آماده‌سازی پرواز‌های چارتر چین برای بازگرداندن شهروندان ووهان از کشور‌های دیگر

وزارت خارجه چین اعلام کرد با پرواز‌های ویژه چارتر شهروندان ووهان در خارج از کشور را به مرکز استان هوبئی باز می‌گرداند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که به دنبال انتشار ویروس کرونا، پکن در حال آماده سازی پرواز‌های ویژه چارتر برای بازگرداندن شهروندان ووهان در خارج از کشور به مرکز استان هوبئی است.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به اینکه ساکنان هوبئی، به ویژه ساکنان ووهان، اخیراً با مشکلات واقعی در خارج از کشور مواجه شده اند، دولت چین تصمیم گرفته است که در اسرع وقت پرواز‌های چارتر به برخی از کشور‌های جهان ترتیب دهد و آن‌ها را مستقیماً به ووهان بازگرداند.»

شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین که حدود ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد شروع شده است. گزارش شده است که در پی انتشار ویروس کرونا خدمات حمل و نقل عمومی در شهر قطع شده است و حمل و نقل هوایی و زمینی با بقیه استان‌های اصلی چین به شدت محدود شده است.

در حال حاضر ۲۱۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. این ویروس به سرعت در حال انتشار است، ولی مقامات چین اطمینان داده اند که امکان کنترل شیوع بیماری وجود دارد.

بسیاری از کشور‌های جهان سفر‌های هوایی به چین و از این کشور را به حالت تعلیق درآورده اند. آن‌ها کنترل در مرز‌ها و فرودگاه‌ها را افزایش داده و مسافرینی را که کوچکترین علائم آنفولانزا را دارند در واحد‌های جداگانه قرنطینه قرار داده اند.

تعداد موارد تائید شده از کروناویروس در حال حاضر، از تعداد موارد سندرم حاد تنفسی (SARS) که در سال‌های ۲۰۰۲-۲۰۰۳ شیوع یافت، فراتر رفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، ویروس کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار