سخنگوی فضایی وزارت دفاع:

ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر به پایگاه فضایی امام خمینی منتقل شدند

حسینی گفت: ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت طی فرآیند پرتاب به پایگاه فضایی امام خمینی منتقل شدند.

ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت طی فرایند پرتاب در پایگاه فضایی امام خمینی آماده شدندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندس سید احمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع با سلام و درود به ملت شریف ایران و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت انجام فرآیند پرتاب به پایگاه فضایی امام خمینی منتقل شدند.

او با بیان اینکه زیر ساخت‌های پایگاه فضایی با انجام عملیات‌های مورد نیاز آماده پرتاب است، گفت: ۲۰۰ فرایند اصلی توسط ۳۰ تیم و ارتباطات مورد نیاز با ۶ استان جهت انجام عملیات برقرار شده است.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع با بیان اینکه ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر پروژه‌های تحقیقاتی هستند، گفت: ماهیت پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه به این صورت است که در این فرآیند یک طرح ریزی وجود دارد و گام‌های فرایند مطابق طرح ریزی پیش می‌رود و مطابق نتایجی که از هر گام حاصل و تحلیلی که روی داده‌ها و نتایج اتفاق می‌افتد، تصمیمات لازم برای ادامه کار گرفته می‌شود.

او ادامه داد: اولین زمانی که همه شرایط فراهم شود عملیات پرتاب انجام خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: فرآیند پرتاب ماهواره ظفر با ماهواره بر سیمرغ به دلیل تست تکنولوژی‌های جدید دارای شرایط پیچیده است.

اوخاطرنشان کرد: آنچه در اجرای این پروژه اهمیت دارد برداشت گام به گام داده برداری‌ها و انجام تحلیل‌ها است تا دانشمندان ما بتوانند با تحلیل داده برداری گام‌های بعدی را برای پروژه‌های آتی انجام دهند.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع در پایان تاکید کرد: موفقیت در مرحله از پرتاب یک دستاورد خواهد بود و امیدواریم این دستاورد‌ها ما را به هدف نهایی رسانده و با موفقیت ماهواره را در مدار قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
خدایا ظفرم را به سلامت به مدارش برسان کشورم را به حلاوت برسان مردمم رابه جسارت برسان دشمنم را به خسارت برسان
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۸:۱۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
قرار بود پنج شنبه یا جمعه به فضا پرتاب کنن!
ولی الان شنبه اس و هیچ خبری نیس!
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۱:۴۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
مگر قرار هست ترقه پرتاب کنند ملانصرالدین قرار است ماهواره ارسال شود به فضا انشالله به لطف خداوند با پرتاب موفق خاری میشود در چشم غرب زده ها و دشمنان ایران اسلامی
آخرین اخبار