رئيس سازمان توسعه تجارت:

۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صادرات غیر نفتی از ابتدای سال تاکنون

زادبوم در مراسم رونمايی از اپليكيشن راهنمای تجارت گفت: در ۱۰ ماه امسال ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صادرات غیر نفتی داشتیم.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت در مراسم رونمايی از اپليكيشن راهنمای تجارت گفت: صادرات غیر نفتی در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد دلار بوده است. امسال علی‌رغم همه تحریم‌ها صادرات غیر نفتی ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

او بیان کرد: تحریم‌های کنونی علیه تجارت خارجی است، واردات و صادرات رگ حیاتی تجارت خارجی به شمار می‌رود و اکنون دشمن آن را مورد هدف قرار داده است.


بیشتر بخوانید: اهمیت نقش سازمان ملی استاندارد در صادرات / ۱۰۰ میلیارد دلار پتانسیل صادراتی


زادبوم افزود: امسال خوشبختانه موفق شده‌ایم بیشترین ذخائر استراتژیک را داشته باشیم، سازمان توسعه تجارت متولی تجارت است و با تأکید بر درون‌زایی اقتصاد برنامه را با قوه پیش می‌بریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه موضوع صادرات غیر نفتی امسال  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: علی‌رغم صادرات سختی که پیش رو داریم، صادرات را به عنوان پیشران ارج می‌نهم.

او گفت: نهضت ساخت داخل به سرعت در کشور فراگیر شده است و با توجه به برپایی نمایشگاه‌ها به دنبال رفع مشکل تولیدکنندگان هستیم.

زادبوم گفت: برنامه توسعه کالا را تدوین و از آن در جهت اصلاح ساختار توسعه حمایت می‌کنیم. در سال ٩٨ بسته حمایتی تدوین و ابلاغ شده است و این بسته دارای ٢ بخش صندوق توسعه ملی و کمک بلاعوض به توسعه تجارت است.

رئیس سازمان توسعه تجارت بیان کرد: در ١٠ ماه امسال ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صادرات غیر نفتی داشتیم که با افزایش ٢٠ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

در حال تکمیل ...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار