۱۹۸ پروژه گازرسانی در کردستان افتتاح می‌شود

در دهه مبارک فجر شرکت گاز استان کردستان با افتتاح یا کلنگ زنی ۱۹۸ پروژه گازرسانی روستایی، صنعتی و تجاری دهه مبارک فجر را گرامی می‌دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در باره افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر، گفت: با بهره برداری از طرح‌های گازرسانی در دهه مبارک فجر سال جاری ضریب نفوذ در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی با ارتقاء قابل توجه‌ای روبرو بوده و بخصوص این افزایش در بخش روستایی بسیار قابل ملاحظه می‌باشد.

او افزود: تعداد ۱۹۸ پروژه گازرسانی شامل افتتاح ۸۱ پروژه روستایی، افتتاح ۶۲ پروژه صنعتی، افتتاح ۱۳ کوخ در شهرستان مرزی بانه، کلنگ زنی ۳۵ پروژه روستایی، ۷ پروژه واحد صنعتی می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص جزئیات گازرسانی به روستا‌های استان اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت این ایام مبارک تعداد ۸۱ روستای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی که در پایان دی ماه ۸۹ درصد بود به ۹۲ درصد ارتقاء می‌یابد.

فعله گری هزینه گازرسانی به این پروژه‌ها را ۱ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با افتتاح این ۹۴ پروژه گازرسانی روستایی ۵ هزار و ۸۷۶ خانوار با جمعیتی معادل ۲۴ هزار و ۲۷۹ نفر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: با گاز دار شدن این روستاها، سالیانه به طور متوسط ۱۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی می‌شود.
فعله گری در ادامه گفت: در حال حاضر ۱ هزار و ۲۱۳ روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارست که با گاز رسانی به این ۹۴ روستا تعداد روستا‌های گازدار این استان به ۱ هزار و ۳۰۷ روستا افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان این گزارش اعلام کرد: تعداد پروژه‌های روستایی قابل افتتاح و کلنگ زنی در شهرستان سنندج ۸ روستا، کامیاران ۳ روستا، مریوان ۷ روستا، بانه ۲۷ روستا و کوخ، دیواندره ۱۰ روستا، سروآباد ۱ روستا، بیجار ۹ روستا، دهگلان ۳ مورد، قروه ۷ روستا و شهرستان سقز ۱۹ روستا در ایام الله دهه مبارک فجر از نعمت گاز طبیعی که مجموعا ۹۴ مورد می‌باشد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: دهه فجر ، 22 بهمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.