افتتاح آزمایشی قطعه اول آزادراه تهران شمال تا چند روز آینده/ تمیزکاری آزادراه رو به اتمام است

آزاد راه تهران شمال تا چند روز آینده بهره برداری آزمایشی می‌شود و در اسفند ماه توسط رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

جلال بهرامی معاون توسعه آزادراه‌ها وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی قطعه اول آزاد راه تهران شمال به ۹۹.۹ درصد رسیده است، گفت: تمامی مراحل ساخت این پروژه تکمیل شده و مراحل تمیزکاری و رنگ آمیزی هم رو به اتمام است.

او ادامه داد: طبق اعلام وزیر راه وشهرسازی این پروژه توسط رئیس جمهور در اوایل اسفند ماه افتتاح می‌شود.

معاون توسعه آزادراه های وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به شرایط سیاسی کشور هر زمان که رئیس جمهور اعلام کند این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

بهرامی بیان کرد: هم اکنون دستگاه‌های مختلف از جمله اورژانس، پلیس راهور در حال استقرار در این قطعه هستند.

این منطقه از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان، امام زاده عبدالله، تونل تالون و دره لاینز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد. اجرای این قسمت که طول آن تقریباً ۳۲ کیلومتر بوده و تکمیل آن در اولویت است، موجب می‌شود قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می‌گذرد حذف شده و مسیر فعلی حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود و صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت، استهلاک و زمان مسافران را به دنبال خواهد داشت.

مهم‌ترین قسمت این قطعه احداث تونل تالون به طول ۴۸۵۰ متربوده که حفاری آن توسط چینی‌ها (شرکت STA) صورت گرفت که بعداً به دلیل تاخیر‌های مکرر در اجرای پروژه و اختلافات مالی، شرکت چینی از ادامه فعالیت منع و تنها قطعات مهم در دست این شرکت باقی ماند (احداث کامل تونل ۱۱، ادامه حفاری تونل‌های ۱۳، ۱۴، ۱۵ تکمیل عملیات لاینینگ تونل تالون و احداث پل شماره شش، ۳۲۰ متری) و ادامه عملیات به هفت شرکت ایرانی واگذار شد.

احداث این قطعه از سال ۱۳۷۵ آغاز شده‌است و اخیراً خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی وعده بهره‌برداری از این قطعه را در اسفند ماه داده است.

همچنین یک منبع آگاه به خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: به احتمال زیاد هفته آینده افتتاح قطعه اول آزاد راه تهران شمال را خواهیم داشت و به مدت چند روز یک تا دو ساعت خودرو‌ها می‌توانند از این مسیر تردد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
چرا پروژه مصلای تهران رو تموم نمی کنید
آخرین اخبار