بشار جعفری: آمریکا از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: آمریکایی‌ها، سرزمین ما را اشغال کرده‌اند و از تروریسم حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت درباره سوریه گفت: آزادسازی شهر تاریخی معره النعمان از دست تروریست‌ها بسیار حائز اهمیت است. آزادسازی این شهر، راه را برای آزادسازی فرودگاه حلب هموار می‌کند. اعداد و ارقام جعلی از شمار پناهجویان سوری منتشر می‌شود. ما در کنار تروریسم نظامی و مسلحانه، شاهد تروریسم اقتصادی و اعمال سیاست‌های مجازات دسته جمعی علیه سوریه هستیم.

بشار جعفری با انتقاد از فعالیت نهاد‌های بشردوستانه وابسته به سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد: در گزارش‌های دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل، یک کلمه به مشکلات مردم سوریه به دلیل محاصره اقتصادی آمریکا و غارت نفت و گاز سوریه اشاره نشده است. در گزارش این دفتر هیچ خبری از صد‌ها کودک شیرخوار که به دلیل قطعی برق یا کمبود تجهیزات پزشکی لازم جان خود را از دست داده اند، وجود ندارد. در ده‌ها گزارش این نهاد وابسته به سازمان ملل، به نیاز‌های بیماران خاص و درخواست‌های اساسی مردم سوریه هیچ اشاره‌ای نشده است. تصدیق همه ادعا‌های این دفتر درباره حمایت از غیرنظامیان در سوریه دشوار است. ما مشکلی با این نهاد نداریم، بلکه مشکل ما با گردانندگان آن است.

نماینده سوریه در سازمان ملل به اقدامات اشغالگرانه آمریکا در سوریه هم اشاره کرد و افزود: آمریکا، منطقه التنف سوریه را اشغال کرده است و از یک گروه تروریستی که صد‌ها غیرنظامی را در السویداء سر بریده است، پشتیبانی و حمایت تسلیحاتی می‌کند. آمریکایی‌ها، سرزمین ما را اشغال کرده اند و از تروریسم حمایت می‌کنند و در عین حال خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان در سوریه هستند. صد‌ها غیرنظامی سوری در طول روز‌های گذشته از دست تروریست‌ها آزد شده اند، اما از هیچ کسی نشنیدیم ارسال کمک‌های بشرودستانه برای آن‌ها را درخواست کند.

بشار جعفری در پایان گفت: ما خواهان بازبینی در سیاست مجازات اقتصادی برخی کشور‌ها علیه سوریه هستیم. سوریه هر اندازه تحت فشار قرار گیرد از حاکمیت ملی و کرامت خود دست نمی‌کشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار