الکوره: روز غم انگیز فوتبال قطر/ الدحیل و السد هم موفق نمی‌شوند

سایت الکوره شکست ۲ تیم فوتبال قطری در لیگ قهرمانان آسیا برابر نمایندگان ایران را روز غم و حزن فوتبال این کشور توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  روزگذشته در چارچوب باز ی های پلی آف لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های الریان و السیلیه در زمین خود به ترتیب برابر استقلال تهران و شهرخودرو مشهد تن به شکست دادند و از دور رقابت‌های قاره‌ای حذف شدند.

سایت الکوره در گزارشی با تشریح این دو شکست، این روز را روز غم فوتبال قطر توصیف کرد و در ادامه پیش بینی کرد ۲ نماینده دیگر این کشور در لیگ قهرمانان، یعنی الدحیل (حریف پرسپولیس) و السد (حریف سپاهان) هم در رقابت‌های امسال موفق نخواهند شد.

الکوره نوشت: فوتبال قطر در یک روز دو ضربه دردناک دریافت کرد، بعد از این که هر دو تیم الریان و السیلیه در مرحله مقدماتی از مسابقات لیگ قهرمانان خیلی زود خداحافظی کردند. در دو بازی که در دوحه برگزار شد، الریان با نتیجه ۰ بر ۵ برابر استقلال باخت و السیلیه مقابل شهر خودرو در ضربات پنالتی شکست خورد.

با حذف الریان و السیلیه در دوره جدید لیگ قهرمانان آسیا نیمی از قدرت قطر از دست رفت و دیگر چهار تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها حضور ندارند، قطر فقط السد و الدحیل را دارد.

آن‌ها مسابقات قاره‌ای خود را از ماه آینده آغاز خواهند کرد، به امید دفاع از کشوری که تیم ملی اش عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را دارد و سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا السد و الدحیل می‌توانند در رقابتی که الریان و السیلیه در آن شکست خورده اند، موفق شوند و سفر را تا پایان انجام دهند و بار دیگر جام آسیایی را در سطح باشگاهی تصاحب کنند؟ زیرا آخرین تورنمنتی که یک تیم قطری در آن قهرمان شده، سال ۲۰۱۱ بود که السد قهرمان شد.

السد و الدحیل در طی سال‌های اخیر دست از تلاش‌های خود بر نداشتند، اما آن‌ها ناکام بودند، اگرچه نزدیکترین زمان رسیدن السد به قهرمانی دو سال گذشته بود که به نیمه نهایی رسیده بود، اما این تیم در دو دوره قبل از دور مسابقات حذف شد. یک دوره توسط پرسپولیس ایران و بعد از آن هم فصل گذشته توسط الهلال عربستان کنار رفت، در حالی که الدحیل همیشه در مرحله یک چهارم نهایی حذف می‌شود.

شاخص‌ها تاکنون نشان داده اند که با توجه به نوسان سطح دو تیم در دوره گذشته و از ابتدای فصل جاری که شاهد دوره‌ای از درخشش السد بودیم و دوباره تیم افت کرد و باز چند روزی است که با قدرت بازگشته است. شانس موفقیت برای الدحیل و السد خیلی زیاد نخواهد بود. همین مسئله‌ی نوسان در مورد الدحیل نیز صدق می‌کند، این تیم فصل را عادی شروع کرد، سپس قدرتش افزایش یافت و پیشرفت چشمگیری از خود نشان داد، اما پس از واگذاری جام قطر به السد، دوباره عقب نشینی کرد و این منجر به استعفای مربی پرتغالی این تیم، روی واری و واگذاری هدایت تیم به مربی جدید (ولید راکراکی) شد.

به طور کلی، همه چیز در دور بعدی مسابقات لیگ قهرمانان مشخص می‌شود و فقط گذشت روز‌ها به همه سؤالات ما پاسخ خواهد داد و انتظارات ما را تأیید یا انکار می‌کند.


بیشتر بخوانید: شوک AFC به رقیب استقلال ایران در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
خیلی بده
آخرین اخبار