گزارش/

تولید اولین خودرو ایرانی مجهز به گیربکس اتومات/ مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک چیست؟

خط تولید دنا پلاس توربو جدید به عنوان اولین خودرو داخلی مجهز به گیربکس اتومات فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، استارت تولید اولین خودرو ایرانی مجهز به گیربکس اتومات زده شد؛ دنا پلاس توربو جدید به عنوان اولین محصول ایرانی مجهز به گیربکس اتوماتیک روی خط تولید قرار گرفت که خبر از آینده‌ای نوید بخش به ما می‌‎دهد؛ این محصول از نظر مشخصات فنی تشابهات زیادی با نمونه دنده‌ای دارد اما تغییراتی غیر قابل انکاری نیز در آن به وجود آمده است.

گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو حالته، فرمان برقی و سایر تغییرات به وجود آمده نوید دور شدن از مونتاژکاری و حرکت به سمت تولید خودرو داخلی را  می‌دهد؛ متاسفانه خودروسازان کشور ما  سال‌ها در  مونتاژ قطعات خارجی گرفتار شده بودند که همین موضوع ما را از پیشرفت دور می‌کرد، اما امروز بوی توانمند شدن تولید داخل به مشام می‌رسد.

علی‌رغم تمام خوبی‌هایی که از آن یاد شد، شک و شبهه‌های بسیاری درباره این خودرو باقی مانده است که نیاز به توجه دارد، قیمت نهایی این محصول هنوز مشخص نشده است، از طرفی تعهدات نسخه دنده‌ای این خودرو هنوز تحویل مشتری‌ها داده نشده و افراد بسیاری دلهره ایجاد مشکل در تحویل خودرو خود را دارند.

فروردین سال آینده زمان تعهدات دناپلاس توربو اتوماتیک 

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رونمایی محصول جدید ایران خودرو خبر داد و اظهار کرد: مطابق پیش فروش‌های انجام شده تعهدات ایران خودرو برای تحویل دناپلاس توربو اتومات از فروردین ماه آغاز می‌شود. با پیگیری‌های انجام شده تولید انبوه این محصول با حضور وزیر صنعت و وزیر دفاع آغاز شد و قصد داریم که در سال ۹۹ تا سقف ۵۰ هزار نمونه از این محصول را تولید کنیم.

او ادامه داد: محصولات دیگری همزمان با افتتاح خط تولید دناپلاس توربو معرفی شد که شامل رانای سال و سورن سال هستند. این محصولات نسخه بروزرسانی از محصولات گذشته هستند که تغییراتی در آن ایجاد شده است.

مقیمی افزود: مهمترین این تغییرات شامل کروز کنترل، تریم داخلی، رینگ آلومینیومی، طراحی داشبورد، فرمان برقی و مواردی از این قبیل است. ۵ هزار نسخه از هر خودرو در سال ۹۹ تولید خواهد شد، اما بسته به میزان تقاضا قابلیت تولید ۲۰ هزار دستگاه را داریم.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: دنای جدید به گیربکس اتوماتیک مجهز شده است که برای دستیابی به این موضوع، نیازی به ایجاد تغییرات بسیاری وجود داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به تغییر سیستم رام، سیستم ترمز، فرمان برقی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. نصب فرمان برقی علاوه بر بهبود کیفیت و حس رانندگی تولید ۲ درصد کاهش مصرف سوخت را به همراه دارد.

او با اشاره به تغییراتی که برای نصب سیستم گیربکس اتوماتیک به وجود آمده است، اظهار کرد: سایر محصولات این شرکت تغییرات کلی‌تری حتی در ساختار پلتفرم پیدا کرده‌اند که به زودی می‌توانید شاهد آن‌ها باشید تا چند روز آینده یکی از این محصولات رونمایی خواهد شد و تغییرات اعمال شده به طور مشروح توضیح داده خواهد شد.

مقیمی درباره قیمت‌گذاری دنای جدید گفت: خوشبختانه مجوز شماره‌گذاری این خودرو دریافت شده است، بنابراین با تولید انبوه این خودرو باید مستنداتی به سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده ارسال شود تا مطابق دستورالعمل‌های موجود قیمت این محصول را تعیین کند، بر اساس همان قیمت، خودرو را روانه بازار خواهیم کرد.

مدیرعامل ایران خودرو درباره میزان داخلی سازی خودرو اظهار کرد: در شرایط فعلی تمام خودرو‌های تولید این شرکت بیش از ۷۰ درصد داخلی سازی شده‌اند، اما مطابق هدف گذاری‌های انجام شده قصد داریم این عدد را به ۹۰ درصد برسانیم.

تولید اولین خودرو ایرانی مجهز به گیربکس اتومات/ مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک چیست؟

او درباره معوقات تحویل داده نشده نسبت به نسخه دنده‌ای این محصول بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده تمام تعهدات معوق این شرکت خودروساز را تا حوالی اردیبهشت و خرداد سال آینده تحویل مشتری‌ها خواهیم داد که از جمله این محصولات می‌توان به دنای توربو شارژ معمولی اشاره کرد.

مقیمی با اشاره به توان تولید کنندگان و قطعه سازان ایرانی تصریح کرد: با تکیه بر توان تولید کنندگان ایرانی و آینده‌ای که برای صنعت قطعه سازی پیش بینی می‌کنیم به زودی می‌توانیم شاهد پیشرفت صنعت خودروسازی کشور باشیم.

دو محصول جدید ایران خودرو به زودی رونمایی می شوند

مدیرعامل ایرانخودرو نوید رونمایی از محصولات جدید را به ما می‌دهد که تا چند روز آینده می‎توانیم شاهد آن باشیم، بنا بر اظهارات مسئولان این خودروسازی، محصولات جدید نمونه‌ای بومی سازی شده از خودرو ۳۰۱ و ۲۰۰۸ خواهند بود که انتظار می‌رفت با خروج پژو از ایران تولید آن‌ها تعطیل شود؛ بنا بر اظهارات منابع آگاه محصولی که زودی از آن رونمایی خواهد شد نسخه‌ای بومی از پژو ۲۰۰۸ خواهد بود همچنین این دو محصول خوانواده p ایران‌خودرو نام خواهند گرفت.

تولد روزانه ۴۰۰ دستگاه دنا پلاس توربو اتوماتیک

پیرمحمدی مدیر عامل ساپکو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییرات اعمال شده در دنا توربو اتومات اظهار کرد: این خودرو مجهز به گیربکس شش دنده اتومات است که مشابه آن در برندهای مطرح دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او با اشاره به آغاز فرایند تولید انبوه این خودرو تصریح کرد: سیستم تعلیق این خودرو، سیستم رام، بازوی مثلثی و مواردی از این قبیل تغییراتی است که در دنا جدید به وجود آمده همچنین نصب فرمان برقی و اصلاحات انجام شده در سیستم هندلینگ رانندگی را راحت‌تر خواهد کرد.

پیرمحمدی با تاکید بر اینکه حدود صد قطعه در محصول جدید تغییر پیدا کرده است، گفت: تمامی قطعات جدید توسط قطعه سازان و شرکت‌های داخلی تولید شده است همچنین مجموعه رام که یکی از قطعات پیچیده در خودرو محسوب می‌شود به طور کامل در کارخانه ایران خودرو طراحی و ساخته شده است.

مدیر عامل ساپکو با اشاره به برنامه تولید روزانه ۴۰۰ دستگاه برای سال آینده گفت: تا انتهای امسال به تولید روزانه ۵۰ تا ۷۰ دستگاه خودرو خواهیم رسید و این رقم به مرور افزایش پیدا خواهد کرد.

او درباره داخلی سازی گیربکس اتومات مورد استفاده در دنا جدید اظهار کرد: قراردادی که بین شرکت ما و تولید کننده این گیربکس بسته شده است مبنای داخلی سازی دارد خط تولید این گیربکس در حال آماده سازی است تا به مرور فرایند تولید آن را وارد کشور کنیم.

پیرمحمدی با تاکید بر اینکه این اولین محصول داخلی دارای گیربکس اتومات است، تصریح کرد: کالیبره کردن موتور و گیربکس برای اولین بار در داخل کشور انجام شد در حالی که پیش از این تجربه انجام چنین کاری را نداشتیم. کسب دانش طراحی سیستم رام و سیستم تعلیق قدم بزرگی بود که به آن دست پیدا کردیم.

علی‌رغم تمام مشکلاتی که در صنعت خودروسازی ما وجود دارد، چرخ تولید این صنعت این بار در جهت بهتری به حرکت در آمده و این موضوع نوید بخش اتفاقات خوب است، اما امیدوار هستیم اختلالات موجود در تحویل خودرو‌ها برطرف شده و نغییرات اقتصادی و ضعف‌های مدیریتی مجددا باعث ایجاد مشکلاتی در ارائه محصول نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۸:۳۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
با سلام
چرا در حق کسایی مثل من که در یک روز با دیگران خودرو دنا پلاس اتومات رو ثبت نام کردیم و فقط به دلیل پر بودن 3 ماه اول مجبور به ثبت نام در تیر ماه 99 شدیم دارن ظلم می کنید مگه کارمند ها چقد رحقوق میگیرین که تفاوت قیمت در 2 فصل یک سال باید وجود داشته باشد مگه حقوق ما رو 2 بار یا 3 بار در یکسال افزایش می دهند چقد رظلم چقدر بی عدالتی واقعا دیوانه کننده است ..... شما رو بخدا به فکر ما مردم باشین مگه چقدر ما پس انداز داریم با این همه گرونی ؟؟؟؟؟ خدایاااااااااا ما چه گناهی به درگاه تو مرتکب شدیم !!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین رشیدیانی
۱۸:۴۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
عالی عالی
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۹:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام واقعاخسته نباشیدواقعاماشین عالیه خیلی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۵۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ظاهر دنا پلاس قشنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
من نميدونم ايران خودرو كه هيچ كاري رو درست انجام نميده چطوري صندلي سمند رو تونسته اينقدر عالي دربياره كه از صندلي ليموزين هم راحت تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
ايران خودرو به جاي اينكه از توربو براي كم كردن مصرف استفاده كنه براي افزايش قدرت استفاده كرده
اگه از توربو به جاي افزايش قدرت برا كاهش مصرف استفاده كنه مصرفش نصف ميشه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۱۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
به غیر از موتور و سیستم نعلیق و فرمون و سیستمهای الکترونیکی // بقیه قسمتهایش خودرو ملیه
Iran (Islamic Republic of)
امیر بوجاری
۰۴:۰۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
اخ انصافا مبلغ نزدیک به دویست میلیون می ارزه برای این ماشین
آخرین اخبار