رئیس پلیس فتای قم عنوان کرد؛

شیادان در کمین رانندگان تاکسی‌ های اینترنتی

رئیس پلیس فتای قم از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی خواست تا حد امکان از مسافران کرایه نقدی دریافت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای قم اظهار کرد:به تازگی گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده شیادان سایبری از اعتماد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به دست کارشناسان این پلیس رسیده که در آن‌ها از شیوه جدیدی از کلاهبرداری‌ها استفاده شده است.

او افزود: در این روش فرد کلاهبردار تاکسی اینترنتی درخواست داده و مسیر‌های دور و با نرخ کرایه بالا را انتخاب می‌کند، سپس با درخواست شماره کارت از راننده برای پرداخت کرایه به وی پیشنهاد می‌دهد که بدون اینکه به سمت مقصد حرکت کند، درصدی از مبلغ کرایه را برداشته و مابقی را به فرد کلاهبردار برگرداند.

رئیس پلیس فتای استان قم بیان کرد: در صورت موافقت راننده، کلاهبردار پول‌های سرقت شده از حساب قربانیان دیگر را به حساب وی واریز کرده و سپس سهم خود را دریافت کرده و به سراغ قربانی بعدی می‌رود.

سرهنگ موالی ادامه داد: در این شیوه رانندگانی که به شیادان اعتماد کرده و با آن‌ها همکاری می‌کنند قربانیان اصلی هستند، زیرا مبالغ سرقتی به حساب آن‌ها واریز شده و دیر یا زود به پلیس و مراجع قضائی احضار می‌شوند.

رئیس پلیس فتای استان قم گفت: رانندگان تاکسی‌ها، چه اینترنتی و چه تاکسی‌های تلفنی دقت کنند که تا حد امکان از مسافران کرایه نقدی دریافت کنند و در صورت درخواست مسافر برای پرداخت غیر نقدی، حتماً از حساب کاربری خود مبلغ کرایه را پرداخت کنند، همچنین به هیچ وجه به اشخاص ناشناس اعتماد نکرده و درخواست‌های غیرموجه را قبول نکنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.