عضو شورای علمای شیعه افغانستان:

طرح «معامله قرن» برای امت اسلامی قابل قبول نخواهد بود

عضو ارشد شورای علمای شیعه افغانستان در واکنش به اعلام رسمی معامله قرن گفت: این طرح برای امت اسلامی قابل قبول نخواهد بود.

طرح «معامله قرن» برای امت اسلامی قابل قبول نخواهد بودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عضو ارشد شورای علمای شیعه افغانستان در واکنش به اعلام رسمی معامله قرن گفت: این طرح برای امت اسلامی قابل قبول نخواهد بود.

محمد اکبری، معاون شورای علمای شیعه افغانستان این طرح را یک جانبه خواند و گفت: معامله قرن یک طرفه و اسرائیلی است و طرحی است که تنها منافع اسرائیل را تامین می‌کند و برای فلسطین و امت اسلامی قابل قبول نخواهد بود.

معاون شورای علمای شیعه افغانستان تاکید کرد: هر چند زمامداران اکثر کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای عربی وابسته به آمریکا هستند٬ اما امت‌های اسلامی طرح معامله قرن را نخواهند پذیرفت.

سال گذشته رییس جمهور امریکا اعلام کرد که سفارت کشورش در اسراییل را به شهر بیت‌المقدس انتقال داده و این شهر را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت خواهد شناخت؛ این برنامه ترامپ واکنش‌های گسترده‌ای در سطح جهان برانگیخت و با مخالفت کشورهای اسلامی روبروشد.

قابل ذکر است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا از طرح به اصطلاح صلح خود برای منطقه موسوم به معامله قرن رونمایی کرد که در آن حقوق فلسطینیان نادیده گرفته شده و صهیونیست‌ها را در اشغالگری هرچه بیشتر جری‌تر کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار