با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد؛

سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در دفتر رهبری در قم

آیین سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیین سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) امروز چهارشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، مسئولان، روحانیان و فضلای حوزه علمیه در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

در این آیین پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید، یکی از خطبای کشور طی سخنانی با اشاره به مقام والای حضرت زهرا (س) اظهارکرد: آن بانوی گرامی تنها فردی است که هم با پیامبر و هم با امیرالمومنین (ع) زندگی کرده است.

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بیان کرد: آن حضرت تمام عمر شریف و نورانی خود را در کنار دو معصوم سپری کرد و هیچ‌یک از صحابه و یاران پیامبر حتی اباذر نیز این ویژگی را ندارند.

او  افزود: در دفاع از امیرالمومنین (ع) هیچ‌کس مانند حضرت فاطمه زهرا (س) سیره پیغمبر را نمی‌شناسد.

این کارشناس  مذهبی حضرت فاطمه (س) را پشتوانه غدیر دانست و گفت: غدیر با فاطمیه و تلاش‌های حضرت زهرا (س) محکم شد.

رفیعی همچنین گفت: حضرت زهرا (س) علاوه بر برخورداری از قدرت بیان و همچنین عقلانیت کامل خیلی شجاع بود و تا لحظه شهادت از ولایت دفاع کرد.

در این آیین که با ذکر مصیبت یکی از مداحان اهل‌بیت همراه بود، برخی از مسئولان و شخصیت‌ها ازجمله آیت‌الله رضا استادی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر انقلاب در قم و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشتند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار