️لزوم نصب پلاک مشخصات راننده و شرکت حمل و نقل در بدنه داخلی اتوبوس

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از ارسال ابلاغیه ای به همه شرکت ها و مدیران موسسات حمل و نقل جهت ارتقای سطح ایمنی سفرهای بین شهری خبر داد.

حمل و نقل به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ️فریبرز کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه به منظور ارتقاء سطح ایمنی سفرهای بین شهری به شرکت ها و موسسات حمل و نقل، مدیران فنی، تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مواردی را اعلام کرد و گفت: شرکت ها و موسسات حمل و نقل، مدیران فنی، و رانندگان تحت پوشش این اداره موظفند نحوه بارچینی و حمل توشه غیر همراه و کنترل دقیق وسایل از نظر ایمنی سفرها قبل از اعزام ناوگان را مدنظر قرار دهند.


️کرمی همچنین افزود: رانندگان مشکوک به خواب‌ آلودگی و سایر عواملی که موجب عدم هوشیاری می شوند ،با دقت مورد کنترل مضاعف تضمین سلامت سفر قرار می گیرند.


او گفت: کلیه شرکت های مسافربری با استفاده از امکانات سامانه سپهتن (سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور) به طور ۲۴ ساعته و لحظه‌ای از ابتدا تا انتهای سفر ها موظفند نحوه ی عملکرد رانندگان و ناوگان تحت پوشش را پایش نمایند ،به نحوی که با تشخیص خطای راننده به طور مثال سرعت غیر مجاز، توقف های غیر مجاز در بین مسیر با راننده تماس گرفته شود و از تداوم رفتارهای پرخطر یا غیرمجاز راننده قبل از به وقوع پیوستن هرگونه سانحه جلوگیری کنند.


 کرمی گفت: با توجه به ضرورت تشکیل اتاق مانیتورینگ توسط ریاست سازمان و شرکت های سرشبکه لازم است حداکثر ظرف مدت یک هفته نسبت به تشکیل و راه اندازی مراکز یاد شده برای هر شرکت به صورت جداگانه اقدام نمایند.


️کرمی تاکید کرد: کلیه شرکت های مسافربری مکلفند ظرف مدت ۲۴ ساعت پلاک مشخصات راننده و شرکت حمل و نقل را در بدنه داخلی اتوبوس نصب نمایند، تا امکان نظارت مردمی بر نحوه فعالیت رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل فراهم گردد و بدیهی است این شرکت‌های حمل و نقل می باید با اعلام شماره تلفن های خود و مدیرعامل شرکت پاسخگوی تلفن های مردمی و مسافران در طول شبانه روز باشند.


 کرمی در ادامه به نظارت کامل بر فعالیت مطلوب و مناسب خوابگاه رانندگان تاکید کرد و گفت: مدیران می بایست از ارائه خدمات مناسب توسط خوابگاه ها و امکان استراحت مناسب رانندگان در این گونه مکان ها اطمینان حاصل نمایند.

انتهای  پیام/ز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.