الجزایر بر حق مسلم فلسطینی‌ها در تشکیل کشور مستقل تاکید کرد

الجزایر بر حق مسلم و غیرقابل انکار فلسطینی‌ها در تشکیل کشور مستقل به پایتختی شهر قدس تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه اینترنتی رأی‌الیوم، وزارت امور خارجه الجزایر در اولین واکنش به طرح صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن با انتشار بیانیه‌ای بر حمایت این کشور از حق مسلم فلسطینی‌ها در تشکیل کشور فلسطین به پایتختی شرق شهر قدس تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، الجزایر بر حمایت قوی و پایدار خود از آرمان فلسطینی‌ها و حق غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت با مرکزیت شرق قدس اشغالی تأکید کرد.

وزارت امور خارجه الجزایر افزود بدون حضور و مشارکت فلسطینی‌ها هیچ راه حلی وجود ندارد، چه رسد به اینکه این راه حل علیه آنان باشد.

الجزایر همچنین بر پایبندی خود به ابتکار صلح عربی تصویب شده در نشست سران عرب در بیروت و مبتنی بر اصل عقب نشینی کامل اسرائیل از اراضی اشغالی عربی (همه اراضی عربی) در مقابل صلح و در چارچوب مشروعیت بین المللی و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل از جمله دو قطعنامه دویست و چهل و دو و سیصد و سی و هشت این شورا تأکید کرد.

وزارت امور خارجه الجزایر در این بیانیه بر داشتن روحیه مسئولیت پذیری، لزوم انسجام صفوف فلسطینی ها، اتحاد و هم کلامی آنان و اهمیت هماهنگی و همگرایی به منظور اقدام مشترک عربی و بین المللی برای عبور از بن بست کنونی تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار