در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تهران تا پایان هفته باران نمی‌بارد / سامانه بارشی وارد غرب کشور می‌شود

کارشناس هواشناسی گفت: امروز آسمان پایتخت کمی ابری همراه با غبار محلی بود، اما تا پایان هفته خبری از بارش باران در تهران نیست.

تهران باران نمی‌بارد / سامانه بارشی وارد غرب کشور می‌شودفریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بارش پراکنده و خفیف باران در شمال شرق خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی امروز بارش پراکنده تنها محدود به شمال شرق کشور بوده و تا ظهر جمعه در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: از بعد از ظهر جمعه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و بدین ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال کرمانشاه بارش برف باران همراه به وزش بادهای شدید خواهیم داشت.

گودرزی ادامه داد: روز شنبه با نفوذ بیشتر سامانه جدید بارشی در شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان‌های ساحلی خزر و برخی از استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس و البرز بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه در برخی نقاط جنوبی و شمالی خلیج فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته وی روز یکشنبه سامانه جدید بارشی در شمال شرق برخی نقاط شرق، سواحل مرکزی و شرقی خزر و دامنه‌های البرز شرقی فعال است و تا ظهر دوشنبه بارش‌ها در برخی نقاط شرق و جنوب ادامه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی روزهای شنبه و یکشنبه در نیمه شرقی کشور، وزش بادهای شدید را خواهیم داشت ضمن آنکه در نوار شمالی کشور دما کاهش می‌یابد.


بیشتر بخوانید: سامانه جدید بارشی در راه است/ دمای پایتخت کاهش می یابد


گودرزی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران، گفت: امروز آسمان پایتخت کمی ابری همراه با غبار محلی و در بعد از ظهر با وزش بادهای شدید همراه است که این امر منجر به تصفیه هوا و پاک شدن آلودگی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به اینکه تا پایان هفته خبری از بارش باران در تهران نیست، تصریح کرد: بعد از ظهر جمعه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار