خطیب جمعه قم:

مردم نمایندگانی پاک دست برای مجلس انتخاب کنند/ باید با معاندان و مغرضان نظام برخورد جدی شود

آیت الله سعیدی گفت: در انتخابات باید به کسانی رأی دهیم که فردای قیامت خود را ملامت نکنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله سعیدی،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس، تقوا را وسیله بسیار محکم و مطمئنی برای رسیدن به کمال و حفظ از آلودگی‌ها دانست و اظهار کرد: موجودات دیگر در عرصه کمال و رشد مجبور و مقهور هستند درحالی‌که انسان اگر بخواهد همیشه در راه رشد و کمال باشد و هیچ‌گاه از رشد و صعود بازنماند به اراده و امکاناتش بستگی دارد.

او با قرائت آیاتی از سوره توبه گفت: خداوند در همین سوره فرموده با کفار و مشرکان بجنگید تا خدا آن‌ها را به دست شما عذاب کند، خداوند به‌طور قاطع به مسلمانان فرمان داده به خاطر پیوند‌های فامیلی نباید آن‌ها را دوست و سرپرست خود بگیرید و نباید مدیریت کار‌های خود را به آن‌ها بسپارید.

خطیب جمعه قم پدر و برادر را دو عضو شاخص و تأثیرگذار در میان اعضای خانواده برشمرد و افزود: هشداری که خداوند متعال در قرآن کریم به مسلمانان درباره پدر و برادر کفارشان داده منحصر به پدر و برادر نیست و هرکسی که بخواهد مسلمانان را تحت تأثیر قرار دهد شامل آیات قرآن کریم می‌شود.

سعیدی بیان کرد: حضرت ابراهیم (ع) از آن‌کسی که در قرآن کریم از او به عنوان پدر یادشده تبری جست و فرمودند: من از شما تبری می‌جویم و از شما کناره‌گیری می‌کنم.

امام‌جمعه قم عنوان کرد: مؤمنان باید مراقب باشند و در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت امور جامعه تحت تأثیر بستگان مشرک و کافر خود قرار نگیرند.

او در خطبه‌های دوم نماز، عنوان کرد: بین انسان و خداوند تعالی رشته‌ای است که اگر انسان به آن چنگ بزند می‌تواند به‌سوی خدا حرکت کند و به رشد و تعالی دست یابد، هر گناه و نافرمانی یک‌بند از این رشته را پاره می‌کند، با تقوا باید کاری کرد که این رشته اتصال را تا «انا الیه راجعون» حفظ کرد.

سعیدی با بیان اینکه سیره حضرت زهرا (س) در احیای اهل‌بیت (ع) اسوه و الگو برای همگان است، تصریح کرد: مظلومان فلسطین که سال‌ها است حقشان از سوی رژیم صهیونیستی سلب شده علاوه بر روش‌های مسلحانه باید از روش اعتراضی حضرت زهرا (س) سرمشق بگیرند و مزدوران جهان همچون رژیم سعودی را رسوا کنند.

امام‌جمعه قم مطرح کرد: با این روشی که بدعت‌گذاران عصر پیامبر (ص) پیش‌گرفته بودند چند سال بعد همین امت بی‌وجدان حضرت زینب (س) را به اسارت بردند، از خطبه فدکیه پیدا است که حضرت زهرا (س) در آن خطبه عالمانه، وجدان مردم مدینه را نشانه گرفته است.

او افزود: حضرت زهرا (س) دیدند اگر کسی در برابر این منحرفان و بدعت‌گذاران قیام نکند از دین اسلام چیزی باقی نخواهد ماند و کسانی که امروز حق خود و همسرش را می‌خورند فردا از دین خدا چیزی باقی نمی‌گذارند.

سعیدی ادامه داد: آن حضرت در مبارزه با دشمنان به ما آموخت که حدومرز اسلام در مبارزه با دشمنان تا چه اندازه است، در مقابله با دشمن وقتی دیدید مذاکره تأثیری ندارد باید «اشداعلی الکفار» بود.

امام جمعه قم اظهار کرد: چهل سال از انقلاب اسلامی گذشته و آمریکای جنایتکار چهل سال است که ملت ما را تحریم کرده و بار‌ها در مذاکرات با ما به جمهوری اسلامی خیانت کرد، آیا وقت آن نرسیده که این اشخاص غرب‌زده فرموده‌های مقام معظم رهبری را نصب العین قرار دهند. هنوز برخی پیغام مذاکره با این اشخاص کثیف را می‌دهند؟ چرا خون شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم را پایمال می‌کنند و به فرموده‌های رهبری گوش فرا نمی‌دهند.

او تأکید کرد: اگر مردم مدینه به سخنان حضرت زهرا (س) توجه کرده بودند شهر مدینه به فساد و ابتذال مبتلا نمی‌شد و در برخی خانه‌ها بزم شراب برپا نمی‌شد، این درس بزرگ امروز برای من و شما است که برخی می‌خواهند شهر‌های ایران اسلامی به‌ویژه شهر مادر اهل‌بیت (ع) را به فساد و فحشاء بکشانند، بنابراین باید با معاندان و مغرضان نظام برخورد جدی شود.

آیت الله سعیدی با بیان ویژگی‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن ابراز کرد: شهادت حضرت صدیقه کبری (س) که نزدیک دهه فجر بوده و همین‌طور با شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی مردم باید بیش از همیشه درصحنه باشند و امسال باید شعاری که علیه آمریکا می‌دهند باید پررنگ‌تر باشد.

خطیب جمعه قم تلاش و جهاد بی‌وقفه حضرت زهرا (س) در راه ولایت را مورد تأکید قرار داد و افزود: در انتخابات باید به کسانی رأی دهیم که فردای قیامت خود را ملامت نکنیم.

او با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید با حضور پرشکوه خود در این انتخابات، نمایندگانی پاک‌طینت، پاک دست و دلسوز برای نظام اسلامی انتخاب کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار