ایجاد ۲۲۹هزار شغل از طریق اجرای طرح‌های اشتغالزایی بنگاه‌محور

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از طریق مشارکت با واحد‌های صنعتی و تولیدی، ۲۲۹هزار فرصت شغلی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در قالب طرح اشتغال‌زایی بنگاه‌محور و با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و ایجاد فرصت‌های کسب و کار از طریق مشارکت با واحد‌های صنعتی و تولیدی، ۲۲۹هزار فرصت شغلی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ایجاد کرده است.
 
این تعداد اشتغال شامل ۳۸ هزار و ۱۵۰ فرصت شغلی مستقیم و ۱۹۰ هزار و ۷۵۰ شغل غیرمستقیم می‌شود و با حجم سرمایه‌گذاری ۵۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از سوی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه‌اندازی شده است.

گفتنی است، بنیاد برکت در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر پرهیز از تصدی‌گری، پس از به ثبات رسیدن و سوددهی بنگاه‌های اقتصادی مشارکتی، از آن‌ها خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

بر این اساس، بنیاد برکت تا به امروز از مجموع ۳۵۰ شرکتی که با آن‌ها مشارکت داشته، از ۲۵۰ شرکت خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار