افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۶۶ طرح عمرانی و اقتصادی در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۶۶ طرح عمرانی و اقتصادی در این استان طی دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : طی دهه مبارک فجر امسال یک هزار و ۱۶۶ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان کرمانشاه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

او گفت : اعتبار پروژه‌های مذکور یک هزار و ۲۹۷ میلیارد تومان بوده و قرار است برای ۷ هزار نفر در استان اشتغالزایی کند.

استاندار کرمانشاه گفت: ۱۷۰ پروژه از مجموع این تعداد مربوط به حوزه اقتصادی است که ۱۴۱ پروژه افتتاح و ۲۹ پروژه کلنگ زنی می‌شود.

بازوند گفت: ۹۹۶ پروژه هم مربوط به حوزه عمرانی است که ۷۳۸ مورد از آن‌ها افتتاح و ۲۵۸ مورد نیز کلنگ زنی می‌شود.

او اشاره‌ای به پروژه‌های بزرگ که قرار است در استان استارت زده شوند اشاره کرد و افزود: پتروشیمی چهارم کرمانشاه با کمک دولت کلنگ زنی می‌شود و شروع عملیات پالایشگاه آناهیتا نیز خبر خوش دیگری برای هم استانی هاست.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به دستاورد‌های انقلاب در چهل سال گذشته داشت و گفت: امروز شعار حرکت انقلاب مردم ایران در سال ۵۷ به یک گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

او گفت: با وجود تمام فراز و نشیب‌های این چهل سال، امروز ایران در منطقه خاورمیانه یک جزیره امن است که این امنیت را مدیون شهدا هستیم.

بازوند گفت: قبل از انقلاب بودجه کشور صرف امور فانتزی می‌شد و بدنه جامعه از آن استفاده‌ای نمی‌بردند، اما امروز با هزینه‌هایی که نظام در بدنه جامعه کرده می‌بینیم که مطالبات روستا‌های ما افزایش سرعت اینترنت است.

استاندار کرمانشاه افزود: معمار کبیر انقلاب بر رسیدگی به محرومان و رهبر معظم انقلاب هم در سیاست‌های ابلاغی شأن بر محرومیت زدایی تاکید داشته و وضعیت رسیدگی به محرومان جامعه موید اقدامات انجام شده است.

بازوند اعتماد به نفس و خودباوری را از دیگر دستاورد‌های انقلاب عنوان کرد و گفت: امروز در تمام عرصه‌ها از علمی تا نظامی حرف برای گفتن داریم.

او گفت: قبل از انقلاب عمده شهر‌های ما راه ارتباطی با مرکز استان و حتی مرکز کشور نداشتند، اما با خدمات ارزنده‌ای که نظام داشت حالا حتی روستا‌های ما وضعیت بهتری دارند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اغلب روستا‌های استان از نعمت برق برخوردارند، گفت: ۱۳۲۱ روستا هم از نعمت گاز برخوردارند.

او جهش در صنعت سدسازی را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اجرای طرح گرمسیری گفت: طرح گرمسیری با اعتبار ۶،۵۰۰ میلیارد تومان در استان‌های مرزی در حال اجراست که جزو پروژه‌های کم نظیر در تاریخ انقلاب است.

بازوند با بیان اینکه برای ادامه این طرح ۷۰۰ میلیارد تومان کسری داریم که برای تأمین اعتبار آن درخواست داده‌ایم، گفت: رئیس جمهور برای تأمین آن از صندوق توسعه ملی دستور صادر کرده است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار