آغاز عملیات گسترده آبخیزداری در شمال

طرح‌های آبخیزداری در ۱۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های شمال در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، ابوالقاسم حسین پور مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بازدید از طرح‌های آبخیزداری غرب مازندران گفت: طرح‌های آبخیزداری برای مدیریت سیلاب در ۱۰۰ هزار هکتار از مناطق جنگلی شمال کشور در حال اجرا است.

او با بیان اینکه ۱۲ بند سرشاخه گیر با۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در شمال کشور در حال ساخت است، افزود: ۱۰ بند سرشاخه گیر بزودی به بهره برداری می‌رسد.

حسین پور ادامه داد: همه این بند سرشاخه گیر در مناطقی ساخته می‌شود که در جریان حوادث پیش بینی نشده گذشته از جمله سیل‌های سیل مهرماه پارسال خسارت دیده بودند.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: همه این مناطق پس از بررسی و آسیب شناسی در اولویت برنامه مدیریت سیلاب قرار گرفتند و عملیات اجرایی ساخت بند‌های سرشاخه گیر با اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی آغاز شد.

او افزود: با توجه به اثربخشی این سازه‌های در کنترل سیلاب، اعتبارات ساخت این سازه‌ها در کشور سال آینده افزایش خواهد یافت.

بند‌های سرشاخه گیر با کنترل مواد محموله و بار جامد همراه سیل بویژه کُنده‌ها و سرشاخه درختان جنگلی نقش مهمی مهمی در کاهش خسارات سیل در پایین دست دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار