بازرسان صمت خوزستان مانعی مستحکم بر سر راه عاملان قاچاق کالا

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: گشت‌های هفتگی با مشارکت ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف با هدف کشف کالای قاچاق در سطح استان اجرا می‌شود.

بهرام جباری رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در طول هفته، ۵ روز گشت‌های مشترک با همکاری معاونت غذا و دارو، اداره بهداشت و اداره اماکن با مساعدت نیروی انتظامی در سراسر استان در خصوص کشف کالای قاچاق تشکیل می‌گردد.

او با اشاره به اهمیت موضوع قاچاق کالا و تاثیرات مخرب آن بر اقتصاد کشور افزود: بازرسان صمت در قالب ۲ اکیپ بازرسی در سطح بازار‌های استان مبادرت به کشف کالای قاچاق می‌کنند که بیشترین حجم کالای قاچاق مربوط به کالا‌هایی همچون دخانیات، مواد غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، البسه و لوازم خانگی است.

جباری درخصوص اقدامات و مراحل صورت گرفته در کشف و ضبط کالا‌های قاچاق بیان کرد: پس از کشف کالای قاچاق و استعلام از دستگاه‌های مربوطه برای همان مورد تشکیل پرونده نموده به تعزیرات حکومتی ارسال و اجناس قاچاق به اداره اموال تملیکی تحویل می‌گردد و سپس آمار تعداد پرونده‌ها و ارزش ریالی را به صورت ماهانه به کمیسیون مبارزه با قاچاق استانداری خوزستان و وزارت صمت اعلام می‌کنیم.

این مقام مسئول در خصوص تمهیدات برای تشویق و ترغیب بازرسان اظهار داشت: با توجه به پائین بودن حقوق بازرسان این حوزه پیشنهاد می‌گردد پاداش حق الکشف برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

بهرام جباری تصریح کرد: با توجه به مشکلات، تهدیدات و گا‌ها درگیری میان بازرسان و متهمین همچنین در جهت افزایش امنیت جانی این افراد ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی مجوز حمل شوکر الکتریکی و اسپری فلفل برای بازرسان دریافت شود و حداقل وسایل دفاعی در اختیارشان قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.