در گفت و گوی ویژه خبری مطرح شد؛

ویروس کرونا وارد ایران خواهد شد

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونا وارد کشور ایران خواهد شد و آمادگی لازم را در کشور داریم.

به گزارش  خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع ویروس کرونا با حضور دکتر گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت و مختاری آزاد استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد.

گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار کرد:  آنچه در فضای مجازی در خصوص ورود کرونا ویروس جدید به کشورهای همسایه منتشر شده با فضای واقعی، تفاوت های زیادی دارد و مرگ و میر کروناویروس جدید نسبت به سایر ویروس های کرونای مهم مانند مرس و سارس، کمتر است.

او افزود: آنچه امروز شایعه شده که ویروس کرونای جدید به همسایگی ایران رسیده، بر اساس گزارش های سازمان جهانی بهداشت، صحت ندارد.

ویروس کرونا در یک کشور اطراف ایران گزارش شده است

گویا اظهار کرد: ویروس کرونای جدید در عراق، کردستان عراق و پاکستان و هیچ یک از کشورهای همسایه که عنوان شده، وارد نشده تنها در یک کشور در منطقه، ابتلا به این ویروس تایید شده که آن هم امارات متحده عربی است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه ویروس کرونای جدید خیلی شبیه به آنفلوآنزا است، گفت: ممکن است پزشک نیز قادر به تشخیص آن نباشد

او افزود: اسم کرونا ویروس جدید، نگرانی زیادی ایجاد کرده است و تا وقتی آزمایشات پزشکی اثبات نکرده که ویروس کرونای جدید شناسایی نشده، بهتر است که در محافل علمی با احتیاط در مورد آن صحبت کنیم.

گویا بیان کرد: خیلی از فیلم‌هایی که در فضای مجازی در خصوص کرونا می‌بینیم، غیرمعقول است و صحت ندارد و مونتاژ است. ذات بیماری به این شکل است که دستگاه تنفسی را گرفتار می‌کند. در برخی افراد علائم  شدید دیده می‌شود و افرادی مبتلا به ویروس که بیماری زمینه‌ای داشتند یا مسن بودند، جان خود را از دست داده‌اند. بهتر است به جای ایجاد نگرانی در مردم، اجازه دهیم مردم آن چیزی را که واقعی است ببینند تا نگران نشوند.

احتمال ورود ویروس کرونا به ایران

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت درباره احتمال ورود ویروس کرونا به ایران اظهار کرد: این ویروس وارد ایران خواهد شد، اگر کشوری مدعی شود که اجازه نمی دهم ویروس وارد شود، حرف غیرعلمی زده شده است. همه کشورها چهار وظیفه داده‌اند. مسائل را به مردم آموزش دهند، اگر کسی مبتلا شد، کار او به بیمارستان کشیده نشود، اگر فرد در بیمارستان بستری شد، مراقبت خوبی از او صورت گیرد و و بیشتر از گروه های پرخطر مانند افراد مسن و بیماران قلبی و ریوی مراقبت شود. اگر مبتلایان به این ویروس در بیمارستان بستری شدند، مراقبت خوبی از آنها شود و کار آنها کمتر به بخش های ویژه کشیده شود و بالاخره مبتلایان، کمتر جان خود را از دست بدهند.

گویا بیان کرد: زمانی که ویروس وارد کشور شود، ما آن را پنهان نخواهیم کرد، باید توجه داشت، این بیماری مسئله نگران کننده‌ای نیست که بخواهیم پنهان کنیم، این ویروس در دوران نهفتگی هم قابل انتقال است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت درباره قنطینه یا ایزوله کردن مسافران چینی اظهار کرد: کسانی که وارد کشور می‌شوند به ۳ گروه تقسیم می‌کنیم، گروه اول کسانی هستند که فاقد علامت و سالم هستند، آنها را آموزش می‌دهیم که اگر علامتی پیدا کردند با وزارت بهداشت تماس بگیرند، به این افراد  توصیه می کنیم تا ۲ هفته از تماس و رفت و آمد با دیگران خودداری کنند، گروه دوم افراد با علائم خفیف هستند که در این صورت نمونه ‌برداری و وضعیت فرد را روزانه پیگیری می‌کنیم، اگر حال آنها فرد به وخامت رفت، او را به بیمارستان منتقل می‌کنیم و تحت مراقبت قرار می‌دهیم.

۶ مورد مشکوک به ویروس کرونا در ایران

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت  درباره موارد مشکوک به ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: تا به امروز ۶ مورد از موارد مشکوک گزارش شده است  که همه را بررسی کردیم، این موارد در شهرهای قم، تهران، یزد و تبریز شناسایی شده بودند که نتایج آزمایش همه آنها منفی بود. ۲ بیمار مشکوک به کرونا روز گذشته در تبریز بستری شدند و جواب آزمایش هر ۲ بعد از ظهر امروز حاضر شد که این دو فرد مبتلا به آنفلوانزای نوع B بودند.

گویا اظهار کرد: این عفونت درمان اختصاصی و داروی خاص ندارد. حتی درباره داروهای ضد ایدز به این نتیجه رسیدند که نتیجه زیادی ندارد،بیمارستان های خاصی را در همه استان ها برای پذیرش و مراقبت از بیماران احتمالی مبتلا به کرونا ویروس جدید در نظر گرفته و رایزنی کرده ایم، حتی بیمارستان های خصوصی را در نظر گرفته ایم تا اگر فردی خواست در این بیمارستان ها بستری شود، این امکان فراهم باشد.

گویا درباره درمان ویروس کرونا بیان کرد: در مورد درمان و داروی کرونا ویروس جدید باید صبر کرد و دانشمندان به دنبال پیدا کردن دارویی برای آن هستند اما تا کنون هیچ داروی اختصاصی برای این بیماری وجود ندارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت درباره منشاء ویروس کرونا بیان کرد: شروع بیماری را به بازار فروش آبزیان ربط می‌دهند در صورتی که در فیلم آن همه نوع حیوانی از گوشت سگ و گربه گرفته تا انواع و اقسام ماهی‌ها و خفاش وجود دارد، لذا دشوار است که بتوان فهمید منشاء آن خفاش بوده است.

او با اشاره به راه های انتقال ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس از طریق خوردن، تماس و تنفس در فضضایی که حیوان وجود دارد، منتقل می شود اما کنون ویروس از طریق انسان به انسان  و با قطرات تنفسی به سرعت منتقل می شود، اگر فرد بیمار یک شیء را لمس کند و فردی بعد از بازه زمانی کوتاه همان شی‌ء را لمس کند، احتمال ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد.

مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

گویا مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را  رعایت بهداشت و شست و شوی دست ها دانست و گفت: البته باید توجه داشت که ویروس از انسان به انسان منتقل می‌شود و ما باید رعایت آداب تنفسی را بکنیم، شست‌وشوی دست‌ها واقعا اهمیت دارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت  درباره تاثیر استفاده از ماسک در پیشگیری از ویروس کرونا بیان کرد: استفاده از ماسک برای کادر درمانی ضروری است نه مردم عادی و ما ماسک را برای مردم عادی توصیه نمی‌کنیم.

او ادامه داد: اکثریت قریب به اتفاق موارد بیماری کرونا ویروس جدید، در افراد 10 تا 90 ساله بوده است و افراد کمتر از 10 سال، به ندرت به این بیماری مبتلا شده اند، افرادی که بر اثر کرونا ویروس جدید، جان خود را از دست داده اند شامل افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای بوده اند.

گویا گفت: سفیر ایران در چین و همکاران ما در وزارت امور خارجه در زمینه کرونا ویروس جدید، زحمات بسیار زیادی کشیدند، هیچ راه قطعی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای جدید، مانند استفاده از داروی گیاهی و ضدعفونی کردن فضای منزل، وجود ندارد

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: راه های پیشگیری از کرونا ویروس جدید ساده و شامل شستشوی مداوم دست ها و رعایت آداب تنفسی مانند گرفتن دستمال جلوی دهان به هنگام عطسه است.

ویروس کرونای جدید آزمایشگاهی بوده است؟

او  درباره این مسئله که می گویند، ویروس کرونای جدید دست ساز یک کشور و آزمایشگاهی بوده است، بیان کرد: اگر ویروسی را دستکاری کنند، تنها خطر بهداشتی ندارد و خطر بهداشتی آن، قابل پیش بینی نیست یعنی فردی که توانایی دستکاری ویروس را دارد، نمی تواند پیش بینی کند که وقتی قطعه ای از ویروس را تغییر داد، چه اتفاقی ممکن است رخ دهد.

گویا گفت: خسارت اقتصادی ویروس جدید کرونا، به مراتب بیشتر از خسارت های بهداشتی آن است بنابراین باید صبر کنیم چون در آینده ای نزدیک همه چیز مشخص خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته دو شبانه روز در خصوص کرونا ویروس جدید، جلسه ای برگزار کرد و این سازمان و کارشناسان آنها، قانع نشدند که این ویروس، یک اضطرار جهانی است.

او تصریح کرد: شرایط اضطرار جهانی در مورد ابولا، فلج اطفال و کرونا ویروس جدید را باید از همدیگر متفاوت است؛ ابولا یک بیماری با مرگ و میر بسیار بالا است که ۷۰ درصد مرگ و میر دارد و جای ریسک وجود ندارد که شرایط اضطرار جهانی اعلام نشود. فلج اطفال در حال ریشه کنی و وجود یک مورد جدید از این بیماری، جای نگرانی دارد، اما در مورد ویروس کرونا جدید، جمع بندی نظرات کارشناسان سازمان جهانی تاکنون درست بوده است.

آخرین آمار ابتلا و مرگ و میر ویروس کرونا

خالق‌وردی خبرنگار واحد مرکزی خبر در چین اظهار کرد: خیابان‌های پکن بسیار خلوت شده است و عبور و مرور به ندرت انجام می‌شود،  مردم در خانه‌ها خود را قرنطینه کرده‌اند، طبق گفته کمیسیون بهداشت ملی و سلامت چین، بامداد هر روز آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا اعلام می‌شود، بر اساس آخرین گزارش ها ۸ هزار و ۱۴۹ تفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ۱۲ هزار و ۱۶۷ نفر نفر مشکوک به بیماری هستند و از این تعداد ۱۳۴ نفر درمان شده و ۱۷۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

او ادامه داد: حدود ۶۵ هزار نفر کسانی بودند که به نوعی با مبتلایان در ارتباط بودند که کمیسیون بهداشت ملی و جهانی چین این افراد را ردیابی کرده و این ۶۵ هزار نفر در لیست بررسی و چک قرار گرفتند و کنترل شدند و تاکنون یک هزار و  ۴۰۰ نفر بررسی و ترخیص شده‌اند.

 خبرنگار واحد مرکزی خبر در چین اظهار کرد: پزشکان گفتند تا زمانی که واکسن و داروی بیماری تهیه نشود نمی‌توان در خصوص زمان پایان قرنطینه اعلام نظر کرد، برخی از موارد مثل ماسک و ملزومات، در برخی از فروشگاه‌ها کمیاب و گران است.

خالق وردی درباره ویدئویی که در آن مردم ووهان از پنجره خانه‌شان فریاد می‌زنند، گفت: در این ویدئو مردم از طریق پنجره‌ خانه‌هایشان در تلاش هستند تا با گفتن جملات امیدوارکننده، به یکدیگر دلداری دهند و اجازه ندهند تا نور امید در دلهایشان خاموش شود. در واقع پنجره راه ارتباطی آنهاست برای اینکه تصور نکنند چون در قرنطینه هستند، باید دلگیر شوند یا یاسی در درونشان ایجاد شود.

او افزود: دولت چین، برای آنکه مایحتاج و ملزومات مردم با کمبود مواجه نشود تدابیری اندیشیده است، آنها در تلاش هستند تا نیازهای اولیه افراد مانند ماسک یا مواد شوینده و ضدعفونی کننده یا مواد خوراکی را از شهرها و کشورهای دیگر وارد کنند.

کرونا از آنفلوانزا کم خطرتر است

مختاری آزاد استاد ویروس شناسی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که این ویروس تا چه اندازه کشنده است؟ گفت: ما بیماری‌هایی را داریم که آن‌ها را نوپدید می‌نامیم یعنی بیماری‌هایی که تاکنون وجود نداشته‌اند که این ویروس می‌تواند جزئی از آن‌ها باشد. این بیماری‌ها معمولا ۷۰ درصد منشاء حیوانی و ژنوم خاصی دارند. خانواده ویروس کرونا هم دقیقا این ویژگی را دارند و بین انسان و حیوان مشترک هستند.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: طبیعی است وقتی اولین بار ویروسی جدید وارد جامعه انسانی می‌شود، می‌تواند خطرناک باشد اما نکته اصلی این است که وقتی افراد شناخت کافی در خصوص آن ویروس نداشته باشند، ترس و نگرانی بیشتری از آن  خواهند داشت اما به مرور زمان با کسب اطلاعات بیشتر از شدت این ترس و نگرانی کاسته می‌شود.

امکانات تشخیص ویروس کرونا در ایران وجود دارد

استاد ویروس شناسی دانشگاه تهران  بیان کرد: امکانات تشخیصی ویروس کرونا و خانواده آن در ایران وجود دارد و مشکل و نگرانی در این زمینه نداریم، به محض اینکه سازمان جهانی بهداشت توالی ویروس را عنوان کرد، ترکیبات مورد نیاز برای تشخیص ویروس را سفارش دادیم تا به اندازه نیاز در دسترس باشد.

او در پاسخ به این سوال که میزان مرگ و میر این ویروس در قیاس با آنفلوآنزا چقدر است؟ بیان کرد: طبیعتا مرس و سارس بسیار خطرناک تر بوده‌اند و تا 10 درصد تلفات جانی داشته‌اند، در حالی که میزان مرگ و میر در کرونا ۲ درصد بوده است  و از نظر من بسیار کم خطرتر از ویروس آنفلوآنزایی است که پشت سر گذاشتیم.

مختاری آزاد درباره اینکه آیا منشا ویروس کرونا خفاش بوده است؟ تصریح کرد: از نظر علمی زمانی که این ویروس را با ویروس‌های دیگر از نظر توالی ژنوم مقایسه می‌شود، بسیار شبیه به ویروس با منشاء خفاش است و این شباهت فرضیه انتقال آن را از این جانور قوت می‌بخشد.

استاد ویروس شناسی دانشگاه تهران  گفت: آنچه ما تا به حال دیده ایم ، این است که شدت بیماری زایی ویروس افزایش پیدا نکرده است، طبیعت ویروس می تواند تغییر کند اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

نحوه سرفه کردن برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

مختاری آزاد تاکید کرد: باید نحوه سرفه کردن را آموزش دهیم، افراد باید داخل آستین خود سرفه کنند، باید توجه داشت که مصرف طولانی مدت ماسک و انداختن آن در فضای محیط می‌تواند خطرناک باشد، در محیط‌های آزمایشگاهی ما هر ۲ ساعت یکبار ماسک را تعویض می‌کنیم.

مختاری آزاد در ادامه درباره درمان بیماری ناشی از ویروس کرونا گفت: از آنجا که این ویروس، یک ویروس جدید است هنوز هیچ واکسن یا درمانی ندارد، آنچه تاکنون در این باره انجام شده، آزمایش تمام داروهای ممکن است که در میان آنها تنها دو داروی مربوط به HIV تا اندازه‌ای جواب داده است اما حقیقت این است که برای بسیاری از بیماری‌های ویروسی، درمانی وجود ندارد، پس نباید تصور کرد که می‌توان به زودی به داروی خاصی جهت درمان این ویروس دست یافت. حداقل بعید است بتوان تا سه ماه آینده هیچ دارو یا واکسنی برای آن ساخت.

او افزود: اینکه چه زمانی ویروس ریشه کن می شود یا اپیدمی فروکش می کند، مشخص نیست، این ویروس مثل آنفلوانزا و سرماخوردگی است و زمان نیاز دارد که بفهمیم که ویروس چه رفتاری خواهد داشت و اینکه فکر کنیم ویروس دست ساز یک کشور است، احتمال دارد اما باتوجه به اینکه اکنون رفت و آمد در همه دنیا صورت میگیرد در نهایت کشور سازنده را هم آلوده خواهد کرد و این کار عقلانی نیست.

تاکنون هیچ ایرانی در چین به ویروس کرونا مبتلا نشده است

سفیر ایران در چین درباره وضعیت هموطنان ایرانی در چین اظهار کرد: تعدادی دانشجوی ایرانی و تجاری در ووهان چین زندگی می‌کردند که به دلیل حدود ۸۰ ایرانی در شهر ووهان چین بوده و اکثر آن‌ها دانشجو هستند و ارتباط مستقیمی با آن‌ها برقرار کردیم و از طریق نماینده دانشجویان تلاش کردیم نیاز‌های اولیه آن‌ها را تامین کنیم و راه‌های ممکن را برای خروج ان‌ها به کار بستیم که به زودی به نتیجه خواهد رسید.

او ادامه داد: تاکنون هیچ گزارشی از هموطنان ایرانی در چین نداشته ایم و از اویل ماه مارس حرکت‌های تجاری دوباره در کشور چین شروع خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
وقتی حرام خدا رو حلال می‌کند و هر چیزی میخوره بهتر از این نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
چرا مرزها رابازگداشتید جواب این همه خون راچه کسی می دهد
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۹:۲۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
این عنوان بهتر است:
ویروس کرونا را وارد ایران کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
چرا مررزهای ایران وچین بازاست
Iran (Islamic Republic of)
ح
۲۳:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
حتمابایدمردم بمیرن بعدداروش ساخته بشه حالاکه توکشورچین داروش ساخته شده اگه این دولت دست ازغدبازی برداره داروش به ایران هم میرسه
Iran (Islamic Republic of)
کامی
۱۳:۴۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
خدا کنه ایران نیاد این ویروس کشنده
Iran (Islamic Republic of)
نصراله
۲۳:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
الهی عزیزانمان را ازاین بیماری دور کن.مارو هم ازاین بیماری دورکن.همه رو سالم نگهدار
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۲۰:۴۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
اقا بهداشت جهانی دروغگو ،کشورهای همسایه کذاب هستند،فقط شما صادق هستید خب اقای مسئول صادق هم منتظره نصف ایران کشاه بشن تا بعدا ببینیم چکار میشه کرد تنهاکاری که میکنند مراکز استان ماسک رایگان پخش میکنن و توصیه بهداشتی میکنند و مدارس استان تهران بجز فیروزکوه رو تعطیل میکنند ببینید کی گفتم
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۲:۲۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
ایشالا ایران نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
من گرفتم مرگ است مرگ
United States of America
امیر
۲۳:۲۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
دوستان همین کرونا در تهران و بخش های مرکزی و غربی از جمله اهواز و تبریز بیش از ده ها نفر مشاهده شده
خبر خوب اینه که اونقدرا کشنده نیست و این افراد کشته شده هم معمولا سن بالایی داشتن منتها اگر بهداشت رو رعایت نکنید ممکنه شما رو تا چندین هفته شما رو تا حد مرگ! آزار بده
به هرحال حتما به نکات بهداشتی توجه کنید
و اینکه به هیچ وجه دست ندید تو شلوغیا نرید و رو بوسی نکنید!
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۵:۵۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
من میترسم
Iran (Islamic Republic of)
کامی
۱۳:۵۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
از مرگ میترسی..اخرش که باید بمیریم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۳:۱۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
هرچی خدابخوادهمونه بسپاربه خودش
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۰۳:۲۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
الهی نیاد ای خدا خودت مراقبمون باش ای خدایا بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
آیسان
۰۳:۲۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
وای نه خدانکنه الهی نیاد این ویروس خدایا خودت کمکمون کن ای خدای بزرگ الهی هیچ وقت چنین بیماریهایی توایران نیاد ای خدا که هیج کسی تحمل از دست دادن عزیزهاشو نداره
Iran (Islamic Republic of)
تیمور باقری
۱۸:۴۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
همه مردم ایران ویروس کرنا دارن ولی خوب اعلان نمیکنن فقر ندارگی هزار بدتر از ویروس کرنا است
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۱۰:۳۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
این ویروس خیلی خطرناک است مخصوصا آنفولانزا هم خطرناک تر است
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۲۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
به به دور هم یه کرونا میچسبع ... پراید...زلزله....سیل.... اتش سوزی .... گرونی.....ترامپ حالام کرونا مارو از چی میترسونیددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
باید مدرسه ها تعطیل بشه واگر نه همه مبتلا میشه این روزا هم مدرسه ها بهداشت ندارند
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۲:۴۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من مطمنم به ایرانم رسیده ولی صداش در نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ابولفضل
۰۰:۰۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من خیلی استرس دارم. میترسم آخه نگرانم. یکی کمکم کنه شب ها تا صبح بیدارم. لطفا نکات فردی رو رعایت کنین حد اقل بقیه مبتلا نشن ممنون.امید وارم زود واکسنش درست بشه.الهی آمین.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۴۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
من که از این زندگی خسته شدم
کاش این ویروس نوع خطرناکش بیاد سمت من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
من می دونم اگه ویروس کورونا به کشور ایران برسه همه مون میگیریم و میمیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
خدا خودش رحم کنه ،نمیدونیم چی راسته چی دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
مدرسه ها رو تعطیل کنید خود به خود پیشگیری میشه :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام عزیزان.تنهادرمان کرونا دم کردن پونه ونوشیدن ان است.فقط کافیه ی قاشق پونه روتوقوری بریزد ومثل چای دم کنید.روزانه یاهفتگی انجام ردین وکل اعضاخانوادتون ی استکان بخورید.ضدتمام علائم بیماری کروناست.ضدسردرد اسهال استفراغ انتی بیوتیک قوی.دارای ویتامینc خیلی بالا.ضدسرفه گلودردو.ضدعفونی کننده کل بدن و....کلی خواص دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
یک مخلوق
۰۹:۲۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
تغذیه تان را اصلاح کنید ، تا سیستم ایمنی بدن قوی داشته باشید
نمک طبیعی - روغن طبیعی . آب و ظروف و شوینده های ظروف و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام نترسید.تاخداهست کروناچیه امیدبه اون خدادی که مریض دکترجواب روشفاداد.
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
عاقبت تناول حیوانات حرام گوشت و متعفن و چندش آور توسط مردم چین,آیا درس عبرت می گیرند?
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۱۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
بهتره ایران از ورود ویروس کرونا به کشور با لغو پروازها به چین و برعکس پیشگیری کنه این کشور چینه که 10 روزه بیمارستان برای این مبتلایان ساخت اگر ایران بود 10 سال طول می‌کشید بهتره ما هم مثل روسیه ارتباط با کشور چین رو بصورت موقت متوقف کنیم تا انشاءالله مشکل چین حل بشه مسئولین محترم نشه مثل هواپیمای اکراین که سهل انگاری کردید و پروازها را لغو نکردید بعد هم گفتید ما مقصر نبودیم.
بیاید همه برای شفای چینی ها دعا کنیم که این ویروس ریشه کن بشه و اینکه این ویروس وارد ایران نشه صلوات محمدی ختم کنید
Iran (Islamic Republic of)
jojo
۰۹:۳۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
اصلا براشون مهم نیست .طرف تا از چین میرسه سلام خوش اومدی ببینم طب داری نه نداری خدا برو ب سلامت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
ویروس کرونا هر چی هم کشته بده به اندازه کشته های پراید نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
Amir_ThE
۲۰:۱۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
متاسفم.....متاسفم.....
دیگران چگونه افرادی که وارد کشور میشن رو کنترل میکنند ما چجور.اصلا هیچکی فکر ما نیست.
متاسفم ویروس وارد ایران هم شده ولی صداش در نمیاد.متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
توکلتون به خدا باشه عزیزان ،نکات ایمنی رو رعایت کنیم ،مرگ هم هر وقت هر جا باشه میرسه.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۸:۰۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
این جمعیتی که ازایران رفتن به کشورهای نجس خوربگین همونجا بمونن
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۴:۵۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
از بس این چینی ها غذاهای عجق وجق مثل سگ و گربه و سوسک و ک..ر خر و.....میخورند
Iran (Islamic Republic of)
امير
۱۲:۵۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام،دوستان اين بيماري كساني كه سيستم ايمني شون ضعيفه رواز پادر میاره چرا الکی میترسید!!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۱۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
ای خدا کمک. عجب این زهر ماری دیگه چی دراومده.همه ویروس که گرفتیم فقط همین یکی کم مونده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
خواهشن حرکات تجاری رفت وامدو کنار بزارید به فکر مردم ایران باشید ما حرکت نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۲۳:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام توروخدا به ما رحم کن کورونا نیا ما رو نخور من خیلی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
ولوول
۲۳:۴۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
وای منم.... خدا نکشت کرونا
Iran (Islamic Republic of)
haniyeh
۲۳:۰۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
وای خدا کنه به ایران نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
ایاکرونابه ایران هم میرسد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۴۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
ویروس کرنا درایران خیلی خطر ناک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
درچنین شرایطی که هیچ راهی برای فرار و پیشگیری نیست همه توکلمون به خدا باشه تنها کسی که میتونه این ویرووس رو ازبین ببره خداست خدایا ویرووس کرونا رو از روی کره ی زمین محو کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام واییییی خدا کنه این بیماری ب ایران نیاد من خیلی استرس گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
آقایون دولت تدبیر و امید تا الان فهمیدن کرونا تا بیخ گوشمون هم رسیده یا جمعه قراره بفهمن؟حالا کدوم جمعه بفهمن معلوم نیس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
مرگ دست خداست نترسید
اخه خفاش ومارو...... هم شد غذا
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۱۶:۰۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
عالی بوددستتون دردنکنه
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۵:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل
ما رو از چی میترسونید ما کرونا که سهله مادر کرونا هم بیاد تیکه تیکه اش میکنیم فقط بگین بیاددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
فقط باید دعا کرد
Iran (Islamic Republic of)
اسیه
۱۲:۳۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
به نظر من مهمترین راه کمک به انسانهای چینی یا بقیه ی مبتلایان دادن روحیه است پس روانشناسان باید همت کنن
Iran (Islamic Republic of)
اسیه
۱۲:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
انشالله پیاز درمانی به نام ایران ثبت شه شاید یه راه دیگه ایم پیدا شه فکر میکنم بشه از کرونا برای پادزهر ایدز استفاده کرد انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
اسیه
۱۲:۲۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام این یه فرضیه است میتونید روی افراد مبتلا امتحان کنید مکانی به ابعاد ۲در ۲یا۳ پر از پیاز رنده شده اماده کنید وفرد دران بغلتد امتحانش ضرر نداره انشاالله نتیجه داد واکسنشو میسازیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
الان پیاز کیلویی 10تومانه طرف بمیره براش ارزونتر در میاد
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۰۸:۱۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
ماچهجوری بفهمیم که این بیماری روداری یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
مثل سرماخوردگی است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
به نظر من منشا این بیماری ها چینی ها هستند چون هر چی میخورن
اخه ادم مگه سوپ خفاش میخوره یه چیز دیگه بایر از ورود چینی ها به ایران جلوگیری شودفقط بررسی کافی نیست
Iran (Islamic Republic of)
دنیز
۱۷:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
باهات موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ز
۰۲:۱۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
ای وای خدانکنه بیادایران .......ای مسئولین توروجون بچه هاتون چینی یاروراه ندید ایران...چی مبشه خوب ایرانیا مهم ترن یا چینیا....
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۱۶:۰۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
آره راست میگی ماهم ازاونامیگیرم آخر این بیماری واگیرهم که هست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
این آمریکای ها چند سال پیش فیلمی درباره ی ویروس کرونا ساخته بودند و اونا پیش بینی کرده بودند که در سال های آینده که الان باشه یه ویروسی بنام کرونا بین مردم پخش میشه و یکی از وزرای بهداشت امریکا . در تویتر گفته بود ما که با ویروس کرونا نمیمیریم چون میدانیم چجوری زنده بمانیم یعنی منظورش این بوده ما داروش رو داریم . اینا میدونستن فقط میخواستن تموم کشور ها نابود بشن برین فیلمش رو دانلود کنین بعد ببینین ساخت کدوم ساله بعد میفهمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
کار امریکا و انگلیس ویروس کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
شما فقط لطف کنید پروازها وزمینی های ورود و خروج به چین را لغو کنید بقیه مشکل ها خود به خود حل میشوند نیازی به فکرکردن ودغدغه فکری نداره
Iran (Islamic Republic of)
بارانا
۲۳:۲۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خدا بزرگه همه دعا کنید زودتر راه چاره ایی واسش پیدا کنن خدا خودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۲:۲۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
وزارت خارجه یع لطفی بکنه به این ترامپه بگه این کرونا رو تحریم کنه تا قبل اینکه همه رو زیر تیغ نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
الان فرصت خوبیه برا تحریم به امریکا بگیم همه چیو تحریم کرده یه لطف کنه این کرونا رو هم تحریم کنه وارد نشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۷:۴۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
به نظر من بهتره از الان اشهدو بخونین و اگه نماز قضایی دارین بخونین که اون دنیا گیر نباشین، (یادتون باشه که یکی از علائم ظهور کم شدن جمعیت، مرگو میر زیاد، زلزله و... که همه تا الان اتفاق افتاده)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
باید همه ی پرواز های چین رو متوقف کنند .اینجوری فایده نداره که فقط تو فرودگاه چک میشن خوب یه وقت یکی کرونای نهفته داشته باشد اون وقت تکلیف چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
لعیا
۱۶:۲۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
دوست عزیزی که میگی کله پاچه هم برای خارجیا عجیب غریبه ماکه هروز کله پاچه نمیخوریم خیلی ها هم اصلا نمیخورن بعدشم اگه بخوریم به خودمون ربط داره ویروس کرونا که پخش نمیکنیم اینارو به مهمون خارجی تون بگین
Germany
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
کار آمریکاس و واکسنش هم خودشون دارن فقط قصدش فلج کردن اقتصاد چین بود
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۵۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
همش به خاطر این که؛ چینی ها همه چی میخورن!!!
Iran (Islamic Republic of)
آروین
۱۱:۵۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
Fatomeh
۱۱:۲۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام آیا این ویروس از پرنده گان خونگی هم سرایت میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۶:۰۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
شاید
France
امیرسام
۱۱:۱۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
ما خودمون از همین الان باید شروع کنیم هرکسی ک میتونه راه های پیشگیری رو اموزش بده ب خونواده ش
خدا ب بچه هامون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
تشخیص و غربالکری که در فرودگاه برای مسافران خارجی انجام دادند بی نظیر بود
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۰:۴۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
چی بینظیره دوهفته طول می‌کشه علائم بروز کنه کسی که وارد میشه ممکنه اون موقع تب نداشته باشه.دوستان ناگزیر ویروس وارد میشه مرزها که که نمیشه بست مرزهای زمینی چی خیلی راحت مسافر قاچاقی میاد حالا خدا می‌دونه این مسافر قبلاً کجا بوده مریض هست یا نه .دوستان فقط توصیه های پیشگیری رو عمل کنید ماسک بزنید ژل های ضد عفونی جیبی همراه داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
در حال حاضر مهمترین کار آموزش بعضی پزشکان عزیز است... اونایی که قادر به تشخیص سرماخوردگی از آنفلوآنزا نیستن چطوری میخوان این بیماری رو تشخیص بدن؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۸:۴۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
باسلام..اولا که شکی وجودنداردکه واردکشورخواهدشد..
دوما،بایدقبل ازواردشدن به کشور کل مسافران ازمبدا چین رانمیذاشتن به هیچ عنوان وارد کشوربشن...
سوما،صداوسیما و...همه باید آموزش بدن مردم رو...وهمه بایدمسایل بهداشتی رارعایت. کنن...همه همه همه..
Iran (Islamic Republic of)
مرید حیدر کرار
۰۵:۳۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
نننننننننننننننننننننهههههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
من میترسم.سیل .زلزله .تحریم جنگ با امریکا الانم کرونا .خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
نترس داداش فوق فوقش میمیریم
Iran (Islamic Republic of)
لعیا
۰۲:۲۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
آخه سوپ خفاش هم شد غذا ...این آشغالها رو میخورن این همه مریضی میاد اگه یه ذره دین داشتن و طب اسلامی حالیشون بود خودشون سالم بودن و الان این ویروس تو کل دنیا پخش نمیشد تو قرآن این همه خوراکی سالم و نعمت خدا ذکر شده خفاش و سوسک و خرچنگ هم شد غذا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
اتفاقا ما یه مهمون خارجی داشتیم میگفت آخه کله پاچه هم شد غذا؟ چطوری کله گوسفند و میخورید؟ چطوری چشم و زبونش رو میخورید؟ این هم مثله همونه دیگه. چه ربطی به دین و مذهب داره آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
شما با مهمون خارجیتون سوسک و خفاش بخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خیلی ببخشید اونجا پای گوسفند رو چکار میکنند؟
شما هشتپا وخرچنگ و قورباغه خوری رو با گوسفند مقایسه میکنی؟اونجا مگه کله و زبون و چشم خفاشو جدا میکنن ؟ گویا تو چین جنین انسان هم میخورن اینم مث کله پاچه؟
مشخصه خودت زیادی خارجی(!) هستی که نفهمیدی ربطش به دینو مذهبو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
در ضمن گوسفندو خود خارجیا هم میخورن
اینکه چرا کله اش رو از بدنش جدا فرض میکنن چیزیه که اونا که مذهب ندارن باید جواب بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
نه اصلا مثل هم نیستن
حلال خدا کجا وحرام خدا کجا اصلاقابل قیاس نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
مگه اینا دل از داداشیشون چین میکشن که سفر ها رو لغو کنند، جون مردم براشون مهم نیست، حتی توانایی حفظ جون مردم رو هم ندارن ،فقط لاف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
اکه توایران کسی مبتلاهم شده باشه صداشودرنمیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
گل گفتی موافقم زدی توهدف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
اگه مسئولین همیشه خواب ما از همون اول که کرونا توی چین شیوع پیدا می کرد ورود چینی ها رو ممنوع می کردن الان کاسه چه کنم دستشون نمی گرفتن . این مسئولین انگار توی خوابن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
درست است اگه دنیاآب ببره مسولان ایران خواب می بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
عمر دست خداست
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۱۳:۲۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
درست میفرمایید عمر دست خداست اگر خداوند پایان عمرمون رو اینطوری مصلحت دیده تسلیمیم ولی داغ عزیزان و ناتوانی از درمان تا وقتی در آن مرحله نباشی درک نمیکنید واقعا شرایط سختی هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
خدابه انسان عقلم داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
خوب برای یه مدت از چین توریست نزارید وارد بشه امروز ما بازار و سپهسالار بودیم کلی توریست چینی بود به خدا مو به تنمون سیخ شد از ظهر تا حالا همش احساس میکنم مریض شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
یه اموزشی اطلاع رسانی چیزی .....اطلاعات عمومی مردم رو بالا ببرین حتما باید ویروس بیاد و جان مردم رو بگیره تا اونوقت به فکر بیفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
ویروس ژاپنی بود بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
تورا خدا اگر ممکنه، دولت حج امسال کنسل کنه،حتی کربلا و کشورهای که آ لوده هستن
Iran (Islamic Republic of)
سراطیل
۱۵:۵۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
درسته، باید جلوی سفرهای غیر ضرور مثل همینای که گفتی حتی سفرهای ترکیه تایلند و غیره گرفته شه تا مردم به ویروس مبتلا نشن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۰۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
پیشگیری بهتر از درمان است.پس از دکتران و متخصصان می خواهم قبل از ورود این بیماری راه درمانش را مانند همیشه پیداه کنند . و امیدواریم واز خداوند متعال می خواهیم تا ما را از هر گونه خطری حفظ کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
این چینی ها از بس سگو گربه موشو قورباغه کوفت میکنن مبتلا میشن کثیف های چشم بادامی دنیارو به هم زدن.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۵:۰۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
همه جنسای بنجل انداختن به ایرانیا الان هم با ویروس میخان ماروبکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
زامبی میشدیم بیشتر حال میداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
زامبی هامی شود دید امااین ویروس نمی توان دید
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
آیافراموش کردایدکه خدای است وازاوکمک بخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
آقاماچه گناهی کردیم هربدبختی هست براماهم میادخب نذارید چینیابیان ایران مردم خودتون مهمن یاچینا
Iran (Islamic Republic of)
اركان
۱۹:۱۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
ويروس كرونا منو غافلگير كرد وگرفت!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
این آقا خودش مسئوله پیشگیریه بعد راحت نشسته میگه ویروس کرونا وارد ایران خواهد شد و ما نباید بزرگش کنیم که مردم بترسن! از همه جالب‌تر اونجاست که میگه اصلا ترس نداره که ویروس کرونای جدید هم مث آنفولانزا فقط یه گروه خاص رو میکشه همه رو که نمی‌کشه! . پس چرا نمیگی که آنفولانزا خودش خوب میشه ولی این خوب نمیشه. بعدم میگه بخاطر اون ایرانیا که توو ووهانن و خانواده هاشون که نگران نشن نباید ایجاد وحشت کنیم آخه یه کشورو فدای چی میکنی تو! چطور مسئولی هستی ؟! چطور تو رو گذاشتن مسئول این کار؟!
Germany
متین
۱۸:۲۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
اگه کرونا وارد ایران شد داروی امام کاظم و امام صادق فراموش نشه ...
این دو دارو مخصوص این چنین مریضی هایی مثل کرونا و انفلانزا هست .
Iran (Islamic Republic of)
علی احمدی نژاد
۱۸:۲۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
من برای این بیماری کرونا درمان سراغ دارم .
پس من باید بکی مراجعه کنم که دارمان این بیماری میدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
ایران بیادم کسی نمیگیره چون ما مثل اونا حیوانات مختلف رو نمی خوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
انتقال از انسان به انسانه عزیز
Netherlands
ریحانه
۱۷:۰۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
از بس هر مرگی میرسه چه جاندار چه بی جان پخته میکنن میخورن همین میشه اخرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
دولت و وزارت بهداشت:هیچ جای نگرانی نیست هرچند از لحاظ دارویی تحریمیم اما ذخایر سه پنج ما بیش از نیاز های ماست و ما با صادرات سه پنج نه تنها میتونیم در جامعه جهانی خودمون و نشون بدیم بلکه میتونیم در چاه های نفت را ببندیم و رشد اقتصادی مون و مثبت کنیم علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
انشا الله خدا بهمون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
انگار گفتن داروی ویروس کرونا
رو درست کردن درسته یا دروغ
Iran (Islamic Republic of)
R.R.r
۱۳:۴۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
دروغه،
این بیماری کاملا ناشناخته هست و هنوز هیچ راه درمانی براش پیدا نشده،فقط باید سطح ایمنی بدن بالا بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
کسایی که به بی بی سی و اسرائیل متکی هستند طبق گفته اسرائیل کرونا یک سلاح بیولوژیکی است و بشر درستش کرده
Germany
nima
۱۳:۰۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
باید کل پرواز ها و مسافران چینی و تایلندی رو کنسل کنن،این ویروس ب ایران برسه ک‌بیشک میرسه و حتی شاید رسیده باشه ب مراتب بدتر از چین شیوع پیدا میکنه چون رعایت نظافت تو ایران صفره بخصوص در مورد شیوه‌عطسه و سرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
واقعا گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
تورو خدا نزارید کسی از چین وارد ایران شه ما همینجوری تحریم دارویی هستیم
۱۲
آخرین اخبار