دروغ‌های ترامپ در سخنرانی سالیانه‌اش: از تولیدکننده شمار یک نفت جهان تا افتتاح ۱۲ هزار کارخانه جدید!

سی‌ان‌ان در گزارشی با تحلیل سخنرانی سالیانه رئیس‌جمهور آمریکا، به حقیقت‌یابی ادعا‌هایی پرداخت که شب گذشته از سوی او مطرح شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، سخنرانی سالیانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته، درست یک روز پیش از رای‌گیری نهایی سنا درباره پرونده استیضاح او در مجلس نمایندگان این کشور برگزار شد.

ترامپ که با ادعا‌های دروغین خود شناخته شده است، در سومین سخنرانی سالیانه خود در دوره ریاست جمهوری‌اش از این عادت دیرینه دست برنداشت و ادعا‌هایی را مطرح کرد که با واقعیت فاصله زیادی داشتند.

بیشتر بخوانید: ادعا‌های تکراری ترامپ در سخنرانی سالیانه‌اش در کنگره

سی ان ان در گزارشی به حقیقت سنجی ادعا‌های دروغین رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالیانه او پرداخت.

آمریکا تولیدکننده شماره یک نفت و گاز دنیا!

ترامپ در سخنرانی شب گذشته از میزان تولید نفت و گاز در دروه ریاست جمهوری خود حرف زد. او در این سخنرانی گفت که آمریکا با اختلاف چشمگیر به تولیدکننده شمار یک نفت و گاز طبیعی در کل دنیا تبدیل شده است.

 به استناد اطلاعات دولتی بخش انرژی، آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ از تولیدکنندگان برتر انرژی در دنیا نبوده است. بلکه در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ آمریکا از تولیدکنندگان مهم نفت و گاز جهان بود.

اشتغال زایی برای معلولان در آمریکا

ترامپ دیشب مدعی شد میزان بیکاری برای معلولان در این کشور در دروه ریاست جمهوری او به پایین‌ترین حد نسبت به همیشه رسیده است. این ادعا در حالی مطرح شد که نرخ بیکاری معلولان در آمریکا در زمان دولت اوباما پایین‌تر از هر زمان دیگری بود. اما در سپتامبر گذشته ۶.۱ درصد و در دسامبر ۷ درصد افزایش یافت.

نرخ بیکاری پایین آمریکایی-آفریقایی تبار‌ها و آسیایی‌ها

ترامپ در ادامه ادعاهایش، از پایین‌ترین نرخ بیکاری در تاریخ آمریکا برای آمریکایی-آفریقایی تبارها، آمریکایی-اسپانیایی تبار‌ها و اتباع آسیایی صحبت به میان آورد. این درحالیست که روند نرخ پایین بیکاری برای این سه گروه در دوره اوباما آغاز شد. نرخ بیکاری برای هر سه گروه به میزان قابل توجهی تحت تاثیر ریاست جمهوری باراک اوباما بوده است.

افتتاح ۱۲ هزار کارخانه‌ جدید!

ترامپ گفت پس از بسته شدن ۶۰ هزار کارخانه در دو دولت قبلی آمریکا، این کشور در زمان تصدی ریاست جمهوری او ۱۲ هزار کارخانه جدید تاسیس شده است. هر چند این ارقام صحیح است، اما نکته قابل توجه اینکه این ارقام هم کارخانه‌های بزرگ قدیمی و هم تاسیسات کوچک که با کمتر از ۵ پرسنل کار می‌کند، را شامل می‌شود. روش‌های مختلفی برای اندازه گیری تعداد "مؤسسات تولیدی" در کشور وجود دارد.

کاهش فقر
بنا به نوشته سی ان ان، ترامپ همچنین ادعا‌هایی را درباره اینکه رشد اقتصادی قدرتمند در دوره او باعث نجات بسیاری از افراد از فقر شد، به زبان آورد. سی ان ان یادآور شد رئیس جمهور آمریکا درباره آمار و ارقام خیلی اغراق می‌کند. اگرچه تعداد آمریکایی‌هایی که برای برنامه کمک تغذیه الحاقی ثبت نام کردند، در دوره ترامپ کاهش داشته، اما این کاهش چندان چشمگیر نبوده است.

امنیت بالای مرزها

رئیس جمهور آمریکا شب گذشته گفت دولت او تلاش بی سابقه‌ای را برای تامین امنیت مرز‌های مشترک با مکزیک صورت داده است. بنا به نوشته حقیقت یاب سی ان ان مشخص نیست که منظور او از تلاش‌های بی سابقه کدام اقدامات است. در سال گذشته گشت مرزی آمریکا بیش از ۸۵۱ هزار مهاجر را که قصد عبور از مرز‌ها را داشتند بازداشت کرد که تنها به افزایش تعداد این مهاجران در بازداشتگاه‌های مرزی انجامید. به رغم این اقدامات هنوز تعداد بازداشت‌ها در مرز‌های آمریکا رقم بالایی را نشان می‌دهد. 

۱۰۰ هزار فرصت شغلی جدید!

ترامپ ادعا کرد که توافق نامه جدید آمریکا - مکزیک و کانادا، که جایگزین توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی شد، نزدیک به ۱۰۰ هزار شغل جدید با درآمد بالا در آمریکا را ایجاد خواهد کرد.

بنا به نوشته سی ان ان، ترامپ به اغراق درباره داده‌های رسمی علاقه دارد. زیرا آمار مربوط به ایجاد فرصت شغلی در دولت او در نتیجه توافق تجاری جدید با مکزیک و کانادا بسیار کمتر از میزان اعلام شده از سوی او است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
امریکا شیطان بزرگ است یادمان باشد از هر کس که خوشمان امد و طرفداریش رو کردیم در قیامت با انها محشور میشویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
چقدر جالب برای اولین بار در جهان یاد مسئولین کشور عزیزم افتادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
این ب ملعون تنها از راه فروش سلاح و خونریزی و خونخواری برای مردم سر در آخور امریکا کسب درآمد میکند ، ننگ بر ملتی که به این ابلیس مجسم فرصت میدهند تا نان خود و فرزندانشان را با خون مردم دیگر سرزمینها آغشته کند. مرگی سخت و بی امان بر امریکا.
آخرین اخبار