قاتل نامرئی ۲ نفر را به کام مرگ کشاند

سخنگوی اورژانس فارس گفت: قاتل نامرئی دو نفر را در شهرستان شیراز به کام مرگ کشاند و ۵ نفر دیگر در شهرستان داراب را مصدوم کرد.

قاتل نامرئی ۲ نفر را به کام مرگ کشاندحسن همتی مسئول مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: عصر امروز دو نفر از اعضای خانواده‌ای در شیراز-ظفرآباد-قره باغ روستای سنجانک بر اثر نشت گاز مونوکسید کربن جان باختند.

او افزود:کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به دنبال این گزارش سریعا عازم محل شدند و پس از حضور در محل حادثه مشاهده کردند دو نفر از اعضای خانواده شامل مرد ۸۷ ساله و خانم ۷۶ ساله به علت مسمومیت نشت منوکسبدکربن از بخاری (مونوکسید کربن) جان خود را از دست داده‌اند و فوت آن‌ها تایید شد.

همتی ادامه داد: همچنین به سبب عدم رعایت اصول ایمنی، ۵ نفر از اعضای یک خانواده به علت نشت گاز از لوله بخاری بخش جنت شهر از توابع شهرستان داراب دچار گازگرفتگی و مسمومیت با گاز co (مونواکسید کربن) شدند.

او اظهار داشت: با دریافت این خبر به مرکز پیام مبنی بر وجود علائمی همچون سرگیجه، تهوع و استفراغ و ضعف و بی‌حالی به‌سرعت تیم اورژانس به محل مورد نظر اعزام شد.

همتی تصریح کرد: با اعزام تیم اورژانس ۱۱۵ و پس از انجام اقدام‌های درمانی، دونفر درمان سرپایی سه بیماردیگر به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان داراب انتقال داده شدند.


بیشتر بخوانید: گاز مونوکسیدکربن و رفتارهای پُرخطر در رانندگی 

بیشتر بخوانید: علایم هشداردهنده گاز گرفتگی با منوکسید کربن را جدی بگیریم


او با اشاره به اینکه با افزایش سرمای هوا، موارد ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن افزایش می‌یابد گفت: برای جلوگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن باید از افراد آشنا با وسایل گرمایشی برای وصل کردن بخاری استفاده کرد و از سالم بودن دودکش آن اطمینان حاصل کرد.

سخنگوی اورژانس فارس به شهروندان توصیه کرد دودکش بخاری باید حالت T داشته باشد و دچار فرسودگی نشده باشد چون در این صورت باعث برگشت دود به داخل لوله بخاری می‌شود.

گفتنی است علیرضا درودچی مدیرکل پزشکی قانونی فارس اعلام کرده بود در ۹ ماهه نخست امسال، تعداد ۳۶ نفر براثر مسمومیت ناشی از گاز منوکسید کربن در فارس جان باخته‌اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار