شست و شوی مکرردست‌ها تا ۷۰ درصد از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شستشوی مکرر دست ها می تواند تا ۷۰ درصد از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کند.

شست و شوی مکرردست‌ها تا ۷۰ درصد از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر رعایت بهداشت فردی به منظور پیشگیری از بیماری های مسری گفت: مردم باید بدون توجه به شایعات و دوری از فضای استرس زا،  با تقویت سیستم ایمنی خود از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.
 
او تصریح کرد: شستشوی مکرر دست ها، اجتناب از حضور در مکان های پرتردد، خودداری از تماس با افرادی که علائمی شبیه آنفلوانزا دارند ،پرهیز از لمس چشم و صورت خود به ویژه با دستهای استریل نشده، استفاده از وسایل شخصی و استفاده از دستمال در زمان سرفه و عطسه از راهکارهای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به شمار می رود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با تاکید بر اینکه سطوحی که فرد به طور مرتب با آن در تماس است باید ضد عفونی شود گفت:  برای این اقدام به طور حتم نباید از مواد ضد عفونی کننده خاص استفاده کرد بلکه می توان از مواد سفید کننده که در هر منزلی یافت می شود به میزان یک پنجم لیوان مایع سفید کننده و باقی آن آب استفاده کنند.

قلیان با بیان اینکه تب، سرفه و تنگی نفس از علائم این بیماری محسوب می شود افزود: افراد در صورت ابتلا در مرحله اول در منزل استراحت کرده و مایعات گرم مصرف کنند و در صورت تشدید علائم می توانند به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

او با بیان اینکه بدین منظور ۹ مرکز جامع خدمات سلامت در سطح  مشهد آماده سازی شده است و همه روزه تا ساعت ۲۱ آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند تصریح کرد: شهروندان در صورت نیاز به خدمات تخصصی توسط پزشکان مستقر در این مراکز به سطح دو ارجاع داده می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه شهروندان از مراجعه مستقیم به مراکز اورژانس بیمارستان ها خودداری کنند گفت: حضور و ازدحام بی مورد شهروندان می تواند روند خدمات رسانی به بیمارانی که نیازمند واقعی خدمات پزشکان هستند را مختل کند.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.