افتتاح ۳۰۸ طرح کشاورزی در استان اصفهان به مناسبت دهه مبارک فجر

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از افتتاح ۳۰۸ طرح در بخش کشاورزی در دهه مبارک فجر ۹۸ خبر داد.

مرادمند رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در حاشیه نشست خبری امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت:۱۱۳ طرح در بخش تولیدات گیاهی, ۹۶ طرح بخش آب و خاک , ۲۹ طرح در بخش تولیدات دام و طیور,۳۵ طرح در بهش منابع طبیعی و آبخیز داری و بخش‌های دیگر از جمله طرحهایست که در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.
او افزود: این طرح‌ها با اعتبار ۲۳۱۰ میلیارد ریال باعث اشتغالزایی ۱۱۰۹ نفر خواهد شد.
مرادمند در خصوص پرداخت خسارت به کشاورز ان گفت: تا کنون توانستیم ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۲۳ میلیارد تومان هم در قالب تسهیلات بانکی افراد را معرفی کنیم به بانک با کارمزد ۴ درصد استفاده کنند و ۷ میلیارد تومان نیز برای زیر ساخت‌ها هزینه شد و ۱۶,۹ میلیارد تومان نیز برای جبران زیر ساختها، چون قنوات ایل راه‌ها کانال‌های آبیاری تخصیص یافته است.
 
او افزود: فصل بهار امسال هم، هفت میلیارد تومان برای باز شدن قنات‌های مسدود ناشی از سیل فروردین به استان اصفهان اختصاص یافت.

او کل میزان خسارت به بخش کشاورزی استان اصفهان ناشی از سیل فروردین امسال را ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:عمده خسارت‌ها شامل مناطق غربی و جنوبی استان و شهرستان‌های فریدونشهر و سمیرم بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: طبق خسارت‌های ثبت شده فعالان بخش کشاورزی استان اصفهان در سامانه سجاد، برای سه هزار و ۲۰۰ پرونده،۱۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض اختصاص یافت.

مرادمند افزود:همچنین تسهیلات با کارمزد چهاردرصد هم برای دو هزار و ۴۰۰ پرونده با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار خسارت دیده بخش کشاورزی استان اصفهان در نظر گرفته شده که ۵۰ درصد آن جذب شده است.

استان اصفهان با ۵۶۸ زمین کشاورزی و تولید حدود پنج و نیم میلیون تن انواع محصول کشاورزی از قطب‌های مهم کشور در این زمینه است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.