عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

ادامه اقدامات شورا برای شناساندن پهلوانان به نسل های آینده

نظری گفت: وظیفه ما شناساندن پهلوانان و بزرگان کشور به نسل های آینده است.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جزئیات مراسم افتتاح یادمان جهان پهلوان تختی در منطقه ۱۲ گفت: به اعتقاد من نسل‌های جدید جامعه باید با اسطوره‌ها و پهلوانان کشورمان بیشتر آشنا شوند، زیرا قهرمانانی داریم که باعث افزایش غرور و همبستگی ملی می‌شوتد و اقدام مدیریت شهری در نصب مجسمه‌ها و سردیس‌های این افراد و نیز نامگذاری معابر به نامشان در همین مسیر انجام می‌شود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: این دست اقدام‌ها برای زنده نگه داشتن یاد پهلوانان در آِینده نیز ادامه دارد و از ویژگی‌های جهان پهلوان تختی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که او در میان مردم ایران فردی دغدغه‌مند با فرهنگ و مسلک پهلوانی شناخته می‌شود.


بیشتر بخوانید: مردم قدر شناس اقدامات مدیریت شهری در احداث یادمان جهان پهلوان تختی هستند 


نظری ادامه داد: پیش از روی کار آمدن شورای پنجم تنها تعدادی نامگذاری پراکنده در چند نقطه از شهر انجام شده بود به همین دلیل تصمیم گرفتیم اقداماتی اصولی برای بزرگ داشت یاد و نام این مرد بزرگ انجام دهیم.

او با اشاره به آسیب دیدن مجسمه جهان پهلوان تختی گفت: در بررسی‌ها متوجه آسیب دیدن مجسمه تختی شدیم که از محل سابق خود در میدان محمدیه برداشته  شده است و پس از پیگیری ها  مشخص شد مجسمه در یکی از انبار‌های شهرداری است که با اقداماتصورت گرفته مجسمه پس از ترمیم در محل جدید خود جایگذاری شد.

 عضو شورای شهر تهران با اشاره به ساخت یادمان تختی تصریح کرد: طرحی به شهرداری منطقه ۱۲ ارائه شد تا یادمان جهان پهلوان تختی در محل زندگی او احداث شود که خوشبختانه شاهد افتتاح آن بودیم.

نطری ادامه داد: مردم باید چهره‌های خدوم و بزرگ کشورشان را بشناسند و ما وظیفه داریم که به نسل‌های آینده بگوییم که چه بزرگانی در کشور زیسته اند و باید تمام تلاشمان رابرای معرفی این افراد انجام دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار