عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

راه نجات صنعت خودرو سازی خصوصی سازی است

منصوری گفت: اگر مدیریت خودروسازی ها خصوصی شود قطعا وضعیت خودروسازی های کشور بهبود می یابد.

راه نجات صنعت خودرو سازی خصوصی سازی استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: دولت باید بداند صنعت خودرو مانند کودکی است که خود دولت آن را تربیت و بزرگ نموده، حال اگر این صنعت با مشکل مواجه شده دولت نمی تواند کودک خود را از خانه بیرون و به امان خدا رها کند بلکه باید خودروسازی کشور را اصلاح و غفلت های گذشته را جبران کند.

محمدرضا منصوریدرخصوص لزوم به کارگیری های روش های نوین تامین مالی خودروسازان و تامین از بازار سرمایه اظهار داشت: در حال حاضر خودروسازان به نقدینگی نیاز دارند اما با توجه به بدهی های گذشته، بانک ها چندان راغب به اختصاص وام و تسهیلات نیستند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: فروش سهام خودروسازان حتی با قیمتی پایین تر از قیمت بازار، پیش فروش خودرو و کمک دستگاه های قضایی در راستای مسکوت گذاشتن سودهای بانکی خودروسازان از جمله اقداماتی است که می توان در راستای بهبود وضعیت خودروسازی کشور به کار برد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان باید در درون خود به اصلاح ساختار بپردازند و اموال مازاد را به فروش رسانده و نقدینگی را از بازار و خریداران سهام به دست آورند.

منصوری افزود: دولت باید از پول ها و اعتبارات خود به صورت قرض و تسهیلات و به اندازه محدود در جهت حمایت از خودروسازان استفاده کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مدیریت خودروسازی ها خصوصی شود قطعا وضعیت خودروسازی های کشور بهبود می یابد. اگر خودروسازان بتوانند سهام را به نحوی بفروشند که بیش از 50 درصد از مجموعه متعلق به یک شخص باشد در این صورت خودروسازی ها وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: با سیستم دولتی امیدی به رهایی از وضعیت فعلی صنعت خودرو نیست. دولت باید بداند صنعت خودرو مانند کودکی است که خود دولت آن را تربیت و بزرگ نموده، حال اگر این صنعت با مشکل مواجه شده دولت نمی تواند کودک خود را از خانه بیرون و به امان خدا رها کند بلکه باید خودروسازی کشور را اصلاح و غفلت های گذشته را جبران کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اولین قدم دولت در این راستا این است که سهام خودروسازی ها را به نحوی به فروش رساند که بیش از 50 درصد سهام متعلق به یک شخص باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.