آغاز عملیات اجرایی چهارمین پتروشیمی کرمانشاه در دهه فجر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام‌آباد غرب به‌عنوان چهارمین پتروشیمی کرمانشاه در دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، با اشاره به اینکه ۱۴۱ پروژه اقتصادی در دهه فجر در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد گفت: البته تعداد طرح‌ها بیش از این است، اما به‌طور معمول طرح‌های متوسط و بزرگ برای افتتاح انتخاب می‌شوند.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در این ایام ۲۹ طرح کلنگ‌زنی می‌شود عنوان کرد: سرمایه‌گذاری این طرح‌ها بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان است که بخشی امسال و بخش دیگر سال آینده سبب توسعه اقتصادی استان می‌شود.

حاتمی از آغاز عملیات اجرایی چهارمین پتروشیمی کرمانشاه در این ایام خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری دولت در این طرح ۷۰۰۰ میلیارد است که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه پروژه پتروپالایش آناهیتا در صورت راهبری حدود دو سال زمان لازم دارد و حدود دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد افزود: راه‌اندازی پروژه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب برای دو سال برنامه‌ریزی شده است و نیمی از اعتبارات آن یعنی حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان در اعتبارت امسال محاسبه شده است.

حاتمی با اشاره به اینکه یکی از اشتباهات گذشته تمرکز روی شهرستان کرمانشاه به عنوان مرکز بوده است گفت: استان کرمانشاه یکی از معدود استان‌هایی است که مرکز استان بیش از ۵۰ درصد جمعیت را در خود جا داده است.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در دهه فجر در تمامی شهرستان‌ها طرح‌هایی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود افزود: مردم سال‌ها منتظر اجرای برخی از طرح‌ها همچون پتروپالایش آناهیتا یا پتروشیمی اسلام‌آباد غرب بوده‌اند.

او با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی تنها در طرح‌های بزرگ نیست و روی بنگاه‌های کوچک و متوسط به‌صورت جدی کار می‌شود بیان کرد: در سنقر کلیایی کارخانه اسانس گل محمدی کلنگ‌زنی و ۹ پروژه مجتمع خدمات رفاهی در مسیر‌های مختلف راه‌اندازی می‌شود.

حاتمی با اشاره به اینکه از هفته دولت تا سوم بهمن ماه ۸۷۱ درخواست سرمایه‌گذاری در استان وجود داشته است عنوان کرد: در این مدت ۲۰۹۳ استعلام پاسخ داده شده است و تنها ۱۱ مورد تأخیر داشته است.

معاون هماهنگ‌کننده امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی توافق می‌شود که نیروی به‌کارگیری شده در دوره ساخت و بهره‌برداری واحد از نیرو‌های بومی باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار