معاون وزیر راه و شهرسازی:

بیش از ۴۵۰ هزار بلیت قطار برای ایام نوروز پیش فروش شد

رسولی گفت: ۴۵۰ هزار بلیت قطار برای ایام نوروز به فروش رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن در مراسم بهره‌برداری از ۵۶ پروژه حمل ونقل ریلی با بیان اینکه ۵۶ پروژه در حوزه فنی و زیربنایی ریلی در سطح کشور به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این ۵۶ پروژه در بخش‌های مختلف از جمله ارتباطات و علائم الکتریکی، بازسازی و بهسازی خطوط ریلی، تقاطع غیر هم سطح به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: ارتباطات و علائم موجب ارتقای ایمنی و هوشمندسازی پروژه‌ها می‌شود و احداث و تبدیل تقاطع‌های غیر هم سطح موجب افزایش کیفیت پروژه‌ها در بخش ریلی و جاده‌ای می‌شود.


بیشتر بخوانید: بهره‌برداری از ۵۶ پروژه فنی و زیربنایی ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی 


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه بازسازی و بهسازی خطوط در برخی از پلاک‌ها ضروری بود و این بازسازی موجب افزایش ارتقای ایمنی در تمامی حوزه‌های ریلی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از قطار‌ها به سمت مشهد است، گفت: پروژه احداث مرکز تعمیرات لوکوموتیو در مشهد موجب ارتقای ایمنی این خط شد و همچنین افزایش کیفیت خدمات در حوزه مسافری توسط احداث مرکز تعمیرات در این حوزه شده است.

او یادآور شد: احداث خطوط عریض در پایانه اینچه‌برون و همچنین توسعه نمازخانه‌ها برای افزایش خدمات رفاهی مسافران در قالب این ۵۶ پروژه صورت گرفته است.

رسولی با اشاره به اینکه ۶ روز از زمان پیش‌فروش بلیت‌های مسافری نوروز گذشته است، گفت: ۴۵۰ هزار بلیت به فروش رفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته و در حوزه فروش اینترنتی هم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹ درصدی داشته‌ایم.


بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت اینترنتی قطار‌های نوروز در مسیر‌های پرتقاضا 


امضای تفاهم‌نامه همکاری با ایران‌خودرو در حوزه حمل ونقل ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: همچنین امروز تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ایران‌خودرو در حوزه لجستیک و حمل‌ونقلی منعقد می‌شود و در راستای استفاده حداکثری از تولید داخل برای تعمیرات خطوط و همچنین استفاده از تجهیزات و خدمات این بخش در حوزه تعمیرات و نگهداری در این تفاهم‌نامه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار