زندگی با دوراهی‌های سرنوشت ساز از جنس انتخاب

ما در زندگی تصمیم های بزرگی می گیریم و با اتنخاب خود سرنوشت و آیندمان را رقم می زنیم و حالا یکی از انتخاب هایی که همه جامعه را فرا می گیرد را اسفند ماه در پیش رو داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، همه ما در زندگی هر روز و بار‌ها باید انتخاب کنیم، این موقعیت‌های انتخاب گاه با حوصله، گاه با عجله، گاهی با تفکر و اندیشه بسیار و گاهی از روی استرس و احساسات است.

نتیجه این انتخاب‌ها برخی مواقع به سرعت دیده می‌شود و برخی مواقع با گذشت زمان‌های طولانی تاثیرش را در زندگی می‌بینیم.

مسیر زندگی هر انسانی با این انتخاب‌ها تغییر می‌کند و همه می‌خواهیم در این مسیر بهترین راه با نتیجه شایسته‌ترین را داشته باشیم.

وقتی قدم در دوره‌های مختلف سنی می‌گذاریم به نظر می‌رسد انتخاب‌ها با تفکر بیشتر و شاید سخت‌تر می‌شود.

زندگی با دوراهی‌های سرنوشت ساز از جنس انتخاب

رضا و الهه دو جوانی هستند که خودشان در معرض سخت‌ترین انتخاب کنونی زندگی خود می‌دانند.

به گفته الهه تصمیم ازدواج و انتخاب همسر سرنوشت ساز‌ترین انتخاب برای او بود  و دو سوم از عمرش و مسیر خوشبختی وابسته به این انتخاب است.

او معتقد است برای یک انتخاب خوب به شناخت، آشنایی کوتاه مدت دو خانواده و حتی همسفر شدن دو زوج نیاز است.

الهه می‌گوید: اگر دو نفر در شرایط غیر طبیعی روزانه خود با هم باشند برخی از ناهنجاری‌ها و مشکلات خود را در شرایط غیرمعمول بروز می‌دهند و سفر یکی از بهترین راهکار‌ها برای این موضوع است.

مشاوره و عاقبت اندیشی کلید انتخاب بهتر

زندگی با دوراهی‌های سرنوشت ساز از جنس انتخاب

رضا هم می‌گوید ما تا به حال انتخاب‌های سرنوشت ساز دیگری مانند انتخاب رشته در مدرسه و دانشگاه و انتخاب شغل و یا محل زندگی را داشته ایم و انتخاب همسر هم مانند آن‌ها متناسب با شرایط افراد است.

او هم شناخت بیشتر را لازمه انجام هر انتخابی می‌داند و می‌گوید: عاقبت سنجی و کمک گرفتن  از مشاوران و خانواده‌ها برای انتخاب بهتر، ما را در داشتن نتیجه‌ای خوشایند کمک می‌کند.

این زوج جوان  که به تازگی مسیر خوشبختی مشترک خود را آغاز کرده اند، انتخاب‌های مهم دیگری در  زندگی پیش رو دارند که این انتخاب ها برای آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است . آن ها  می‌گویند: همان طور که تحریم ها، گرانی ها، تغییر نرخ بنزین در زندگی مردم جامعه نقش داشت و انتخاب مناسب به خصوص در  انتخابات مجلس شورای اسلامی هم حداقل در ۴ سال آینده زندگی آن‌ها نقش آفرینی می‌کند.

آن‌ها بی خیالی برخی از مردم و جوانان برای حضور در این عرصه را ریشه بسیاری از مشکلات می دانند و معتقدند: همین جوانان تا حالا با دوری جستن از انتخابات عواقب آن را دیده اند و شاید آنچه که دوست نداشتند و اتفاق افتاده به دلیل در صحنه نبودن است و گاهی اوقات ترس از اشتباه انتخاب کردن ما را از انتخاب های بزرگ و سرنوشت ساز یک ملت دور می‌کند و این ترس با مسئولیت پذیری و شناخت و تحقیق از بین می‌رود.

مسئولیت پذیری به انتخاب ارزش می‌دهد

یک کارشناس روانشناسی انتخاب را مهمترین اصل زندگی می‌داند و گفت: زندگی انسان‌ها بر پایه تغییرات و انتخاب‌هایی است که انجام می‌دهند و باید بدانیم که ما همان آدم‌های ده سال پیش نیستیم و تفکرات و احساسات فعلی ما با ده سال آینده هم متفاوت خواهد بود.

محمد احمدی افزود: گذشته، حال و آینده‌ی ما، کاملا از هم مستقل هستند، زیرا با گذر زمان و کسب تجربیات و قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف، طرز فکر ما نیز تغییر می‌کند.

او با تاکید بر اینکه در اصل انتخاب همه انسان ها، رفتار‌های خود را خودشان انتخاب می‌کنند و فشار‌های بیرونی، در نهایت محکوم به شکست هستند، گفت: این تئوری نشان می‌دهد حتی رفتار‌ها و احساساتی مانند خشم و افسردگی نیز، محصول انتخاب مستقیم یا غیر مستقیم خود ما هستند و بعد از وقایع ناگوار نمایان می‌شوند.

احمدی مسئولیت پذیری را لازمه انتخاب‌های مهم زندگی دانست و ادامه داد: شناخت بیشتر و مطابقت دادن اصولی و همچنین انجام فعالیت‌های گروهی و اجتماعی به  انسان کمک می‌کند تا  در انتخاب‌های درست و با نتیجه بهتر در زندگی تصمیم‌ بگیرند.


برطرف کردن نیاز‌های مردم خواسته مردم از داوطلبان انتخابات مجلس

زندگی با دوراهی‌های سرنوشت ساز از جنس انتخاب

استاد دانشگاه و حوزه علمیه همدان هم گفت:اسلام به عنوان جامع‌ترین و کاملترین دین در میان ادیان الهی، برای انسان در تعیین سرنوشت اجتماعی خود و تعیین مدیر برای جامعه اختیار و نقشی قرار داده است .

حجت الاسلام والمسلمین حسن فاضلیان افزود: در اسلام برای داشتن یک انتخاب خوب  و مناسب با توجه به ایمان، تخصص، تقوا، قدرت، عدالت، امانت داری، قاطعیت و در نهایت مشورت تاکید شده است.

او انتخابات را فرصتی برای هم اندیشی و ورود تفکرات افراد جدید در اجرا و مدیریت جامعه دانست و افزود: ما در انتخاب‌های خود باید به مسئولیت پذیری و توجه به همه اقشار جامعه و برطرف کردن نیاز‌های آن‌ها هم توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن فاضلیان به اهمیت مشورت کردن در اسلام هم اشاره کرد و گفت: اسلام برای شورا و مشاور شرایط خاصی در نظر گرفته است و افرادى که مورد مشورت قرار می‌گیرند باید هوشمند، عاقل، خیرخواه، باتجربه، راستگو، امین، شجاع و با سخاوت باشند که به پیشرفت برنامه‏ هاى صحیح کمک و از طرفی نقاط ضعف انسان را از بین برده یا کم کنند.

او ادامه داد: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هم که مجلسی برای شورا و هم اندیشی است و یکی از مهم‌ترین قوای کشور را تشکیل می‌دهد باید بر اساس شاخص‌هایی که دینمان تعیین کرده انتخاب اصلحی داشته باشیم.

چربیدن مصالح کشور و نظام را بر مصالح منطقه‌ای

زندگی با دوراهی‌های سرنوشت ساز از جنس انتخاب

رئیس ستاد انتخابات استان همدان هم گفت: برای داشتن انتخاب نمایندگان اصلح در مجلس شورای اسلامی بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به دنبال انتخاب افراد با تقوا و متدین باشیم، چون شرط اصلی در دریافت هدایت و توفیقات الهی و لازمه دوری از انحرافات و پلیدی‌ها است.

آزادبخت اعتقاد  و پایبندی به اسلام و بیزاری از فساد را هم  از ویژگی‌های اصلی یک نماینده مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: نمایندگان باید علاوه براستعداد و توان مدیریت بالا ، اراده و تصمیم قاطع برای حفظ عزت ملت و نظام اسلامی، امانت‌داری ، اخلاق و احساس مسئولیت هم داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به تحریم‌ها و فشار‌های منطقه به کشورمان ادامه داد: نماینده مجلس شورای اسلامی باید علاوه‌بر پایبندی به مبانی انقلاب و اسلام با دشمن مرزبندی پررنگ، قاطعانه و روشنی داشته باشد.

مصطفی آزادبخت صبر و بصیرت را از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: نماینده مجلس شورای اسلامی باید مصالح کشور و نظام را بر مصالح منطقه‌ای ترجیح دهد و ساده زیستی و پرهیز از اسراف و اشرافی‌گری را داشته باشد.

نگاه دنیا به حماسه حضور در ایران

زندگی با دوراهی‌های سرنوشت ساز از جنس انتخاب

حالا که شور انتخاباتی جامعه را فراگرفته و فرصت برای انتخاب اصلح برای همه افراد بالای ۱۸ سال کشورما به وجود آمده، باید پاشنه‌ها را کشید و فرصت به سوء استفاده گران و دشمنان برای دخالت و تفرقه افکنی نداد.

ما ملت و نظامی داریم که رای دادن در انتخابات‌های سرنوشت ساز کشور را با عدالت اجتماعی و حق  رای برابر برای همه فراهم ساخته، مجریان برگزاری این انتخابات را از خودمان قرار داده است تا نگذاریم باور‌های نادرست ، جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و ما را از مسیر انقلاب و پیشرفت کشور جا بگذارد.

حضور پور شور در انتخابات همه نقشه‌های دشمنان را برای وابستگی و بدست آوردن سلطه بر ایران اسلامی نابود می‌کند و آغازی برای برنامه ریزی و قانون‌ گذاری های جدید و نظارت بیشتر بر اجرای قانون است.

گزارشگر زهرا امامی 

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.