بسکتبال با ویلچر در خطر حذف از بازی‌های پارالمپیک توکیو

کمیته بین المللی پارالمپیک به فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر هشدار داد در صورت سرپیچی از مقررات این کمیته، این رشته ورزشی از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ کنار گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، اگر فدراسیون بین المللی بسکتبال با ویلچر (IWBF) نتواند از قوانین طبقه بندی کمیته بین المللی پارالمپیک پیروی کند، این رشته ورزشی از برنامه بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ حذف خواهد شد.

IPC در بیانیه‌ای اعلام کرده است: این ورزش در پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ جایگاه خود را از دست داده، اما در صورتی که فدراسیون بین المللی بسکتبال با ویلچر تا آگوست ۲۰۲۱ با مقررات دسته بندی ورزشکاران IPC، کاملاً هماهنگ شود، دوباره به مسابقات بازمی گردد. امسال هم تا ۲۹ ماه مه به فدراسیون بین المللی بسکتبال با ویلچر فرصت داده شده تا برنامه اقدام مصوب IPC را برای دسته بندی ورزشکاران اجرا کند، در غیر اینصورت از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کنار گذاشته خواهد شد. اختلاف این ۲ نهاد جهانی این است که IWBF معلولیت‌های واجد شرایط بودن بازیکنان را متفاوت از قوانین IPC تعریف می‌کند.

IPC افزود: IWBF نتوانسته است آیین نامه‌های خود را مطابق با قوانین IPC  مطابقت دهد. اندرو پارسونز رئیس IPC ادعا کرد که این سازمان با IWBF به "نقطه شکست" رسیده و هشدار داد که برای حل اوضاع "کار اساسی" لازم است.

پارسونز گفت: ما می‌دانیم که بسکتبال با ویلچر یکی از ورزش‌های محبوب مسابقات پارالمپیک است، اما این بدان معنی نیست که IWBF بالاتر از قوانین است. متأسفانه، این موضوع جدیدی نیست و IWBF چندین سال است که متوجه این موضوع شده و به این نهاد زمان و فرصت کافی برای رسیدگی داده شده است. در طول این دوران، ما به IWBF کاملاً واضح و شفاف اطلاع داده ایم که باید قبل از بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، تغییرات ایجاد شود. توپ اکنون در زمین بسکتبال با ویلچر است، همانطور که مدت ها بوده است. IWBF دقیقاً می‌داند چه اقدامات لازمی را باید از حالا تا ماه مه انجام دهد.


بیشتر بخوانید:

 قهرمان المپیک محاکمه شد

 ورزشکاران حاضر در المپیک ۲۰۲۰ روی مقوا می‌خوابند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار