در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل واحد‌های نیمه تمام/ اجرای نظام اجاره‌داری حرفه‌ای برای کنترل قیمت‌های کرایه

محمود زاده گفت: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که ساختمان‌های نیمه تمام را توسط بخش خصوصی به اتمام برسانیم.

اخذ سیاست‌های مسکنی برای کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن/ اجرای نظام اجاره‌داری حرفه‌ای برای کنترل قیمت‌های اجارهمحمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای برای تأمین مسکن دهک‌های ضعیف جامعه بین وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های حمایتی منعقد شده است، گفت: کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن طبق تفاهم‌نامه‌ای  برای ساخت واحدهای مسکونی دهک‌های ضعیف جامعه منعقد کرده‌اند.

او گفت: بانک مرکزی و سازمان برنامه‌ و بودجه منابع مالی برای ساخت این واحدها را تأمین می‌کند و تا سال آینده آماده‌سازی جهت ساخت این واحدها انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برنامه وزارت راه و شهرسازی ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور با مشارکت مردم است، گفت: دهک‌های اول تا سوم توسط وزارت راه و شهرسازی و به صورت مشارکتی واحد‌های مسکونی‌شان ساخته می‌شود و متقاضیان از طریق ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن می‌توانند واحد‌های خود را دریافت کنند.

محمودزاده اظهار کرد: چند طرح به صورت همزمان برای افزایش و رونق تولید مسکن در دستور کار قرار گرفته است که یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها طرح اقدام ملی مسکن است و در این طرح سعی کرده‌ایم شرایط را به گونه‌ای محیا کنیم که بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی واحدها را به مرحله اجرایی برسانیم.

او تأکید کرد: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که ساختمان‌های نیمه تمام را توسط بخش خصوصی به اتمام برسانیم چرا که در چند ماه اخیر تعداد ساختمان‌هایی که نیمه تمام رها شده بسیار افزایش یافته و همین موضوع می‌تواند نقش مؤثری در کاهش قیمت‌های مسکن داشته باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مراحل نهایی تکمیل سامانه شناسایی خانه‌های خالی هستیم، گفت: این سامانه با همکاری سازمان امور مالیاتی راه‌اندازی می‌شود و می‌توانیم با شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از آنها قیمت‌های مسکن را کنترل و عرضه واحدهای مسکونی را در بازار افزایش دهیم.

محمودزاده به نظام اجاره‌داری حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: مراحل قانونی و دریافت اطلاعات در این نظام در دستور کار قرار گرفته است و سعی می‌کنیم با ارائه سیاست‌های تشویقی نظام اجاره‌ داری و قیمت‌های اجاره را در این حوزه کاهش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
ارزانی مسکن با محدودیت مالکیت عملی خواهدشد اینقدر دست دست نکنیدافرادی درکشور هستند که هزاران قطعه زمین وواحدمسکونی را احتکار کرده اند مسکن کالای ضروری است ونباید درآن سوداگری انجام شود
آخرین اخبار