دعوت از همه برای یک انتخاب

انتخاب هوشمندانه در زندگی هر فردی بسیار مهم است و مشارکت مردم توام باعلاقه واحساس وظیفه همراه با مطالعه وانتخاب آگاهانه درتشکیل مجلس کارآمد وقوی بسیارموثروسرنوشت ساز خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیاز مبرم کشور وحدت و یکپارچگی و ایستادگی است چرا که سناریوی جدید دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران کاهش مشارکت در انتخابات  است.

ویژگی‌ها یک انتخاب خوب

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: انتخابات امسال باید به مانور قدرت، وحدت، انسجام و مشارکت حداکثری تبدیل شود و با نشاط سیاسی مثال زدنی مردم پای صندوق‌های رای بیایند.

او با طرح تذکر انتخاباتی و تبیین ویژگی‌های نماینده تراز انقلاب گفت: مردم باید افرادی را به عنوان وکیل خود به بهارستان بفرستند که درد کشور را بفهمد و با ملت یگانه و صمیمی باشد.

امام جمعه تبریز افزود: کسی شایسته نمایندگی مردم است که به دنبال اشرافی گری خود نباشد و به اسلام، عدالت و منافع پایبند باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با انتقاد از چاپ پوستر‌های رنگارنگ میلیونی گفت: کاندیدا‌های مجلس توجه داشته باشند در آستانه سال تحصیلی امسال به دلیل کمبود و گرانی کاغذ کتب دانش آموزان با تاخیر به دست شان رسید.

او گفت: مشکل مردم امروز چاپ پوستر‌های رنگارنگ نیست بلکه بیکاری، پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر، فساد‌های اجتماعی و تعطیلی کارخانه‌های تولیدی و گرانی است و باید کاندیدا‌ها به مردم برنامه‌ای برای حل این مشکلات بدهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: وکلای ملت باید به جای دعوا‌های پوشالی جناحی مسائل کشور و مشکلات مردم را در اولویت قرار دهند.

دانشجوی دانشگاه تبریز گفت :انتخاب یک نماینده خوب در سرنوشت ما بسیار تاثیر گذار است به همین دلیل باید یک انتخاب خوب انجام دهیم و یک فرد شایسته رابه مجلس شورای اسلامی بفرستیم.

ویژگی‌ها یک انتخاب خوب

شهروند تبریزی نیز معتقد است برنامه ریزی، همت والا، قانون گرایی و داشتن تجربه کافی فاکتور‌های انتخاب یک نماینده خوب است.

 شهروند تبریزی دیگر نیز صادق بودن، راستگو بودن ودشمن شناس بودن را از دیگر ویژگی‌ها یک نماینده خوب ذکر کرد و گفت:نماینده خوب وقتی با این ویژگی‌ها انتخاب شد میتواند به دنبال منافع ملی باشد و به فکر منافع شخصی خود نباشد.

ویژگی‌ها یک انتخاب خوب

شهروند تبریزی گفت:در صورت انتخاب یک نماینده خوب از سوی مردم یک مجلس قوی و کارامد تشکیل می‌شود که با دغدغه های مردم آشناست.

ویژگی‌ها یک انتخاب خوب

به اعتقاد کارشناسان نظام انتخاباتی شیوه و سازوکاری برای تبدیل آرای مردم به کرسی‌های نمایندگی است. گزینش نوع نظام انتخاباتی تأثیر بسزایی در تحقق انتخابات واقعی و اصیل، صیانت از حقوق انتخاباتی و تشکیل پارلمان کارآمد دارد. نظام انتخاباتی مجلس زمانی کارآمد خواهد بود که متناسب با ماهیت و ساختار نظام سیاسی کشور، اصول و قواعد انتخابات رقابتی و منصفانه و توزیع عادلانه و منصفانه کرسی‌های نمایندگی بین رقبا باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.