با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش؛

مراسم گرامیداشت شهید سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی در شهر ری برگزار شد

مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت، شهید سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی که چهارم دی ماه گذشته در جریان یک سانحه هوایی در ارتفاعات سبلان استان اردبیل به شهادت رسیده بود؛ در شهر ری برگزار شد.

مراسم گرامیداشت شهید سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی در شهر ری برگزار شدبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  این مراسم عصر دیروز پنجشنبه در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان و کارکنان نیرو‌های مسلح و خانواده معظم شهید رحمانی برگزار شد.

شهید سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی روز چهارشنبه، ۴ دی‌ماه سال جاری هنگام پرواز آموزشی با یک فروند جنگنده میگ ۲۹ نیروی هوایی ارتش حین انجام مأموریت در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد و به فیض شهادت رسید.

پس از سانحه با وجود اعزام تیم‌های مختلف جستجوگر و کوهنوردان محلی و مردم منطقه به دلیل شرایط بد جوی شناسایی محل سقوط جنگنده و دریافت اطلاعات از وضعیت خلبان به‌سختی انجام گرفت و در نهایت ظهر جمعه، شهادت ایشان محرز و تأیید شد.

شهید رحمانی از نیرو‌های مجرب پایگاه دوم شکاری تبریز بود. وی متولد سال ۱۳۵۵ بود و در سال ۱۳۷۳ به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد و دوره‌های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظر خلبانان خبره ارتش طی کرد.

این شهید والامقام پس از پایان دوره‌های آموزشی تکمیلی به‌عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی ارتش مشغول به انجام‌وظیفه در حراست از آسمان ایران اسلامی شد و پس از آن نیز با جنگنده میگ ۲۹ خدمت صادقانه خود را در پایگاه شهید فکوری تبریز ادامه داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار