معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه‌اندازی اتوبوس ریلی برای جابه‌جایی مسافران درون ‌شهری و حومه‌ای در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: طبق تفاهمی که با شرکت ایران‌خودرو منعقد شد به زودی اتوبوس‌های ریلی برای جابه‌جایی مسافران درون شهری و حومه‌ای راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن در حاشیه بهره‌برداری از ۵۶ پروژه حمل‌ونقلی ریلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه‌ها در زمینه علائم و ارتباطات الکتریکی خطوط، اتصال خطوط آنتنی، اتصال شبکه بار به شبکه ریلی و عریض شدن خطوط پایانه ریلی اینچه برون و پایانه ریلی آپرین بوده است.


بیشتر بخوانید: بیش از ۴۵۰ هزار بلیت قطار برای ایام نوروز پیش فروش شد 


مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه در راستای بند ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری که بر ارتقای بهره‌وری ریلی و افزایش سهم حمل‌ونقل بار توسط ریل تأکید شده است، گفت: سعی کرده‌ایم ترانزیت، صادرات و واردات کالا را از طریق خطوط ریلی افزایش دهیم.

رسولی گفت: در زمینه خدمات ایستگاهی هم سعی کرده‌ایم، اقدامات متنوعی را در سطح شبکه به انجام برسانیم.

افزایش تعداد واگن‌های مسافری و خودکشش برای نوروز

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از ماه گذشته حال و هوای شرکت راه‌آهن نوروزی بوده و ستاد سفر‌های نوروزی را تشکیل داده‌ایم، گفت: در همین زمینه اقداماتی برای ارتقای کیفیت خدمات به مسافران در نظر گرفته شده و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بخش خصوصی هم توانسته‌ایم اقدامات بسیار زیادی را در حوزه خدمات ایستگاهی به انجام برسانند و ما امیدواریم امسال سفر متفاوت‌تری را نسبت به سال‌های گذشته مسافران تجربه کنند.

او یادآور شد: برای جابه‌جایی و حضور بیشتر معلولان در شبکه ریلی اقدامات مؤثری انجام شده و برای این افراد سعی کرده‌ایم، جابجایی‌ها را آسان‌تر کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مجموعه اعتباری که برای این ۵۶ پروژه در نظر گرفته شده است حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است و ما امیدواریم تا پایان سال هم چند پروژه ریلی دیگر را در برخی از استان‌ها و استان تهران هم به بهره‌برداری برسانیم، اما آنچه که امروز به بهره‌برداری رسید نقش مؤثری در ارتقای خدمات کیفی مسافران داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های تقاطع غیر هم سطح و بازسازی و نوسازی خطوط ریلی در راستای افزایش سرعت سیر قطار‌ها بوده است، گفت: در برخی از نقاط بخاطر فرسودگی خطوط و همچنین برای افزایش ایمنی سرعت سیر قطار‌ها را کاهش داده بودیم، اما هم‌اکنون با بازسازی خطوط ریلی سرعت سیر قطار‌ها افزایش و ایمنی در این زمینه سرعت چشمگیری می‌یابد.

رسولی با اشاره به اینکه بر اساس امتیازات خاص و منحصر به فرد حمل‌ونقل ریلی سعی شده است، پایانه‌هایی را در برخی از کارخانجات ایران‌خودرو ایجاد کنیم، گفت: حمل ونقل ریلی همیشه موجب ارتقای بهره‌وری و ارتقای هزینه‌های تمام شده می‌شود به همین دلیل شرکت ایران‌خودرو برای استفاده بیشتر از حمل‌ونقل ریلی سعی کرده است جابه‌جایی محصولات خود را از این طریق انجام دهد که همین موضوع باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز اولین سوله‌ای که با سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و همکاری شرکت راه‌آهن در آپرین ساخته شده است توانستیم بخش قابل توجهی از مواد اولیه کارخانجات را از طریق شبکه حمل‌ونقل ریلی جابه‌جا کنیم.

او یادآور شد: همچنین برخی از مراکز مختلف ایران‌خودرو را به شبکه ریلی متصل کرده‌ایم که با مشارکت و همکاری یکدیگر توانستیم از مبدأ مواد اولیه را به کارخانجات برسانیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن باتوجه به قطعه‌سازی در حوزه خودرو و همچنین تجهیزاتی که در صنعت ریلی وجود دارد تفاهم شد که به زودی اتوبوس ریلی را برای جابه‌جایی مسافران درون شهری و حومه‌ای بسازند.

رسولی گفت: طبق این تفاهم‌نامه ایران‌خودرو با همکاری شرکت راه‌آهن اتوبوس ریلی را طراحی می‌کند که هم‌اکنون در مرحله طراحی قرار دارد و میزان تعداد ساخت این اتوبوس‌های ریلی مشخص نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه حمل‌ونقل ریلی سرمایه عظیمی در کشور وجود دارد و باتوجه به گستردگی شبکه ریلی باید بتوانیم حداکثر استفاده را از این حوزه ببریم.

او افزود: در این تفاهم‌نامه که امروز منعقد شد شرکت راه‌آهن جابه‌جایی‌های محصولات ایران‌خودرو را هم انجام می‌دهد و با تخصیص اراضی راه‌آهن محل دپو برای برخی از محصولات ایران‌خودرو در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به اینکه از محل تبصره ۱۸ برخی از واگن‌های فرسوده نوسازی و بازسازی شد و امروز آمادگی بهره‌برداری از این واگن‌ها را داشتیم.

رسولی گفت: برای ایام نوروز هم چندین پروژه افتتاح در حوزه نوسازی و بازسازی‌های واگن در دستور کار خود داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا به امروز ۴۵۰ هزار بلیت برای ایام نوروز پیش‌فروش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰ درصدی داشته و ما در حوزه فروش بلیت اینترنتی هم رشد ۹ درصدی داشته‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
هشتاد درصد حمل نقل بین جاده ای و باری آلمان با قطار انجام میشه و به جای ۵۰۰ هزار کامیون فرسوده نیاز به صد هزار کامیون جدید و یک پنجم گازوئیل با قیمت دو هزار تومن هست !
هشتاد درصد هزینه های ساخت جاده و سوخت باید صرف ریل سازی بشه !
ما از ریل سازی صد سال عقبیم !
واسه همین سوخت این شده @
آخرین اخبار