سوریه معامله قرن آمریکا را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن طرح معامله قرن آمریکا، از جامعه جهانی خواست در پایان دادن به اشغال مناطق فلسطین و تضمین حقوق ملت آن قاطع باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه به شدت مخالفت خود با طرح ضد فلسطینی موسوم به «معامله قرن» را اعلام کرد.

یک منبع در وزارت خارجه کشورمان در واکنش به رونمایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از طرح به اصطلاح «صلح» گفت: سوریه به شدت آنچه معامله قرن نامیده می‌شود و بیانگر تسلیم در مقابل رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیل است را محکوم می‌کند.

او  افزود طرح اخیر آمریکا بار دیگر ائتلاف اساسی میان این کشور و رژیم صهیونیستی در خصومت علیه امت عربی و مسائل آن را آشکار کرد. سیاست آمریکا در منطقه در خدمت این رژیم و طرح‌های توسعه‌طلبانه آن علیه حقوق و منافع اعراب است.

این منبع ادامه داد: سوریه از جامعه جهانی می‌خواهد که این تحقیر مشروعیت بین‌المللی از سوی آمریکا را محکوم کند و در تصمیماتش و در رأس آن‌ها پایان دادن به اشغال اراضی عربی و فلسطینی و تضمین حقوق مشروع ملت فلسطین قاطع باشد.

او  در ادامه تاکید کرد: سوریه که مسئله فلسطین را قطب نمای سیاست خارجه خود و مسئله اصلی امت عربی می‌داند بر ایجاد یک موضع عربی کارآمد برای مقابله با این گمراهی آمریکایی و صهیونیستی تأکید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار