در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توزیع ۱۵۰ دستگاه دیالیز در مناطق کم برخوردار

شهریاری گفت: با همکاری هیئت امنای ارزی ۱۵۰ دستگاه دیالیز با ارز دولتی تامین و در مناطق محروم توزیع شده است.

حسینعلی شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به توزیع دستگاه دیالیز در مناطق محروم و کم برخوردار اظهار کرد: به همت خیرین سلامت تعداد ۱۵۰ دستگاه دیالیز در مناطق محروم و کم برخوردار توزیع شده است. این کار با هدف رفع کمبود بیماران دیالیزی در زمینه تخت‌های بیمارستانی در مناطق محروم و کم برخوردار انجام گرفته است.
 
دبیر کل مجمع خیرین سلامت ادامه داد: امروزه ۵۱ دستگاه دیالیز به وسیله مجمع خیرین و حدود ۱۰۰ دستگاه دیالیز نیز به وسیله مردم نیکوکار خریداری شده است. خوشبختانه باید بگویم که هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت همکاری خوبی با خیرین سلامت داشته و دستگاه‌های دیالیز با ارز دولتی خریداری و در مناطق محروم توزیع شده است.
 
شهریاری تاکید کرد: با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی دستگاه‌های دیالیز به ۷۰ مرکز درمانی و کلینیک‌های ویژه بیماران دیالیزی ارسال شده است.
 
او گفت: دستگاه‌های دیالیز خریداری شده در بازار قیمتی حدود ۳۰ میلیارد تومان دارند اما با همکاری خوب هیئت امنای ارزی و دیگر نهاد‌های ذی‌ربط این تعداد دستگاه‌های دیالیز با ۸ میلیارد تومان خریداری شده است.
 
دبیر کل مجمع خیرین سلامت افزود: با کمک خیرین سلامت ۲ دستگاه RO تهیه و به مناطق محروم و کم برخوردار ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: کمک میلیاردی خیرین سلامت برای تجهیز مراکز درمانی
شهریاری یاد آوری کرد: یکی از اقدامات مهم خیرین سلامت محرومیت زدایی است و ما انتظار داریم که وزارت بهداشت و هیئت امنای ارزی همکاری‌های بیشتری در زمینه خرید تجهیزات بیمارستانی و ملزومات مصرفی بیماران در مناطق محروم داشته باشند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار