صادرات ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری بخش تعاون کاشان به خارج از کشور

ریيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان كاشان از صادرات ۴ ميليون و ۵۰۰ هزار دلاری بخش تعاون این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن رمضانی، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان، در نشستی با خبرنگاران کاشان گفت: عمده این کالا‌ها گلاب، عرقیات گیاهی، فرش دست‌بافت و آلیاژ سرب بوده که نسبت با سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

او افزود: این کالا‌ها به کشور‌های کشور‌های عراق، امارات، قطر، هند، چین، استرالیا و برخی کشور‌های اروپایی صادر شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان تاسیس ۱۰ شرکت تعاونی جدید را یادآور شد و تصریح کرد: این شرکت‌های تعاونی با یک هزار ۳۵ نفر عضو و با ۱۸۳ فرصت شغلی در بخش تعاون شهرستان در سال‌جاری ایجاد کرده است.

رمضانی، میزان سرمایه‌گذاری این تعاونی‌ها را نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این شرکت‌ها در زمینه‌های تولیدی، کشاورزی، مسکن و پشتیبانی فعالیت می‌کند.

او، با اشاره به اینکه امسال با همکاری کاریابی‌های غیردولتی شهرستان کاشان یک هزار و ۷۰۰ نفر در واحد‌های اقتصادی بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی جذب شدند که بیانگر افزایش ۳۰ درصدی به نسبت مشابه سال گذشته دارد افزود: این در حالی است که ورودی متقاضیان بیمه بیکاری با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته نشان می‌هد در مجموع شاهد شرایط بهینه و مناسبت‌تر بازار کار شهرستان در ۱۰ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان همچنین در خصوص حوادث کار و آموزش‌های ایمنی یادآور شد: افزون بر۲ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت در بخش‌های صنعت، اصناف و پیمانکاران آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

 

 دریافت گواهینامه لیفتراک در کاشان


رمضانی، از گرفتن مجوز آموزش برای دریافت گواهینامه لیفتراک در این شهرستان خبر داد و گفت: این مهم با همکاری پلیس راهور کاشان و استان اصفهان انجام شده است.

او، تصریح کرد: تاکنون ۵۰ نفر در این خصوص آموزش دیده‌اند و ۵۰ نفر دیگری نیز تا پایان امسال آموزش می‌بینند تا پس از گذراندن دوره‌های لازم و برگزاری آزمون این گواهینامه را در شهرستان کاشان دریافت کنند.

 کاهش ۲۲ درصدی حوادث ناشی از کار


به گفته او، رسیدگی به حوادث ناشی از کار در مدت ۱۰ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۲ درصد کاهش یافته است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان افزود: در مجموع ۲۴۵ مورد حوادث ناشی از کار سال قبل در این شهرستان اتفاق افتاد که این رقم از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۴ مورد بوده است.


رمضانی، اظهار داشت: ۷ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی (۴میلیارد ریال پشتبیان و ۳ میلیارد ریال نیز مستقل) امسال در قالب ۴۰ طرح به کارگروه اشتغال استان معرفی شد که منتهی به اشتغال ۸۶ نفردر زمینه‌های فرش دستبافت، خیاطی و صنایع دستی در این شهرستان می‌شود.

 جایگزین ۹۱ نفر نیروی ایرانی

او از ۵۷۰ مورد بازرسی از واحد‌های اقتصادی در خصوص بکارنگیری اتباع بیگانه در این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها منجر به ۸۶۲ میلیون ریال جریمه ابلاغی به واحد‌های متخلف اقتصادی و ارجاع ۲۱ پرونده به دادگستری شده است.

به گفته او، با تعاملی که با کارفرمایان انجام شده ۹۱ نفر نیروی ایرانی جایگزین اتباع بیگانه در واحد‌های صنعتی و تولیدی این شهرستان شده اند.

رمضانی، یادآور شد: بر اساس قانون، اتباع بیگانه در ۶۴ شغل مجاز هستند پس از اخذ کارت اشتغال از طریق دفترکفالت اتباع بیگانه در ایران مشغول به کار شوند که این عده (۹۱ نفر) فاقد کارت اشتغال بودند.

او، اضافه کرد: ۲۹۰ شرکت تعاونی فعال در زمینه‌های کشاورزی، خدماتی، صنعت، مسکن، تولیدی و توزیعی در کاشان فعالیت می‌کنند که افزون بر ۷۰ درصد جمعیت ۳۶۵ هزار نفری این شهرستان عضو آن‌ها هستند.

به گفته او، سه نفر از کارگران کاشانی به مسابقات قرآنی کشوری و افزون بر ۴۰ نفر به مسابق‌های استانی راه یافتند که از بین آن‌ها ۹ نفر حائز رتبه برتر استانی شدند از جمله حسن احمدی زاده در رشته قرائت تحقیق، امیر کریمی طاهری و رقیه مومنی در رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن به مسابقه‌های کشوری که اسفند امسال در مسجد جمکران قم برگزاری می‌شود، راه یافتند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار