صبح فردا؛

سومین جلسه رسیدگی به پرونده داریوش امان کی و ۴ متهم دیگر برگزار می‌شود

سومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بانک سرمایه و داریوش امان کی فردا به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار می‌شود.

دومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد داریوش امان کی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین جلسه رسیدگی به پرونده «داریوش امان کی یکانی» و ۴ متهم دیگر به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی در شعبه سوم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام فردا  برگزار می‌شود.

این پرونده ۱۶ متهم دارد و متهمان به دلیل اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال نامشروع محاکمه می‌شوند و میزان تخلفات در این از پرونده بیش از ۶۰ میلیارد تومان است.

این پرونده ادامه فساد بانک سرمایه است و رسیدگی به پرونده تخلفات ۱۴ هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه از بهمن ۹۷ در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی اسداله مسعودی مقام کلید خورد و همچنان ادامه دارد.

تاکنون این پرونده در چهار بخش با متهمان متعدد رسیدگی شده و برای متهمان حکم صادر شده است که پرونده داریوش امان کی یکانی در بخش پنجم رسیدگی می‌شود.

متهم ردیف اول داریوش امان کی یکانی با نام مستعار حبیب، کارخانه دار، سیکل، متأهل و دارای سابقه کیفری است که به مشارکت با مدیران وقت بانک سرمایه از طریق کسب منفعت به میزان ۶۸۹ میلیارد و ۲۳۹ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۳۰۶ ریال و همچنین مشارکت در کلاهبرداری به مبلغ ۱۱۳ میلیارد ریال متهم است.

 متهم ردیف دوم مرتضی فتحی، دیپلم، فاقد سابقه کیفری است که به مشارکت با مدیران وقت بانک سرمایه در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل منفعت به مبلغ ۶۸۹ میلیارد و ۲۳۹ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۳۰۶ ریال متهم است.

متهم ردیف سوم سیدعباس ذکاوت خوی فاقد محکومیت کیفری موثر، بازداشت است و به معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال از طریق نامشروع و معاونت در کلاهبرداری متهم است.

متهم ردیف چهارم سید رسول ذکاوت خوی بازنشسته نیرو‌های مسلح فاقد سابقه کیفری، به معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق معاونت در تحصیل مال از طریق نامشروع متهم است.

 متهم ردیف پنجم مصطفی کفیلی فاقد سابقه کیفری، به معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع و کلاهبرداری متهم است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار