کلینتون: سنا منافع ترامپ را به مردم آمریکا برتری داد

نامزد شکست خورده دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۶، از رای منفی سنای آمریکا برای احضار شهود به جلسه استیضاح رئیس جمهور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هیلاری کلینتون، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در واکنش به رای منفی سنا به حضور شهود در جلسه استیضاح، آن را تلاش سناتورهای جمهوری خواه برای برتری دادن منافع ترامپ به منافع مردم دانست.

نامزد دموکرات ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا در پیامی که در توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: رای خود برای پاسخگو نبودن رئیس جمهور آمریکا به هیچکس، سناتور‌های جمهوری خواه منافع یک رئیس جمهور را بالاتر از منافع همه آمریکایی‌ها قرار داده اند. در حال حاضر تنها راه حل این است که در نوامبر، همه ما پرتعداد و مغلوب کننده به برکناری آنها- و او- رای دهیم. 

سنای آمریکا روز گذشته به درخواست دموکرات ها برای احضار شهود و مدارک بیشتر به جلسه استیضاح ترامپ رای منفی داد و در نتیجه بستر را برای تبرئه او در محاکمه استیضاح فراهم ساخت. سناتور‌های دموکرات با ارائه یک طرح خواستار احضار شاهدان طراز اولی همچون جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی دولت ترامپ برای شهادت درباره رسوایی اوکراین گیت شدند. با این حال، این طرح آرای کافی سناتور‌های آمریکایی را کسب نکرد.

در رای گیری دیروز سنا، ۴۹ سناتور با این طرح موافقت و ۵۱ سناتور با آن مخالفت کردند. به این ترتیب با رد شدن این طرح، هیچ شاهدی برای شهادت درباره پرونده استیضاح ترامپ در مجلس سنا حاضر نخواهد شد. پس از این رای گیری، میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا اعلام کرد: با توجه به نتایج رای گیری امروز، دیگر به بازگشایی پرونده تحقیقات استیضاح ترامپ نیازی نیست و طی روزهای آینده دادرسی استیضاح ترامپ به پایان خواهد رسید. 

براین اساس رأی‌گیری نهایی درباره استیضاح ترامپ روز چهارشنبه در سنا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر ترامپ
آخرین اخبار