تکریم و بزرگداشت چهلم شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت

مراسم اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و دیگر شهدای مقاومت از سوی آیت االله مکارم شیرازی و حوزه‌های علمیه برگزار شد.

تکریم و بزرگداشت چهلم شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مراسم اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و دیگر شهدای مقاومت از سوی آیت الله مکارم شیرازی و حوزه‌های علمیه برگزار شد.

در این مراسم آیت الله مکارم شیرازی، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، سردارحجازی قائم مقام نیروی قدس سپاه، نمایندگان بیوت مراجع، شیخ نعیم قاسم رهبر شیعیان بحرین، اعضای جامعه مدرسین و استاندار و مسئولان استان، حضور داشتند.
دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در این مراسم شهادت حاج قاسم سلیمانی را حادثه‌ای بزرگ در تاریخ معاصر دانست و گفت: حیات و شهادت حاج قاسم باعث برکات زیادی شد.

او گفت: امریکا با این کار حماقت بزرگی کرد چرا که تصور می‌کرد با شهادت او جبهه مقاومت رو به خاموشی می‌رود، اما شهادت او نشان داد که آن‌ها دچار اشباه محاسباتی شده اند.

دکتر ولایتی گفت: به زودی خاتمه جبهه النصره اتفاق خواهد افتاد و ظرف هفته‌های آینده ادلب هم آزاد خواهد شد.

دکتر ولایتی گفت امریکا باید بداند از عراق رفتنی است، چون نخست وزیر جدید عراق هم گفته است قانون اخراج امریکایی‌ها را اجرا خواهد کرد.

او عنوان کرد: که امریکا اگر از عراق برود از سوریه هم می‌رود، چون عراق پشتوانه لجستیک اوست.

دکتر ولایتی طرح معامله قرن را طرحی احمقانه خواند و گفت:این طرح اگرچه احمقانه است، اما باعث گردآمدن گروه‌های فلسطینی مبارز و غیر مبارز شد و آثار آن از الان مشخص شده است. دکتر ولایتی تاکید کرد: این طرح هم مثل طرح کمپ دیوید، طرح مادرید، اسلو و ... شکست خواهد خورد و مرگ آن قبل از مرگ ترامپ است. دکتر ولایتی از سخنان خود چنین نتیجه گرفت که شهادت سردار سلیمانی برای استکبار و امریکا نتیجه عکس دارد.

دکتر ولایتی تصریح کرد: مقام رهبری اززمان ریاست جمهوری خود تاکنون پشتیبیان نهضت‌های اسلامی بودند و هستند و تا پرچم اهل بیت در کشور برافراشته است پیروزی از آن ما است. وی افزود:بدانیم خط تهران، بغداد، دمشق بیروت و فلسطین ادامه خواهد یافت و اتحاد منطقه‌ای ایجاد خواهد شد.

امام جمعه نجف اشرف هم سردار سلیمانی را به تنهایی یک امت توصیف کرد و گفت او نه تنها قهرمان جنگ بود بلکه قهرمان سیاست و دیانت اخلاق و تواضع بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی قدرت دین و قدرت ملت‌ها را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: به همین دلیل کشور عراق هم پس از سقوط صدام به دنبال نظام سیاسی مستقل آنهم از طریق انتخابات است.

او افزود: مردم عراق به دنبال خط مقاومت رفت و با انکه داعش ۴۲ درصد عراق را اشغال کرده بود آن‌ها را بیرون راندند و پیروز شدند.

امام جمعه نجف تصریح کرد: با وجود فتنه‌های اخیر، اتحاد مردم عراق، موجب یاس استکبار شد و این فتنه هم به اتمام رسید.

آقای قبانچی راهپیمایی سه میلیون نفری مردم عراق را که خواستار خروج امریکا شدند پیروزی بزرگی توصیف کرد و گفت: این تظاهرات میلیونی نشان داد که دشمن ما امریکا و اسرائیل است.

او اتحاد مردم عراق را از برکات شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: این مهم هم از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و برکت خون شهدا است.

او همچنین از کمک‌های جمهوری اسلامی در ۱۶ سال گذشته مردم عراق تشکر کرد.

آقای قبانچی عنوان کرد: سردار سلیمانی در مبارزه با تمام فتنه‌ها علیه اختلافات داخلی عراق حتی بین شیعیان نقش اصلی را داشت.

او افزود: آیت الله سیستانی هم اخیراخط مشی عراقی را مشخص کردند و گفتند اجازه دخالت دیگرات را ندهید.

او گفت: امریکایی‌ها اخیرا گفته اند ما حاضریم خارج شویم، اما محترمانه و بشرط پرداخت خسارت ها، اما باید بدانند که قطعا محترمانه نخواهد بود.
آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری هم به جنگ حق و باطل در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: جبهه باطل همواره با کتمان، تحریف لفظی معنایی، تطبیقی و مصداقی، تلاش کرده که دین باطل را جایگزین دین حق کند.

او افزود: در ۲۰۰ ساله اخیر هم استعمار پیر انگلیس تلاش کرد در ایجاد دین تزویری، همه توطئه‌ها را اجرا کند که از آن جمله می‌توان به ایجاد وهابیت اشاره کرد.

آیت الله اراکی تصریح کرد: آن‌ها در این راه معمولا جنگ نرم را دنبال می‌کنند و هرجا به طرف جنگ سخت می‌روند به معنای شکست آن‌ها در جنگ نرم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری روی آوردن قدرت‌هایی مانند امریکاو انگلیس به جنگ نرم و سخت به صورت همزمان را پدیده‌ای عجیب و نو عنوان کرد و گفت:پس از انقلاب اسلامی این توطئه‌ها شدیدتر شد، اما حوزه‌ها و مراجع همواره در مبارزه با دو عرصه پیشتاز بودند.

او با قدردانی از آیت الله مکارم شیرازی در ایجاد نهضت مبارزه با تکفیر خاطر نشان کرد: آنچه در مواضع جدید اهل سنت مشاهده می‌کنیم شروعش از ایران و از طرف رهبری، مراجع و حوزه‌ها بوده است.

آیت الله اراکی از همه رسانه‌های داخلی خواست اکنون که رسانه‌های خارجی به این نهضت اثرگذار مبارزه با تکفیر نمی‌پردازند توجه ویژه‌ای به این نهضت اثر گذار داشته باشند.

آیت الله اراکی گفت: اگر سردار سلیمانی در جنگ سخت پیروز شد حوزه و مراجع هم در جنگ نرم علیه تکفیر پیروز شدند و اکنون زمان آن است که پایان عمر وهابیت فعال و اثر گذار را اعلام کنیم.

او افزود: هم اکنون عصر وحدت و همدلی بین همه طوایف در جهان اسلام آغاز شده است.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.