گزارش/

عیدی کارمندان و کارگران کافیست؟ / کارگران نیمی از دستمزد مصوب را هم نمی‌گیرند!

با نزدیک شدن به ایام پایان سال، بازار تعیین نرخ دستمزد و تخصیص عیدی به کارکنان و کارگران حسابی داغ شده است.

عیدیبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن ماه برای تمام اقشار جامعه، ماهی مهم و به نوعی تصمیم ساز در حوزه درآمدی است. ماهی که علاوه بر کنکاش بودجه سال آینده و تعیین تکلیف حقوق کارکنان، شورای عالی کار نیز حداقل حقوق و دستمزد را برای کارگران تعریف می کند.
 
امسال نیز دولت عنوان می کند که افزایش قابل تاملی را برای حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران در نظر گرفته است.
 
به نوعی که با تصویب مجلس شورای اسلامی مقرر شده تا سال آینده کسی کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق دریافت نکند که البته این رقم شامل حال کارکنان، کارمندان و کارگران دولتی است!
 
جدول زیر روند افزایش نرخ حقوق کارمندان و کارکنان دولتی طی ادوار گذشته است که تا میانه این راه نرخ تورم با درصد افزایش حقوق همراه بوده، اما از سال ۹۷ به بعد این روند با مشکلات مختلفی همراه شده است. گفته می شود دولت در مجموع به حدود ٨,٥‌میلیون نفر حقوق می‌دهد که این تعداد حدود ٣٥‌درصد شاغلان ایران هستند.

جدول حقوق کارمندان

سال  افزایش حقوق تورم رقم عیدی
۹۳ ۱۸% ۱۵.۶% ۴۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان
۹۴ ۱۷% ۱۱.۳% ۶۸۷ هزار تومان
۹۵ ۱۴% ۹% ۷۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان
۹۶ ۱۴% ۹.۶% ۸۴۷ هزار تومان
۹۷ ۱۹.۵% ۲۷% ۹۳۲ هزارتومان
۹۸ ۴۰۰ هزار تومان + ۱۰% ۲۸.۳% یک میلیون تومان
۹۹ ۱۵% 40% یک میلیون و 200 هزار تتومان

 تنها توان افزایش  ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد را داشتیم

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  عدم تناسب نرخ تورم با رشد دستمزد و درآمدها بیان کرد: قانون معین کرده که متناسب با نرخ تورم حقوق و دستمزد افزایش پیدا کند و نه دقیقا مشابه با نرخ تورم, ما نیز دستمان برای افزایش نرخ حقوق دستمزد تا همین مقدار باز بود. معتقدیم سال آینده نرخ تورم کاهنده باشد.

اما بعد از کارمندان دولت، قشر عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل می دهند که متاسفانه همیشه در ماه های بهمن و اسفند مباحثه ها و همچنین کشمش ها برای تعیین دستمزد بالا می گیرد و در نهایت نیز رقم تعیین شده با رقم پرداختی حقوق به اقشار کارگر جامعه تطابق ندارد.

عیدی

امسال قیمت ها نوسانات زیادی داشته و با توجه به افزایش زیاد تورم، اعضای شورای عالی کار باید میزان سبد معیشت خانواده و افزایش حقوق کارگران را به‌گونه‌ای تعیین کنند که خانواده‌ها بتوانند از پس حداقل نیازهای خانواده خود بر آیند.البته تاکنون سه جلسه برای تعیین رقم هزینه سبد معیشت خانوار تشکیل شده است اما به خاطر وجود اختلاف میان گروه کارگری و کارفرمایی، این جلسات بی نتیجه مانده اند.

اما اینکه عیدی کارگران چگونه باید محاسبه شود به روند سال های قبل باید نگاهی انداخت، با توجه به اینکه «حداقل دستمزد سال ۹۸» کارگران با تصویب شورای عالی کار در اسفند سال گذشته، یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان در نظر گرفته شده بود، بنابراین عیدی کارگران «حداقلی بگیر» باید ۳ میلیون و ۳۴ هزار تومان پرداخت می شد.

سبد معیشت سال گذشته ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان محاسبه شد، اما حقوق کارگران با حق مسکن و خواربار کمتر از نیمی از آن است. این به معنای آن است که بسیاری  از کارگران تنها کمتر از نصف سبد معیشت خود را دریافت می‌کنند.

اجرای دست و پا شکسته افزایش حقوق ها در سال های متوالی

بهزاد مهدیان, اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در این باره می گوید: نحوه محاسبه افزایش حقوق کارکنان دولت بر مبنای افزایش تورم در سال گذشته محاسبه می شود. یعنی اگر در سال ۹۷ نرخ تورم ۳۰ درصد گزارش می شود حقوق باید متناسب با آن یعنی نهایت تا سقف ۲۵ درصد رشد داشته باشد.

او افزود: دولت امسال بالغ بر ۱۹۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای حقوق کارکنان در سال تخصیص داد که بنا به گفته ریاست سازمان برنامه  و بودجه این رقم قطعی و تامین شده است. چرا که نمی  تواند یک روز در پرداخت حقوق تاخیر بیاندازد. اما جای سوال اینجاست که چرا با اینکه سال ۹۸  نرخ افزایش حقوق ۳۰ درصد بود این طرخ در فروردین این سال دست و پا شکسته به برخی از نهادها پرداخت شد؟ این افزایش با تلاطم نیز در ماه های دیگر برای بازنشستگان تعبیه شد!

این استاد دانشگاه معتقد است: باید در افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال آینده مجلس شورای اسلامی دست به کار شود چرا که این رقم قابل قبول نیست و لزوما نام کارمندی نشانه مرفه بودن نیست. برخی از کارمندان دولت حتی میزان حقوق دریافتی یک میلیون تومان نیز دارند.

عیدی

توان خرید کارمندان و کارگران در شب عید چقدر با عیدی افزایش می یابد؟

سوالات بسیار زیادی برای مخاطبان مطرح می شود که آیا رقم پرداختی تحت عنوان عیدی برای سال آینده تا چه تامین کننده نیازهای یک خانواده برای استقبال از سال نو است. سالی که ممکن است خانواده ای  به سفر بروند و با توجه به افزایش نرخ بنزین، رقم افزایش یافته عیدی کفاف هزینه سفر را نمی دهد. از طرفی نیز وزارت نفت از طریق وزیر نفت اعلام کرده که فعلا خبری از بنزین طرح نوروزی نیست.

از آن طرف هم با افزایش قیمت پوشاک در بازارهای رسمی کشور حتی این میزان عیدی کفاف یک خرید کافی را هم نمی دهد. شاید اصل بیان عمومی و تخصصی کارشناسان در انتقاد به کاستی های پرداختی در بحث عیدی و دستمزد به این موضوع اشاره دارد که دولت به جای پرداخت نقدی عیدانه و یا حتی یارانه های نقدی, تولید را تقویت و نرخ تورم در جامعه را کاهش  دهد تا علاوه بر جلوگیری از ورود نقدینگی سرگردان به بازارها و سو استفاده عده ای سودجو از این موج نقدینگی, رضایت عمومی را به دنبال داشته باشد، فعلا باید منتظر ماند و دید رقم نهایی دستمزد کارگران برای سال آینده چه میزان است تا بتوان رقم دقیق عیدی آن ها را نیز محاسبه کرد.

حذف مالیات هنرمندان و مناطق آزاد، درآمد دولت را می افزاید

ناگفته نماند علاوه دولت درحالی مدعیست که با کمبود منابع مواجه است و توان افزایش نرخ حقوق و دستمزد را ندارد که با کمی صرفه جویی و هزینه کرد بهینه میتوانداین مشکلات را حل کند.

حذف معافیت مالیات هنرمندان، مالیات مناطق آزاد، جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان و سایر صنوف مختلف، اصلاح پایه‌های مالیاتی و مالیات ستانی از فعالیت‌های غیر مولد (مالیات برعایدی سرمایه) از جمله کارهایی است که کارشناسان عنوان می کنند که با توجه به این موارد می توان  بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای دولت درآمد کسب کرد.

حال باید منتظر ماند و دید؛ رسم الخط دستمزدها و حقوق کارکنان دولت در سال آینده چطور تنظیم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Poland
قلیزاده
۲۳:۳۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
آقا ما توی یه اداره‌ دولتی حدودا ۵۵۰نفره کار میکنیم ۱۶ نفر رو دادن دست یه پیمانکار که بیشترین کار رو ازشون می‌کشه با حداقل حقوق اونایی هم که با خود اداره کار میکنن از صبح تا شب کارشون فقط زیر کولر و بخاری نشستنه عوضش بهترین حقوق و مزایا رو میگیرن بهترین عیدی و پاداش هم مال اوناست اینه عدالتی که ازش دم میزنن
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۳:۳۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
عیدی چیه اصلا باید پرداخت نشه هیچ جای جهان عیدی نمیدن اکثر کشورها هم عید دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کردن که بیا و کامنتا رو بخون!!!!!
۱۴۰۰ کجایی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام کی میگه حق گرفتنی هست نه دادنی ،حق خور دنیه چون دارندحق مارو می‌خوردند جرعت صحبت نداریم چون تا بخواهیم صحبت کنیم میگن خداحافظ اونم بابرج 600هرارتومان که میدن. تورو خدا پیگیری کنید الان هم باترس این رو نوشتم می ترسم ببیند بگن بای .كارم بسته حمایتی سمت خدمتگزار ه‍ستم خراسان رضوی تورو خدا اگه پیگیری میکنید یک جوری که همین 600تومن رو هم نگیرن باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۰۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
خدا رو شکر که ۱۲۰۰۰۰۰ رو میدن
Iran (Islamic Republic of)
کارمند بد بخت زاده
۲۱:۰۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
منو این همه خوشبختی محاله۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام.من تویه شرکت فولاد کیمیاصباخراسان شمالی کار میکنم گفته حقوق اداره کار میدهیم اما ۱۵۰۰ بیشتر نمیده قرارداد نمیبنده تا حرف میزنی میگن شرایط اینه دوست نداری بسلامت اخه این چه بخش خصوصیه راه انداختن با برده حرف میزنن.نه سختی کار نه اولاد نه حق مسکن هیچی نمیده یعنی مملکت روهواست کسی نیس این بخش خصوصی به زانو در بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
من کارمندم وقتی مستاجر بودم و بچه کوچک داشتم همیشه ماشین حساب دستم بود خرج خونه از دستم نره اخرشم با سختی می گذشت الانم وضعیت خوبی ندارم و لی بهترم مستاجر نیستم اما همیشه اضطراب گرانی فردا تو جگرمه مریض هستم شبی سه تا قرص می خورم ۴۲ سالمه فشار خون ... کولیت ..و..من اول کارمندی فشارم ۱۰ روی ۷ بود ۱۷ سال کارمندم ولی برای مردم و کشور عزیز کارکردم خدا اجرشو میده
Germany
رضا
۱۹:۰۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
با سلام
آخه کارمندی که ۳فرزند داره دو تاش هم دانشجو ۱۲۰۰چی میشه؟
انصافا خودتون قضاوت بفرمایید .آیا خودشون هم همینقد عیدی دریافت میکنند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
کارگر یعنی بیشترین زحمت و کمترین دستمزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
نه کار دارم نه پول دارم نه پارتی دارم نه سرمایه دارم نه بیمه دارم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۴:۳۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
علی برکت الله. ۵۰ سال دیگه همه چیز درست میشه. حرص نخور .
فقط این رویدادها را ثبت کن. نسل های بعدی که میخوانند شاخ در میارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
بنزین گرون شد کرایه ها زیاد نشد سهمیه بنزین هم ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
وجدانا کجا کرایه ها زیاد نشده ؟؟؟ من حاضرم بیام اون شهر زندگی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
به ما بیکار ها هم عیدی میدن ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
خوش به حال شما کارگرا و کارمندا که حقوق و عیدی و پاداش و سنوات و بیمه دارید ما که بیکاریم و هیچی نداریم و هیچکس عیدی بهمون نمیده چی بگیم ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
حقوق 20 میلیون 15درصد وحقوق 2میلیونیهم 15 درصد افرین بر این قانون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
یارانه رو کاهش دادن، به اسم ادغام!
Korea (Republic of)
جواد
۱۱:۰۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
من یه کارمند بازنشسته هستم . تا چند ماه پیش شغل دوم داشتم و با صرفه جویی اموراتمون هرچند به سختی ولی میگذشت . شهریور ماه کمرم رو عمل کردم و از اون موقع از انجام هر کاری عاجز شدم حالا ما موندیم و این چندر غاز و گرانی و هزار جور هزینه. حالا دولت لطف کرده یک و دویست عیدی در نظر گرفته موندم چکار کنم . بزرگترین دغدغه هم بچه دانشجومه . حتی از پس هزینه ایاب و ذهابش هم برنمیام . آخه این چه زندگیه که ما داریم همش دلهره و نگرانی واضطراب.
Iran (Islamic Republic of)
رفتگر
۱۰:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
من ازطرف رفتگران بندرعباس مینویسم مادیروز حقوق برج 8روگرفتیم هیچوقت پیش نیومده طبق قراردادبگیریم عیدی مارو توسال جدیدمیدن یابرچ 2یا3 ازسال93بااین شرکت کار میکنیم تاحالا نه عیدی نه حقوق هیچکدومو کامل نگرفتیم کسی نیست این شهردارو باپیمانکارعوضشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
آیا با۱۲۰۰۰۰۰هزار تومان به یک مسافرت داخلی برای دیدن پدر ومادر میشود رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
کاش یکی هم بود درد مارو درمون میکرد. همسر من الان 12سال تو شهرداری جای پدرش میره سرکار. پدرش توشهرداری ماشین خودشهرداری میره روش. خانواده همسرم میگن رضایت میدیم ولی پسرم بیاد جای پدرش سرکار. کلی حرف ومدرک که نیروی رسمی گرفته بشه مثل پدرش. ولی رسمیش نکردن هنوزم ک هنوز باکلی تلاش و زحمت برا شهرشو شهرداری کاری براش نکردن. همیشه از استان نامه میاد. اسمش تو لیستی ک پدرش هین وظیفه فوت شده هم برای تبدیل وظیعت از شرکتی ب رسمی .هیچ کس قدمی براش برنداشت. با مستجری. مریضی خودم که 5سال تو ارزونی کلی پول خرج کردتا من خوب شم. الانم ک فقط اگ برسیم فقط با این حقوق رفع سیری رو برطرف کنیم. یدونه بچه داریم. هربار مارو میبینه ازچشماش میشه فهمیدک چقدر شرمنده ماهست.
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
درد شما د کتر ودارو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
خدایش اگه دولت بوجه ای کم کسری داره مدیونه اگه دست تو جیب کارگر جماعت نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
آقا زیاد هم هست اگه دولت بگه نصفش رو هم تقدیم میکنیم ماحاضر نیستیم بخاطر ما دولت زیر بار فشار بره،گناه دارن بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام بااحترام بگین ماچیکارکنیم همسرم کارگرمستجرهستیم 4تابچه داریم باخودم همسرعزیزم 6نفر میشیم بااین اجاره هاچیکارکنیم دوتا بچه مدرسه ای داریم دوتا هم کوچک داریم مای بی بیی باشیره خشک خرج مخارج دیگه چیکارکنم شمابگین شب عیدی چیکارکنیم 30000000 میلیون تومن هم بدهکاریم
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۰۱:۴۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
من یه کارمند پیمانی ام. دریافتی ماهانم ۱۸۰۰ هستش وقتیم اعتراض میکنیم میگن قراره رسمی بشیم. اگه این عیدی رو هم این ماه بریزن تازه دریافتیم میشه پایه حقوق ی کارمند رسمی!!!واقعا چرا اخه؟؟!!
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
ازشرکت بپرس
Iran (Islamic Republic of)
Ss
۰۰:۳۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
مسئولین خودشون یه ماه با حقوق 1800یا دو تومن سر کنن امتحانی ببینم میتونم بعد ب ما جواب بدن اگه خیلی بفکر مردم ایرانن.یبارم جای ما خودشون بزارن.فقط وعده میدن.وقتی رفتن صاحب پست مقام شدن دیگه فراموش میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
بابا اگه به کارگرها حقوق زیاد بدهند انوقت پول برای اختلاسگرها کم میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
چیزی نگم سنگین ترم؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
سنگینی چیز خوبی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
با این عیدی کم چه کنیم؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
بدون عیدی چی
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
مگر عیدی بزور میشه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
میزان افزایش حقوق طبق ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری (هشتم مهر 1386) حداقل باید برابر با نرخ تورم باشد که متاسفانه چند سالی است بدین شکل نمی باشد. وقتی دولت و مجلس به قوانین خودشان عمل نمی کنند دیگر چه بگوییم.
France
فاطمه
۰۰:۱۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
شوهرم کارگرقراردادی هست باماهی یک میلیون وصدوسی،بااین حقوق چیکارکنم بادوتادانشجو،وقت ازدواجشونه،مستاجرم توخونه های کلنگی،،چراکسی بااین شرکتهای خدماتی که پول کارگرهاروبالامیکشندکاری نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
خدا کمکتون کنه ما هم مثل شماییم برامون دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
حاج محمد
۰۰:۱۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
با سلام.اخه با ۱۵٪ چجوری یه کارمند زندگیشو بچرخونه.عجب اشتباهی کردیم کارمند شدیم.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
آره والا میرفتی مسافرکش میشدی بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
مهران شکری هستم
۰۰:۰۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
یارانه به من نمدهند نجارم مغازه کرایه میدهم جوانم ۴ سال ازدواج کردم معشیتی به من نمیدهند هر وقت اعتراض نمودم و شماره کارت ملی میدهم ک بابا رسدیگی کنید جوابمیدهند بهت تعلق نمیگیرد به کی بگم ندارم درامد جواب خرجم را نمی دهد انصافا این رسیدگی به کم در امدها خدا را در نظر بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
خدا کمکت کنه منم خیلی بدبختم
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۲۳:۵۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام
بنظرم اگر این مبلغ عیدی و افزابش حقوق کافی نباشه برای افزتیش مجدد قیمتهاو صعودی شدن تورم حتما"کافیه..
علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خدایی تورم 15 در صد است لطفا حذ ف نکنید در دل ما باز نشسته هارا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
الان همه بگن کافی نیست چه اتفاقی میفته؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
بدتر میشه. همیشه همینه.
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
مگر عیدی بزور میشه?
هیچ اتفاقی نمیفته
Iran (Islamic Republic of)
چادریم
۲۳:۲۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
واقعا با خوندن کامنتا غم و غصه به دلم نشست
ان شا الله مشکل همه خواهران و برادران عزیز رفع شه
ان شا الله هیچ پدری شرمنده خونوادش نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
نوبت کار مندان که میرسه، حساب کتابتون وضرب وتقسیمتون دقیق کارمی کنه!! ؟؟؟ بهتره که حقوق وعیدی، باتوجه به تورم وگرانی پایان سال وفروردین محاسبه بشه، لطفا!!؟؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
مگر عیدی زورکی میشه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
دقت کردین هرجا صحبت از اینکه وضع اقتصاد خرابه دولت نداره مونده تقریبا همه این تبلیغات رو که ساخته دست پولدارهاست باور کردن شما زمانی باور کنید که دولت نداره که حقوق های نجومی تعدیل بشه و بشه نصف یا کمتر در غیراینصورت باور نکنید و گول مسؤلین نجومی بگیر را نخورید آنها می خواهند شما مطالبه گر نباشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
کسانی که این حقوقها را تصویب میکنند انصافا خودشون با این حقوق می‌توانند زندگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام من در هر دو نوبت برای ثبت نام معیشت اقدام کردم اما موفق به ثبت نشدم و تلاش چند ساعته من نتیجه نداد. بعد فهمیدم که خیلی‌ها مثل من نتونستند ثبت نام کنند و سایت اجاز ثبت نمی داد وبه این شکل فرصت رو از مردم می گیرند. واین یک حیله و کلک زشت است
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۲۲:۳۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خیلی زیاده مگه قراره کل بازار رو خرید کنیم که این همه عیدی میدن !!مالیات یادتون نره گفتنم شاید فراموش کنند مالیات عیدی رو کم کنند یاد آوری کردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
دارند بوجه ها جمع می کند برای اختلاس بعدی بوجه برای اختلاس وجود دارد برای گارگر وکارمند نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
به نظرم بهتر است به کارگر و کارمند دولتی یک نواخت 1/200 عیدی بدهند و دولت به شرکتهای خصوصی کمگ کند که آنها هم به کارگرایشان 1/200 عیدی بدهند ، چون برادر من خودم در شرکت خصوصی هست پارسال عیدیس را در سال 98 در برج دو آن هم 700 تومن بهش دادند و به خاطر بیکار نشدن صدایشان هم در نمی آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
اوایل انقلاب با عیدی چند سکه میتونستی بخری، الان با یک سکه چند تا عیدی میتونن پرداخت کنند
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۱:۴۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
باسلام میخواستم به گوش مسئولان برسانید که چرا اگر دولت کسری بودچه دارد حقوق کارمندان رو ۸۰ درصد اضافه میکنه ولی یارانه وکمک معیشتی رو واسه سال اینده میخواهد درصدی کاهش بدهد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۱۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
هشتاد درصد !!!!! ما کارمندان و اینهمه خوشبختی محااااله محااااله . یک بار دیگر متن را بخوان داغ دلمون را تازه نکن احتمالا هشتاد سال دیگه بوده نه هشتاد درصد
Iran (Islamic Republic of)
این رو بکجا بگیم
۲۱:۱۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
یک کار دیگه دولت که انجام میده ابلاغ های افزایش حقوق هست طوریکه الان اگر دستگاهی بگه می خوام حقوق رو افزایش بدم دولت مخالفتی نداره میگه تامین اعتبار با خودت بلامانع است
اینجا یکسری دستگاه ها مثل سازمان آموزش فنی و حرفه ای چون درآمد زا نیست همچنان حقوق ها 2و نیم تا 3 میلیون می مانه و فلان وزارت خانه چون درآمد زاست تا 40% افزایش میده
مصداق ابلاغ افزایش حقوق کارکنان تحت عنوان خدمات کارکنان و رفاه اجتماعی مصوب بودجه 98 هست خیلی از دستگاه این را اعمال کردن و بعضی ها میگن بودجه نداریم
این دولت شده برای وزارت خانه های پولدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
کار باشه بیکارنباشیم عید پیش کش اقایان .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
توجه کردید که بیشترین نظریه کاربران مربوط به حقوقهاست بخصوص حقوق کارگران ویا بعضا کارمندهاهست، بیچار ها فکر می کنند کسی به فکر اونها هست. ویا با این حجم زیاد آه وناله کسی کمکشون می کند.
Korea (Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
چکار کنیم .لا اقل اینجوری احساس میکنیم برای یه عده مثل خودمون درد دل کردیم . شاید کمی از بار دلمون سبک تر بشه وگرنه میدونیم که برای این حرفا کسی تره هم خرد نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
یه فکری هم ب حال من کنید
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۰:۳۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
ما دیگه کم اوردیم فقط خداوند ریشه این ظلم را بسوزاند نارضایتی مردم بیداد میکند ای خدا از دست اینا به کجا پناه ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
چرا تورم رو نمیگین ۸۰ درصده حقوق کارگر وکارمند ۱۵ درصد اضاف میشه
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
آقای نوبخت من جانباز بیکار هیچ حقوقی ندارم حالا عیدی از کی با کجا بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۲۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه اون کسانی که متنی که مردم از مشکلات و بدبختیاشون مینویسن رو دیسلایک میکنن. اونا یا ایرانی نیستن یا وجدان ندارن یا مرفهین بی درد بی وجدان هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
عید برای 80 درصد ملت ایران تعطیله تا وقتی که کسی بیاد اقتصاد مملکت درست کنه مردم از دست گرانفروشان واختلاسگر ها نجات بده به امید اون روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
من یک خانم هستم شوهرم دوخانم داشت الان حقوق اش ۴ قسمت می شو د من ۵۰۰۰۰۰۰ هزارتومان حقوقم است ایا برای دانشگاه خارج از کشور در روسیه برای بچه خود این پول بدم ایا برای زندگی خود من هتا پول دکتر ندارم برم ولی بچه من در خارج پزشکی می خوند برای آیند کشور این کشور بچه من را دلار دانشجوی نمید ومن دلار آزار می خرم
Iran (Islamic Republic of)
دولت هم شده برای وزارتخانه های پولدار
۲۰:۰۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
یک کار دیگه دولت که انجام میده ابلاغ های افزایش حقوق هست طوریکه الان اگر دستگاهی بگه می خوام حقوق رو افزایش بدم دولت مخالفتی نداره میگه تامین اعتبار با خودت بلامانع است
اینجا یکسری دستگاه ها مثل سازمان آموزش فنی و حرفه ای چون درآمد زا نیست همچنان حقوق ها 2و نیم تا 3 میلیون می مانه و فلان وزارت خانه چون درآمد زاست تا 40% افزایش میده
مصداق ابلاغ افزایش حقوق کارکنان تحت عنوان خدمات کارکنان و رفاه اجتماعی مصوب بودجه 98 هست خیلی از دستگاه این را اعمال کردن و بعضی ها میگن بودجه نداریم
این دولت شده برای وزارت خانه های پولدار جالب اینکه اینکار اینقدر سری و محرمانه داره انجام میشه که کسی معترض نشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۵۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
با سلام جناب آقای نوبخت بازنشسته های تامین اجتماعی رادریاب حقوق‌ها بسیار پاینه مخارج بالا از دولت تدبیر وامید ممنون میشیم که کاری کند
Iran (Islamic Republic of)
R
۱۹:۴۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
با سلام
تازمانی که رئیس اتحادیه نانواها خودش نونوای داره
رئیس اتحادیه رستوراندارها خودش رستوران داره
رئیس اتحادیه گل فروشها خودش گل فروشه
رئیس اتحادیه املاک خودش دفتر املاک داره و خودش مافیای زمین
رئیس اتحادیه خودرو خودش بنگاه داره و قیمت روز میده
رئیس اتحادیه پوشاک خودش دلال پوشاک از ترکیه هستش
کی میخواد به فکر مردم باشه .هر کس به فکر خیشه .تیشه به فکر ریشه
پس کاری نمیشه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
باسلام خسته نباشد این همه کارمند کارگر ان شرکتی حقوق خوب میگیرند کارگران فصلی چه کار کنند یه فکر به اینها به کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
نوبخت که نه دولت کدام دفعه راست گفته که این دفعه راست بگه؟!گفتی ما باورکردیم سال دیگه تورم کاهش داره .کالاها سالی ۳۰۰درصد افزایش داره البته برای ژنهای خوب
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۹:۲۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
موقع انتخابات که میشه خبرنگار صدا و سیما بین کارگران یک شرکت میرن و گزارش میگیرند . پریشب یکشون پخش شد
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۹:۲۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
قوه قضاییه چرا هیچ دخالتی در قرار داد کارگران نمی کند . تمام قرار دادها به نفع کارفرما و پایین تر از میزانی که دولت اعلام کرد . همه سه ماه کمتر هستند و بیمه نمی کنند و حرف هم بزنی از کار اخراج و حق حسابت میره با کرامت الکاتبین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
چرا حقوق کارگران را در نظر نمی‌گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه بعضی از پیمانکاران گرگان رو که از سرو ته حقوق کارگر میزنند.بعد میندازن گردن دولت..
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۹:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خدایی هست .و حق ما را خواهد گرفت .آقای نوبخت چرا اینجوری جواب میدی که نرخ تورم سال دیگه شادی پایین بیاد و نباید بر اساس نرخ تورم حقوق ها افزایش پیدا کنه.خدا از همتون نگذره که الان 4 ماهه حقوق ندادن .با این حقوق 2و پانصد چیکار کنیم ؟ چرا خودتان را جای ما نمیزارید ببینید چقدر سختی میکشیم..لعنت الله بر کسانی که حق کارگر و کارمند را تباه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
کارگران باید بیشترین حقوق را بگیرند ولی همیشه برعکس بوده.40درصد حقوق کارگران رو پیمانکاران از روی حقوق کارگران میگیرند از سروتهش میزنند.کارگر بدبخت بخاطر زن وبچه مجبور به سکوت است. وتهدید به بیکار شدن از طرف پیمانکار به کارگر؟؟بازرسی قوی نیست تو اداره ها
Iran (Islamic Republic of)
Aaa
۱۹:۰۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
به قول قالیباف پول دست ۴درصدی هاست ما کارگرا وبدبختها زندگی نداریم که نفس میکشیم‌تحت فشار اقتصادی ای مرگ‌کجایی راحت بشیم از این وضع اقتصادی ارزوی یک جوان ۳۰ساله که زندگیش پاشیده دخترش اواره شده مهریه میده خونش قسطیه برجی ۲۶۰۰۰۰۰قسط درآمد ۲۸۰۰۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
نفیسه
۱۸:۵۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
من همسرم حقوقش ماهی یک میلیون وچهارصد هست.ساعتی کار میکنه بابا سه تا بچه .دوتا دانشجو.چرا به ما بسته معیشتی تعلق نگرفته.
هر کاری کردیم نتونستیم ثبت نام کنیم.بخدا ادم نمیدونه داد شو از کی بگیره.هیچ جا جوابگو نیس. .تو این گرونی وبدبختی
Iran (Islamic Republic of)
محمد الهامی
۱۸:۵۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
آقای نوبخت
اگر شما واقعا دستتان بسته است و بودجه کافی برای افزایش حقوق افراد پر تلاش جامعه را ندارید از ولخرجی هایی 150 هزار ملیاردی عفو مالیاتی بازیگرانی که راحت در خانه خود نشسته اند جلوگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
اصلا به فکر کارگران نیستن ،همش حقوق کارمندان و کارگران دولتی رو بالا میبرن اما ما که کارگر شرکتی هستیم اصلا حساب نمی‌شیم ،اقایی که اسم خودت رو مسول گذاشتی ،بیا شما هم با حقوق دو نیم میلیون زندگی کن ببین میتونی با این پول هزینه تحصیل بچه‌ات و اجاره منزل و الباقی چیزها رو پرداخت کنید ،هنوز ده روز از سر برج نگذشته پول نداریم ،خدایا آخه ما هم بنده توییم ،،لعنت به این زندگی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
تنها چیزی که برای مسولین مهم نیست مشکلات مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
مجردم تنهام بیکارم نه پول دارم نه کار نه سرمایه نه پدر مادر پولدار هیچی ندارم میخوام ازدواج کنم تا به آرامش برسم اما نمیتونم هر روز و هر شب دارم درد و عذاب و تنهایی میکشم هیچکسو ندارم هیچکس نیست کمکم کنه هر چی هم ضجه و ناله و التماس و آه و گریه و دعا و خواهش به درگاه خدا می برم جوابمو نمیده میام اینجا وضعیت مردمو میبینم غم و ناراحتیم دو برابر میشه به خدا الان دارم زار زار گریه میکنم اشک میریزم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
ان شاالله خدا کمکت کنه
امیدوارم روزهای خوبی در انتظارت باشه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۱۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
دوست عزیز. اول به خدا توکل کن و از خدا نا امید نشو. دوم اینکه اگه میتونی هر طور شده یه ماشین ارزان قیمت بخر و باهاش مسافرکشی کن. درامدش بد نیست و بهت امید به زندگی میده. کاری که میلیونها نفر تو ایران دارن انجام میدن. امیدوارم مشکلاتت حل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خدا به داد همه برسه و همچنین شما برادر
Iran (Islamic Republic of)
مصیب
۲۳:۳۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
برات دعا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۱۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
انشالله خود خداوند گره از کار همه مردم باز کنه انشالله روزهای خوب و پر نشاطی در پیش داشته باشید ارزو میکنم و از خداوند می طلبم شما هم وطن عزیز و همه مردم لب و دلشون شاد و خندان باشه خدایا به حق عزت و بزرگی و یگانگیت و به حرمت پیامبران و صالحین درکاهت و به حق فرشتگان مقرب عرش ملکوتیت گره از کار همه مردم باز کن امین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
از همین فردا کاری که دوست داری برو و رایگان و با انگیزه تمام شروع کن انجام دادن پول خودش به سراغت خواهد آمد و در همه زمینه هاموفق خواهی شد.
.بعدش برو سراغ ازدواج و خدا رو هم شکر کن که پدر و مادر پولدار نداری وگرنه خیلی وابسته تر و شکننده تر و ضعیف تر میشدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
این سوال رو از تک تک مسئولینِ... در سه قوه شورای نگهبان و تشخیص مصلحت و نهادها و ارگانها بپرسید کمترین عیدی که یک مسئول میگیرد رو به کارمندان و کارگران بدهید
فاصله طبقاتی چقدر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
شماراست میگن موندیم با ۱۲۰۰چی بخریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
دوست عزیز تورم نقطه به نقطه کشور بیش از 80 درصد است چرا نرخ تورم را ناچیز اعلام می کنید اصلا" چرا هنرمندان نباید مالیات پرداخت کنند
Iran (Islamic Republic of)
a.m
۱۶:۴۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
پسرهستم27سالمه شغلی ندارم شغلم کاذبه بیش ازنصف سال بیکارم ماهی نهایت200هزاردرآمدمه پدرم بازنشسته است2/200حقوقشه دوتابچه هستیم خواهرم تازه شوهردادیم 600هزاروام ازدواج قسط میدیم پدرخودم مریضه دیابت آرتروز اعصاب مادرم دندوناش خراب شده پول نداریم بره دندان پزشک700هزاراجاره خانه میدیم 200هزارقبوض الانم بیمه ماشین گرازه بایدبدیم باعیدی کلا کم میاریم حتی واسه خوردخوراک منم نمیتونم ازدواج کنم دارم پیرمیشم حتی ماهی یکبارهم نمیتونیم اقوام دعوت کنیم مهمانی شرمنده همه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۰:۱۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
با این اوضاع چطور زنده موندی من جات بودم افسرده میشدم خدا کمکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
چرا هیچکس به فکر کارگرا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خدایش اینقدر هر روز گفتین خبر خوش برای بازنشستگان این خبرای خوشتون آخرش با اینقدر تورم این خبرها چندان خوش نیستند یک بازنشسته با چند فرزند چگونه با این مقدار افزایش حقوق واین مقدار تورم امسال زندگی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
عیدی کارگران خیلی کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
مگه کار داری که عیدی کمه خوش به حالت که شغل داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
ما نیروهای قراردادی چه گناهی کردیم که موقع حقوق که میشه حقوق کارگری بهمون تعلق می گیره و از هیچ کدوم از مزایای کارمندای رسمی برخوردار نیستیم ولی موقع عیدی کارمند میشیم و عیدیمون میشه عیدی کارمندی. الان هم هشت ساله داریم کار می‌کنیم هنوز تکلیفمون هم مشخص نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
این تورم چیه و چجوری حسابش میکنن....که یهو قیمتها چند برابر شد و کمرشکن...اما تورم زده۱۵٪......این دروغ که میگن راسته اخه....
Iran (Islamic Republic of)
باور نکنید
۲۲:۰۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
دقت کردین هرجا صحبت از اینکه وضع اقتصاد خرابه دولت نداره مونده تقریبا همه این تبلیغات رو که ساخته دست پولدارهاست باور کردن شما زمانی باور کنید که دولت نداره که حقوق های نجومی تعدیل بشه و بشه نصف یا کمتر در غیراینصورت باور نکنید و گول مسؤلین نجومی بگیر را نخورید آنها می خواهند شما مطالبه گر نباشی
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۱۵:۴۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
بیشترین زحمت و کمترین دستمزد
عدالت یعنی تفاوت دستمزد کار فکری معقولانه باشه نه قلدر مآبانه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
ما تحریم هستیم هم داخلی و خارجی باید تحمل کنیم تا زمان به جلو برود تا شخصی بیاد این مشکل وغده سرطانی از بین ببرد .باز هم خدا رو شکر ۱۲۰۰۰۰۰ هم خوبه خیلی ها هم هستن این پول هم گیرشون نمیاد و آرزوی یک شغل پایدار با مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰ میخواهند . ناشکر نباشیم و از خداوند طلب شکر کنیم و از خدا بخواهید که این مشکل را حل کند منتظر مسئولین نباشیم.عشق من فقط رهبری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
حقوق خودت چقدره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خداییش این شما هستید اوضاع رو بدتر می کنید چرا خودتونو با بدبخت ین ها مقایسه می کنید چرا ولی نعمت ما خودشونو با ما مقایسه نمی کنند مگه اونا هم تو شرایط تحریم نیستند پس کی این اختلاف فاحش طبقاتی رو ایجاد کرده ما حقمون رو می خوایم به عنوان یه انسان سرپناه، کار، ازدواج حق ماست
Iran (Islamic Republic of)
ساده ای اگر پول نیست پس حقوق نجومی رو از کجا میدن
۲۱:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
برادر اینکه میگن تحریم هست و اوضاع اقتصاد بده این شگرد دولت ماست اگر وضع خرابه پس این حقوق های نجومی چرا تعدیل نمیشه این حرفها رو میگن تا من و شما مطالبه نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۱۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
گویا فقط ملت تحریمه. هر وقت بالادستی ها هم مثل ما زندگی کردند این حرف درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
مسئولان خودشون با این عیدی و حقوق می‌تونند بگذرونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
چرا میگی این مبلغ خوبه کجاش خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
بیشترین زحمت و کمترین دستمزد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام. من ماهی 1700 هزار تومان حقوقمه. ک دقیقا نصفش واسه اجاره خونه میره. با هشتصد و پنجاه تومن الباقی تا آخر ماه چطوری دووم بیارم. پول سرویس مدرسه دخترم هست. خرج تحصیلش هست. خورد و خوراک خودمون هست. الان ماشینم نیاز به تعمیر داره چند وقته موندم. پولم نمیرسه. چند ماه هست ک اصن قید یه رکابی نو به دلم مونده. چه برسه به شلوار و پیراهن. حالا من چکار کنم. کارم سنگین. نمیتونم دوشغله بشم. به کی و کجا باید شکایت کنم. درد و دلمو بگم. به خدا شکایت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
ای بابا
ان شاالله یه شغل با درامد بالاتر پیدا کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
تو ایران کارگرها اقلا۲۰۰۰دلار در ماه حقوق میگیرن....تازه اونچنون رچنق اقتصادی شده که مردم حتی به نفس کشیدنم نیاز ندارن چه رسد به حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
آقایان مسعولین اگر دارین حقوقها را بیشتر کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
آقایان مسعولین اگر دارین حقوقها را بیشتر کنید .
Iran (Islamic Republic of)
دنیا
۱۵:۳۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام
پدر من کارمند دولت هست معلم بیچاره با این حقوق و عیدی چطوری خرج سه تا بچه و همسرش بده؟
واقعا عدالت کجا رفته؟
من 27 سالمه پسر مورد علاقم آهی در بساط نداره تا بیاد و منو خوشبخت کنه...
توروخدا یکم بفکر باشین ما مردم چ گناهی کردیم؟
Iran (Islamic Republic of)
دنیا
۱۵:۳۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام
پدر من کارمند دولت هست معلم بیچاره با این حقوق و عیدی چطوری خرج سه تا بچه و همسرش بده؟
واقعا عدالت کجا رفته؟
من 27 سالمه پسر مورد علاقم آهی در بساط نداره تا بیاد و منو خوشبخت کنه...
توروخدا یکم بفکر باشین ما مردم چ گناهی کردیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
حمیده
۱۵:۲۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
حقون و پاداش کم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
با این عیدی باید بریم بستنی بخریم برا خانواده هامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
چند شبه فکر میکنم با این همه عیدی رو چی سرمایه گذاری کنم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۵۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
واقعا از دیدن این همه فقر و بدبختی خودم وبقیه خسته شدم،عمیقا دلم یه کمی شادی ویک روز بی استرس میخاد .......
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۱۴:۵۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
عیدی عادلانه نیست بااین پول کم چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
چی عادلانه هست؟
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۴:۰۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام من یه کارمند هستم حقوقم 2500 خالص است
امسال عیدی من 1200میباشد ،من با این عیدی قصد دارم پوشاک برای خودم و خانومم و بچه ام بخرم ،آجیل و میوه و شیرینی هم میخوام،خرج خانه تکانی هم داریم،ایا کسی هست منو راهنمایی کنه کجا برو خرید که بتونم با این مبلغ برای سه نفر پوشاک بخرم؟؟؟؟؟؟؟
ایا جایی هست که با این پول بتونم بهش سفر کنم؟
عیدی من کم است!!!
ایا کارمندان مجلس هم همین قدر عیدی میگیرند؟؟؟
United States of America
مجید
۱۵:۴۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
کارمند عزیز

برو مسافرت .... یک و دویست یه یک تومنم از حقوت بذار روش برو اینور و انور

خونه بمونی بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
شما فقط دستتون برای تورم بازه از راننده تاکسی و بقال و میوه فروش همه میتونن رو اجناسشون و خدماتشون نرخ ها رو اضافه کنن کارمندها چی؟ حالا باز خوبه فرهنگیان حداقل میتونن از فروشگاهاشون اجناس اقساطی خرید کنن این پولی که دارید اضاف میکنید ۳۳ سال از امثال پدر من مالیات حق بازنشستگی حق اتیه و ۳ مورد دیگه کم کردین الان دارید ما منت میدین ؟ واقعا مسخره هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
نه.کسی به فکر کارمندان با این عیدی کم نیست
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۲۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
بابا شما کارمندها لااقل حقوقتون حداق 2600 است یعنی یه میلیون بیشتر از ما کارگرها. پس ما چیکار کنیم
Belgium
ایرانی
۱۴:۰۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
یه واقعیت که شاید باورتون نشه .به علت ناچیز بودن حقوق کارگریم خواستم شبها برم جایی کار کنم تا گوشه ای از بدبختی هام حل بشه اما تو شرکت تهدید به اخراج شدم که حق نداری جای دیگه کار کنی!! ظلم و زور گویی تا چه حد؟!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
والا به ما کارمند های قراردادی موقع حقوق دادن باهامون مثل کارگر رفتار میکنند ، موقع عیدی دادن مثل کارمند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
بابای من بیکار نشسته خونه نه بازنشسته ست نه بیمه داره مای بدبخت باید خرج خونه رو بدیم
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
بابات بازنشسته ست نبایدکارکنه ناشناس
۱۲
آخرین اخبار