دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه قم مطرح کرد؛

تبیین بُعد فرهنگی و تاریخی شهر مقدس قم در عرصه جهانی

آیت‌الله حسینی‌بوشهری گفت: باید از قم چهره‌ای ساخته شود که هر زائری به این شهر وارد می‌شود چهره‌ای تاریخی و فرهنگی از آن بر ذهنش باقی بماند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه قم ظهر امروز در دیدار وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کشور‌هایی که درآمد نفت ندارند از رهگذر گردشگری درآمد‌های سرشاری را برای کشور به دست می‌آورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مسئولان و مدیران وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: احیای صنایع دستی در دورانی که آرام آرام بسیاری از سنت‌های صنایع دستی در کشور به فراموشی سپرده می‌شود، بسیار امر پسندیده و خوبی است.

او با تاکید بر احیای میراث فرهنگی کشور بیان کرد: میراث فرهنگی و احیای آن که میراث ماندگار کشور است درهردو بُعد اسلامیت و ایرانیت ما دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به لزوم حراست و مرمت میراث گذشتگان ابراز کرد: باید این میراث را به نسل‌های آینده منتقل کنیم و برای آیندگان هم آثار ارزشمندی به جای بگذاریم.

امام جمعه قم با اشاره به برنامه‌های ایران هراسی و اسلام هراسی دشمنان عنوان کرد: دشمنان بیکار نیستند و آنچه در توان دارند را دریغ نمی‌کنند، بنابراین باید روند و سازوکاری طراحی و برنامه ریزی شود که دغدغه‌های گردشگران از بین برود و با دستاورد خوبی به کشور‌های خودشان بازگردند.

او با تاکید بر توجه به بازار کهنه و نو گفت: باید از قم چهره‌ای ساخته شود که هر زائری به این شهر وارد می‌شود چهره‌ای تاریخی و فرهنگی از آن بر ذهنش باقی بماند و قم در عرصه جهانی بدرخشد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری خاطرنشان کرد: امیدواریم چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی بر همگان مبارک باشد و بتوان کشور را به عنوان الگویی برای همگان معرفی کنیم.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.