در ششمین روز دهه فجر انجام شد؛

بهره برداری از ۲۴ طرح کشاورزی در قم

همزمان با ششمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی ۲۴ پروژه بخش کشاورزی در قم به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،امروز همزمان با ششمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی ۲۴ پروژه بخش کشاورزی در استان قم به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها در حوزه‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی و دامی، صنایع تبدیلی و غذایی و شیلات و آبزیان بود که با سرمایه گذاری بالغ بر ۷۳۰ میلیارد ریالی با حضور استاندار و مسئولان استان به بهره برداری رسید.

با افتتاح این طرح‌ها در مجموع برای بیش از ۳۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۳۳۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی قم  با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار هکتار اراضی زیرکشت استان تحت آبیاری تحت فشار قرار دارد افزود: براساس برنامه ریزی انجام گرفته باید سالانه حداقل سه هزار هکتار به این میزان اضافه شود.

پورمیدانی اصلاح الگوی کشت بر مبنای یک برنامه مدرن در دشت ساوه و دشت شریف آباد و قمرود را اولویت‌های در دست اجرای این سازمان برشمرد و گفت: این طرح در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت دارد که باید تا سه سال آینده به صورت کامل محقق شود.

استاندار هم در مراسم بهره برداری از این طرح‌ها با بیان اهمیت بخش کشاورزی به لحاظ تامین امنیت موادغذایی و حفظ محیط زیست گفت: باتوجه به محدودیت استان در بخش منابع آب افزایش سطح کشت محصولات گلخانه بیشتر مورد انتظار است.

زارع مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح آبیاری تحت فشار با بیان اینکه تا سال ۵۶ میزان سطح زیرکشت اراضی کشاورزی کشور با آبیاری تحت فشار ۳۷ هکتار بود افزود: این میزان در حال حاضر به ۲۴۰۰ هکتار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امروز ۱۵ هزار هکتار اراضی کشور تحت کشت گلخانه‌ای قرار دارد که سالانه بیش از ۲ میلیون تن انواع محصولات را تولید می‌کنند.

امروز همچنین کلنگ آغاز عملیات ۲۰ هکتار گلخانه برای تولید انواع سیفی جات و گل‌های شاخه بریده به زمین زده شد.

رونمایی از ۲۲ فرآیند خدمات جهادکشاورزی که قرار است با هدف تسهیل در ارائه خدمات به کشاورزان و کاهش مراجعات به صورت اینترنتی ارائه شود از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار