پویایی کانون‌های مساجد مسیر توسعه فرهنگ اسلامی

استاندار البرز گفت: تلاش برای پویایی کانون‌های مساجد گامی موثر در مسیر توسعه فرهنگ اصیل اسلامی است.

پویایی کانون‌های مساجد مسیر توسعه فرهنگ اسلامیعزیز الله شهبازی، استاندار البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت:  اهداف تشکیل ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاها و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

شهبازی با اشاره به اهمیت اجرای طرح فهما به عنوان طرح فراگیر ملی افزود: این طرح بنابر توضیحات ارائه شده می‌تواند بستر مناسب اطلاع‌ رسانی شفاف از روند برنامه‌های فرهنگی هنری و آموزشی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تلقی شود.

او با تاکید بر این نکته که در تلاش هستیم تا کانون‌های این استان به جایگاه واقعی خود برسند، گفت: در همین راستا باید دبیرخانه به معرفی کانون‌های موفق و همچنین توجیه مدیران کانون‌های تازه تاسیس، بپردازد و راهکارهایی برای رسیدن به پویایی بیشتر کانون‌ها ارائه شود.

استاندار البرز افزود: علی‌ رغم تنوع قومیت ها و فرهنگ های مختلف در این استان تحت عنوان ایران کوچک، همگرایی، وحدت و یکپارچگی ویژه‌ای بر آن حاکم است که باعث شده همواره با مشارکت و هم‌ افزایی در اجرای فعالیت‌ های فرهنگی هنری، این استان در رده‌های ملی درخشان و اثرگذار ظاهر شود.

شهبازی ادامه داد: علاوه بر این، تنوع فرهنگی و تلاش نیروی جوان مسجدی و تحصیلکرده، منجر شده تا روند برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات برای عملی شدن هر چه بیشتر فعالیت‌های طرح مذکور از سوی مسئولان فرهنگی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قوت بگیرد.

او  طرح رویداد فهما و سامانه بچه‌های مسجد را ارزشمند و سازنده خواند وگفت: الگوسازی از فعالیت‌های ارزنده کانون‌ها و ارائه آن به کانون‌های تازه تاسیس باید صورت بگیرد که امیدواریم با تبیین و اجرایی شدن کامل نظام فهما در این استان شاهد رشد چشمگیر فعالیت کانونهای مساجد باشیم.

انتهای پیام / ر . م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.