گزارش/

استقبال بازار خودرو از سال نو/ پراید و پژو با چه قیمتی معامله خواهند شد؟

رسیدن سال نو و موسم سفرهای نوروزی بازار خودرو را هم پر جنب و جوش خواهد کرد.

استقبال بازار خودرو از سال نو/ پراید و پژو با چه قیمتی معامله خواهد شد؟به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار خودرو از مهم ترین ارکان اقتصادی یک کشور تلقی می شود. بازاری که در ایام خاص نمایی ویژه به خود می گیرد.

نرخ انواع محصولات در این بازار امسال شرایط عجیبی را طی می کند. پراید این روزها پله های قیمتی ۵۵ تا ۶۰ میلیون را طی می کند در حالی که سال گذشته همین روز‌ها پراید ۳۹ میلیون تومان معامله می‌شد. قیمت پژو ۲۰۶ نیز از ۷۵ میلیون تومان به نزدیک ۱۲۵ میلیون تومان رسیده است.

سراتو، پژو ۲۰۷ و پارس تندر هم افزایش ۲ برابری را تجربه کرده اند. به طور میانگین قیمت خودرو‌های داخلی نسبت به یک سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است. تا قبل از این افزایش قیمت‌ها بیشتر به گردن قیمت ارز انداخته می‌شد.

این درحالی است که قیمت ارز نسبت به سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است. کارشناسان خودرو عرضه نشدن خودرو توسط خودروسازان را دلیل اصلی گرانی خودرو می‌دانند.

عرضه خودرو در سال‌های اخیر از ۱.۲ میلیون به ۵۰۰ هزار دستگاه رسیده است و برنامه خودروسازان برای مقابله تشنج در بازار خودرو، پیش فروش‌های عجیب با موعد تحویل خیالی ۲ ساله است. وضعیتی که خودروسازان از آن چندان بدشان نمی‌آید چرا که هم با پیش فروش هایشان رنگ وعده‌های ۱۴۰۰ را به خود گرفتند هم خودروهایشان را به کمک دلال‌ها گران‌تر از قیمت کارخانه راهی بازار کردند.

آمار ۱۰ ماهه گروه‌های خودروساز خصوصی حکایت از کاهش تولید آن‌ها دارد و این شرکت‌ها نتوانسته‌اند راهکاری برای فائق آمدن بر وضعیت تحریمی پیدا کنند. جالب است که به دلیل اینکه قیمت خودرو طی این دو تا سه هفته روند افزایشی داشته که رئیس قوه‌قضائیه هم به ماجرا ورود کرد و خواستار تشدید نظارت بر بازار خودرو شد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه با انتقاد از رشد قیمت خودرو‌های داخلی طی این مدت در بازار گفت: این موضوع به هیچ وجه پسندیده نیست، چون مسوولان گفته بودند نظارت می‌کنیم تا قیمت‌ها افزایش نیابد.

وی با ذکر اینکه گزارش‎هایی مبنی بر افزایش قیمت خودرو به دستگاه قضایی رسیده، این مساله را غیرقابل قبول دانست و خواستار نظارت همه‎جانبه مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف‎‌کنندگان و تولیدکنندگان شد.


بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت خودرو در زمستان ۹۸/ نگران افزایش قیمت خودرو نباشید


با وجود اینکه بالا بردن سطح نظارت بر قیمت خودرو می‌تواند تاثیرات زیادی در کاهش قیمت خودرو داشته باشد اما قبل از بررسی تأثیر نظارت بر بازار نگاهی به ماجرای رشد قیمت خودرو و اینکه اصلاً چه شد قیمت‌ها در این بازار تا این حد سر به صعود گذاشتند می اندازیم.

(گزارش) آیا پراید ۷۰ میلیون تومانی در راه است؟! / سایه سنگین دلالان بر افزایش نجومی قیمت خودرو

وجود نقدینگی در بازار از عوامل تشدید کننده قیمت خودرو

نیک خواه کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به علت التهابات در بازار خودرو، گفت: از سال گذشته تاکنون علت افزایش قیمت خودرو را می توان شرایط بد اقتصادی دانست. افراد زیادی با توجه به اینکه قیمت خودرو روند افزایشی داشته است، به بازار خودرو  روی آوردند که همین عامل یکی از دلایل افزایش قیمت خودروست.

او بیان کرد:  وجود نقدینگی سرگردان در بازار، از دیگر عوامل افزایش قیمت خودرو در بازار است چرا  که خودروهای کمتر از صد میلیون تومان در بازار زیاد است از این رو افرادی که نقدینگی دارند، تصمیم می گیرند پول نقد خود را تبدیل به سرمایه کنند از این رو بلافاصله به بازار خودرو روی می آورند و به دلیل اینکه تقاضا بالا می رود قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: هم اکنون بیش تر از حد نصاب در پارکینگ ها خودرو موجود است که نشان از تقاضای مردم برای سرمایه گذاری روی این کالا دارد. 

نیک خواه درباره روند تولید خودرو توسط خودروسازی ها، افزود: بر اساس آمار‌های منتشر شده خودروسازان کشور در مجموع توانسته‌اند ۲۵ هزار و ۳۰ دستگاه از انواع محصولات خود را در خطوط تولید نهایی کنند.

او با بیان اینکه خودروسازان تا پایان دی ۹۷ در مجموع ۸۷ هزار و ۱۴۹ دستگاه از محصولات خود را در خطوط تولید تکمیل کرده بودند، گفت: مقایسه وضع تولید خودروسازان در دی ۹۸ با مدت مشابه سال اخیر هم گویای کاهش تولید ۲. ۷۱ درصدی این شرکت‌ها است.

این کارشناس صنعت خودرو درباره علت کاهش تولید خودروسازان نسبت به سال گذشته، گفت: دلیل این وضع را باید در خروج شرکای بین‌المللی این شرکت‌ها و همچنین عمق کم داخلی‌سازی قطعات مورد استفاده در خطوط تولید جست و جو کرد.

نیک خواه بیان کرد: همچنین می توان گفت که کاهش سطح همکاری خودروسازان چینی با شرکای داخلی بیشترین ضربه را به آمار تولید خودروسازان خصوصی وارد کرده است.

او با بیان اینکه در دوران اوج تحریم‌ها خودروسازان چینی از جای خالی حضور خودروسازان اروپایی و آسیایی استفاده کردند و توانستند جایی برای خود در بازار ایران باز کنند،گفت: بخشی از گروه‌های خودروساز خصوصی در آن مقطع تأسیس شدند و بخش دیگری از آن‌ها در دوران بعد از امضای توافق‌نامه برجام به وجود آمدند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: در دوران بعد از امضای این توافق‌نامه به نوعی خودروسازان چینی توانستند جای پای خود را در بازار ایران محکم کنند و سهمی از بازار را به طور ثابت به خود اختصاص دهند.

(گزارش) آیا پراید ۷۰ میلیون تومانی در راه است؟! / سایه سنگین دلالان بر افزایش نجومی قیمت خودرو

علت اصلی افزایش قیمت خودرو چیست؟

امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت اصلی افزایش قیمت خودرو، گفت: باید به این نکته توجه کرد، در صورتی که شرکت های خودروساز بتوانند عرضه خودرو را کنترل کنند، شاهد کنترل افزایش قیمت خودرو خواهیم بود.

این کارشناس خودرو با بیان اینکه کاهش عرضه خودرو با بهانه‌های مختلف به رویه همیشگی خودروسازی‌ها تبدیل شده است که بارها همین روند را تکرار کرده‌اند، گفت: این موضوع با توجه به ثبات نسبی بازار خودرو و انحصار آن‌ها در این صنعت هر بار منجر به افزایش قیمت شده است.

او با تاکید بر اینکه کاهش عرضه خودرو سبب افزایش قیمت آن به خصوص در خودرویی مانند پراید شده است، بیان کرد: اگر خودروسازان بتوانند عرضه خودرو را کنترل کنند، شاهد روند کاهش قیمت آن خواهیم بود در صورتی که هم اکنون خلاف این رویه در پیش گرفته اند و از این رو شاهد افزایش نجومی قیمت خودرو هستیم.

او با تاکید بر این که قصد و نیت خودروسازان از افزایش قیمت، دستیابی مجدد به سود مد نظرشان است، گفت: امروزه جای فعالیت سازمان‌ حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده در مقابل فروشندگان خودرو، خالیست و شاید باید عنوان کرد که سازمان حمایت  عملکرد مناسبی در این حوزه نداشته است.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به علت افزایش قیمت پراید، گفت: وجود دلالان و فروش نجومی خودرو در فضای مجازی از علت های افزایش این خودرو است که نیاز به نظارت بیشتر دارد.

اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه به ۲۰ میلیون رسید

همچنین سعید موتمنی درباره دلیل گران شدن روزانه خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: انحصار در هر بازاری موجب افزایش قیمت می‌شود و تولیدکننده تمایل دارد کالای خود را به بیشترین قیمت بفروشد. زمانی که مردم برای خرید صف تشکیل می‌دهند هم قیمت افزایش می‌یابد و هم کیفیت افت می‌کند.

وی گفت: زمانی که کالا با هر کیفیتی، مشتری دارد تولیدکننده با کنترل عرضه، قیمت بازار را در اختیار می‌گیرد و به قیمت دلخواه کالای خود را به فروش می‌رساند.

موتمنی با بیان اینکه هم اکنون اختلاف قیمت بازار و کارخانه در خودرو‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۳ تا ۴۵ میلیون تومان رسیده است، ادامه داد: زمانی که اختلاف قیمت کارخانه و بازار به حدود ۲ میلیون تومان رسید افرادی که خودرو ثبت نام کردند خواستار دریافت پول‌های خود شدند به همین دلیل عرضه کم شد تا قیمت‌ها افزایش یابد تا مردم از دریافت پول خود منصرف شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو درباره اینکه آیا فروش حاشیه بازار موجب کاهش قیمت می‌شود، بیان کرد: بهمن و اسفند سال گذشته قرار شد درصدی از محصولات خودروسازان با قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه شود که اینکار آغاز کردند، اما آیا فاصله قیمت کارخانه و بازار از بین رفت؟

وی با بیان اینکه افزایش قیمت موجب شده خرید و فروش راکد شود، افزود: این روند صعودی قیمت موجب ناراحتی مردم شده است.

علاوه بر عرضه کم، نوسان قیمت ارز نیز موجب بهم ریختگی بازار شده به گونه‌ای که نه فروشندگان حاضر به فروش هستند و نه خریداران ریسک خرید را قبول می‌کنند. نمایشگاه داران خودرو‌های صفر را از افرادی که قبلا ثبت نام کردند خریداری می‌کنند و با سود مجاز آن را به مشتری می‌فروشند و قیمت اصلی را دارنده خودرو تعیین می‌کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۱:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
وقتی که انسانی مثل ابراهیم رئیسی نتونه جلوی گرانی رو بگیره ،بعید میدونم که کسی کاری بتونه انجام بده ،تنها کسی که از دل و جان مایه میذاره آقای رئیسی هستش ،متاسفانه نمایندگی ها شدن دلالهای سایپا و ایران خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
پراید سال ۹۹ میشه ۱۰۰ میلیون تومان
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
بالاتر از اینم میره من تیبا قیمت گردم 95امروزگفت 68500مدل 96حالافردامیگه حتما 71چه خوبیم وخوشبختی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
کاش مسئولین یه فکری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
معلومه بازرسان وظایف خودشون رو انجام نمی‌دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
دلمون رو خوش کرده بودیم یه ماشین بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
مردم نباید خودرو بخرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
دلال ها جبران میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
مردم نباید خودرو بخرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
مردم نباید خودرو بخرند.مشت محکم تو صورت دلالان و خودروسازان و مافیای خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
درکشوری زندگی می کنیم که مسؤلین درست وحسابی نداره وهرکی به هرکیه!؟! متأسفیم! ؟! ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
کدام بازارخودرو!؟!؟ بازار واسطه ها واختلاسگرها رامی گویید؟؟؟
کدام خودروها!؟!؟ خودروهای بی کیفیت وگران رامی گویید! ؟! ؟
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۲۳:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام ای کاش کسی بودکه این پیام منوبه دست رئیس قوه قضائیه می رساند...عدالت وجودندارددولت مردهای مابی توجهی خودشان رابه مردم سابت کردند.ای کاش می شدکسی جلوی این همه گرانی رامی گرفت
.آقای رئیسی من یکی ازطرف دارهاودوست دارهای شماهستم .تورابه همان قرآنی قسمت می دم که باوجودش به تمام این همه پست ومقام رسیدی که به مردم خدمت کنی شماجناب آقای رئیسی توی دوهفته پرونده های بزرگی همچون پدیده وچندین پرونده دیگراراحل کردی ومردم رابه مطالباتشان رساندی ...من ازطرف تمام مردم ایران ازشماخواهش می کنم جلوی این همه بی عدالتی وگرانی رابگیرید.یعنی میشه تاقبل ازرسیدن سال نومایک ارابه مرگ به نام پرایدخریداری کنیم وباهاش مسافرت بریم وجانمان راهم بدیم به دست خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
آقایان مسئول چرا نمی زارید خودرو وارد کنن قیمت که پایین نمیاد حداقل کیفیت بره بالا با رقابت
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۲۲:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
باشگاه خبرنگاران خواهشان به جای اینکه قیمت خودروهاروروزانه درج کنیدبه دنبال مشکل باشید،کسانی که خودروخریداری میکنن اجازه فروش بهشون داده نشه به صورت قولنامه ای یامحضری،نه۱۸ماه مدتشوبیشترکنن بشه۲۴ماه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۱:۵۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
با عرض سلام
واقعا باید به بازار خودرو کشورمون خندید.
دیروز یه پرایدو میدادن ۶۱ تومن قرار معامله شد واسه امروز
اما امروز ماشینش شده ۶۳ تومن.
خدا میدونه کی پراید سه رقمی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
واقعا آیا کسی به داد ما خواهد رسید
خدا جانم کمکمان کن
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۲۱:۲۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
بخرید گرانتر میشه خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۲۱:۰۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
سال های طولانی است که برنامه همین است.یک بار شب عید و یک بار برای تابستان همه!! دست به دست میدهند تا بیشترین سود را با گران کردن خودرو ببرند. چند سالی هم هست که دلار و تحریم و .. را مزید علت کردند و هر روز و هر ماه گران می کنند. مالیات و جریمه هم که به خزانه میرود و موجبات سرور خزانه داران میشود وبرای مردم تاثیری ندارد. چه خوش گفت پروین اعتصامی که: این گرگ سال هاست که با گله آشناست. !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
به یک صورت قیمت خودرو میشکند اونم عرضه نیست بلکه ورود خودروهای دست خارجی به کشور هست هرچند که دولت به نفع مردم تصمیم نخواهد گر۴ت ولی تنها راه همینه
Iran (Islamic Republic of)
دکترنصیروندگرمی هلال احمر
۲۰:۰۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام.علت اصلی افزایش پنج برابری خودرو در چندسال کوتاه اخیر،دلال بازی و احتکار خودروسازان و نفوذ و مافیایی بودن انهاست،از سویی انحصاری بودن دو شرکت سایپا و ایران خودرو و نفوذ در دولت جهت جلوگیری از واردات خودرو باعث افزایش چندبرابری خودرو شد،حتی واردات خودرو نیز انحصاری و در دست چند نفر است،عوامل یاد شده حتی جلوی پیشرفت کوچک را نیز در این کارخانه ها و صنعت گرفته و با تکنولوژی مربوط به سه دهه پیش خودرو تولید میکنند و تاکنون به خودکفایی در این خودروهای گران،حلبی،بی کیفیت چون پراید،تیبا،ساینا،پرشیا،سمند،پژو و...نرسیده اند.نصیروندگرمی.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
باز من دهه ۶۰ قدرت خرید تو بازار ندارم ...
نسل سوخته این مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
ما مسئولینی داریم که برای خانواده خودشون هم نمی تونن برنامه ریزی کنن چه برسه برای کشور
انحصاری کردن بازار فقط باعث رانت خواری چند نفر ادم و فشار بیشتر بر قشر های مختلف کشور می شه و عقب ماندگی مردم از پیشرفت و تکنولوژی روز دنیا می شه تا کی یک ایرانی باید زندگیش رو براساس تحمیل و برنامه ریزی غلط مسئولین بنیان کنه تا کی باید چشممون رو از تکنولوژی روز دنیا ببندیم و همیشه فریاد دشمنی با کشور های دیگه سربدیم و عقب ماندگی از کشور های دیگه رو به گردن اونا بندازیم تا زمانی که بازار ایران در انحصار هست و قیمت ها جهانی و واقعی نشده ما وضع بدتری رو پیش رو خواهیم داشت.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
تو رو خدا ازمسولان وشخص وزیر ورییس جمهور پیگیرباشید.چرا چندین ماهه سایپاثبت نام نداره.مادیگه زورمون به خریدن پرایدهم نمیرسه.به خدا هرچه کارمیکنیم به دنبال خرجمون نمیرسیم.چه بلایی سرمون آمده.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۷:۵۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
این مشکل فقط توسط آقای رییسی میتونه حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۷:۴۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
تا وقتی به صورت قوی پیگیری نشه همین اوضاع هستش
درد این ها اینکه قیمت کارخانه رو ببرن بالا مگر نه
حلبی که 60 میلیون پولش نیست
اگه کارخانه ها به صورت مداوم ثبت نام کنند کسی با 25 و 30
میلیون اختلاف نمیره از بازار بخره
من خودم یکیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
خودروساز اگر پراید رو با رقم ۱۰ میلیون تومن بفروشه مطمئن باشید تب بالا رفتن قیمت از بین می ره دو یگه کسی پراید نمی خره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
یعنی میشه؟؟؟ یه روز پراید بود ۷ میلیون و هیچکی نگاش نمیکرد الان شده ۶۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۶:۵۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
چراپیش فروش میکنن تندتند.این پول قطعه بخرن وا ردبازارکنن .قیمتهابیادپایین .بعضی هامیگن نخرین ولی جلوی تعویض پلاک شهرما سوبله براز سندزدن بود .میخرن هرقیمتی بگی بعدمیگن نداریم چقدربعضی هازرنگن ولی باختن ابن زرنگی نیسست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
الالعنت الله علی القوم العالمین...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۳۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
اگر اسم این کار ظلم نیست چه اسمی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
Hasan
۱۶:۲۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
تعرفه خودرو‌ بردارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
چرا برخوردی نمی‌شود تا کی باید ناظر باشند مسئولین قوه قضاییه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
پس رئیسی چی شد فقط یک روز کاهش قیمت داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
آقای وزير صنعت زمانی که میخواستی رای اعتماد بگيری مثل بلبل حرف ميزدی وعده ميدادی حالا قيمت پرايد از فرقون بالاتر دفته اما شما خيلی کم پيدایی
Iran (Islamic Republic of)
عیددزهی
۱۵:۳۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
باسلام..اقای ریسی ریاست محترم قوه قضایه تورابخدادستوربده تاقیمت خودروبیادپایین..بخداماگناه داریم..انشاالله من امیدوارم توقدرتش راداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
خودرو مرگ (پراید)هرگز قیمتش از 60تومن پایین نخواهد آمد. از آقای رئیسی میخوایم که وارد شود و با. خودروسازان داخلی برخورد قانونی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
مافیای خودروسازی را از بین ببرید این کاربا واگذاری سهام این خودروسازها به مردم انجام خواهدشدونظارت مردم کارها را بهتر پیش می برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
خدا همه دلالان را لعنت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
کجا نقدینگی یک پراید از رده خارج شده نمی تونیم بخریم اونقدینگی شما بیان نمودید افراد خاص می باشد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
قیمت خودرو کاهش پیدا نخواهد کرد چون دولت با فروش خودرو با قیمت های چند ده و چند صد میلیونی بخشی از کسری بودجه خود را جبران می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۴:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
متاسفم به همه ی اونای که به فکر مردم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
Hasan bag
۱۴:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
برید بابا شما هم دلتون خوشه تولیدی نیست اگه نه خود شرکت جلو نمایندگیها پر از ماشین بود
Iran (Islamic Republic of)
Hamid Babaei
۱۴:۲۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
پراید صفر گرفتم ۱۰جاش مشکل داره شیشه بالابر خراب قفل مرکزی خراب کیلومتر بنزین و......نمایندگیش میبرم برای گارانتی میگه نداریم وسیله هاشو باید ازاد بگیری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
میخاستی نخری
Iran (Islamic Republic of)
نباتی
۱۴:۲۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
لطفا سایت شما در خصوص واردات خوردو خارجی با تعرفه خیلی پایین حتی صفر یک نظر سنجی انجام بده ... شاید کمتر از ده درصد بی دردها ویا خشکه مقدسها مخالف باشند . چهل سال خودرو ایران نه پیشرفت کرد نه پاسخگوی مردم کشور خودش بود
Iran (Islamic Republic of)
نباتی
۱۴:۱۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
اگر با مسئول واردات خودرو های مرغوب وارزان را با تعرفه صفربرای مدت محدودی مثلا سه ماه آزاد کند همه مردم راضی و خودرو های داخلی به نصف قیمت فعلی و خوردو های خارجی به یک سوم قیمت فعلی بر می گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
علت افزایش قیمت خودرو بر می گردد به دروغگویی دولت چون ما دولت صادقی نداریم
Germany
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
تا کی می خواهید مقاله بنویسید؟ اگه از دستتون کاری بر میاد بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
مقصرهمه این گرانیهادولت محترمه که هیچ بفکرمردم نیست فقط شعارمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
تا وقتی که انحصار فروش خودرو وجود داره همینه
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
نه تا وقتی دوده همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
علت افزایش قیمت خودرو عرضه کم وتقاضای زیاداست . نقدینگی همیشه بود،هست ،وخواهدبود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
فساد موجود مربوط به خودروساز هاست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۵۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
خودروسازها عادلانه برخورد کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
من یک کارگرهستم چندسال است که به بچه هایم قول دادم ببرمشون عیدنوروزپولم الان یک موتورنمیشه .....
اقای ریسی ریاست محترم قوه قضایه خواهشا جلوی بالا رفتن قیمت خودرو را بگیرید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
کجا ببریشون؟؟؟
Sweden
علی
۱۷:۲۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
غصه نخور من کار دارم بیست ساله مسافرت نرفتم باید بدهیهای بابامو بدم
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
کارگر و خودرو?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
امیدواریم به بحث خودرو ورود کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
خدایا کمک مون کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
خودرو سازان پاسخگوی مردم باشند
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب خسروانی
۱۲:۲۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
متاسفانه هیچ نظارتی از طرف مسولین نسبت شرکت های خودرو ساز داخلی وجود ندارد یکبار هم که شده یک مرد پیدا نمیشه ورودخودرو خارجی را با تعرفه کم ازاد کنه که شرکت سایپا وایران خودرومتوجه بشن که محصولاتشون چقدر دارن گرون میفروشن،،غزآبان تا الان حداقل افزایش ۱۵میلیون تا۳۰میلیون داشتیم،بعد
شماها کی میخواهید از خواب بیدار بشید وجلو این روند را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب خسروانی
۱۲:۲۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
متاسفانه هیچ نظارتی از طرف مسولین نسبت شرکت های خودرو ساز داخلی وجود ندارد یکبار هم که شده یک مرد پیدا نمیشه ورودخودرو خارجی را با تعرفه کم ازاد کنه که شرکت سایپا وایران خودرومتوجه بشن که محصولاتشون چقدر دارن گرون میفروشن،،غزآبان تا الان حداقل افزایش ۱۵میلیون تا۳۰میلیون داشتیم،بعد
شماها کی میخواهید از خواب بیدار بشید وجلو این روند را بگیرید

بابا به داد این مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ساشا
۱۲:۰۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
وقتی سودش میره تو جیب دولت چه لزومی داره که دولت تلاش کنه برا پایین اوردن قیمت اونم تو این بازاری که نفت رو دستش مونده و کسی نمیخره خدا ازشون نگذره که همه چی رو به ملت سخت گرفتن و خودشون تو آسایش زندگی میکنند
-
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
خدایا کمک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
علت اصلی افزایش قیمت خودرو عدم پیگیری مسئولین مخصوصا وزارت صنعت است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
در شرایط حال حاضر پراید فقط یه آرزو شده برای من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
هرسال میگید ک حباب حباب نخرید نخرید..خودرو کاهشی میشود چرا مارو گول زدید اگ از دوسال پیش منتظرپایین اومدن بودیم میخریدیم الان نتنها پایین نیومد رفت تو اسمونا دیگ نمیتونیم ب ماشین فکر کنیم چ برسه بخریم
Iran (Islamic Republic of)
pezhman
۱۱:۱۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
وقتی شرکت ماشین واسه فروش نداره و و محصولاتشو دو دستی میده دست دلالان و بنگاه دارا قیمت ماشین از این بهتر نمیشه که نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
هر کی میاد نظر کارشناسی میده و فقط میگه باید اینطوری کنن ، باید اونطوری کنن درست بشه !
.
مسئولین بیان بین مردم ، داخل زندگی مردم ببین با چه سختی صبحشون رو شب میکنن ! چه مردایی که شرمنده زن و بچه شون شدن!
.
حال شروع کردن شعارهای مسخرشون رو ، «خادم مردم» ، «معیشت» ، «عدالت» ووو...

کدوم عدالت ، کدوم مردم!

وصیت قاسم سلیمانی رو روزی 20 بار باید از تلویزیون پخش کنن تا بره تو گوش این مسئولین.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۰:۵۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
امیدوارم یروز خدا بداد دل ما برسه وریشه ظلمتونو خشک کنه من سرپرست هفت نفرم و یه پیکانم ندارم ببرمشون اینور اونور با این گرونیا
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۰:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
با سلام و تشکر
مگه قرار نبود تولید پراید متوقف بشه و یا شماره گذاری نشود؟ پس چه شد؟! چه زد و بندی انجام گرفته
بعلاوه مگه قرار نبود به کسانی که خود رو دارند خود رو داده نشود و ثبت نام با کد ملی انجام بشود و هر فرد حداکثر یک تقاضا داشته باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
من نمی دونم دردم را به کی بگم .سال فروردین 97کو الان که 27بهمن ماه98کجا.تاکی منتظر بمانیم .خودرو صفر ساندرو اتومات تا دلت بخوای توبازار هست .ولی برای ثبت نام کنندگان وجود ندارد .هرچند شاید صد بار نوشتم نه درج کردین ونه انتقال دادین .از قوه قضائیه مجدانه تقاضا میشود نصبت به پیگیری خودرو های معوق دستور به اقدام نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
دولت و قوه قضاییه پیگیری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
تنها راه جلوگیری از افزایش افسار گریخته قیمت خودرو اعدام عاملان این کار هستش تا درس عبرتی برای دیگران باشه که به مردم آنقدر ظلم نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
تو کجای دنیا اینجور شرایطی هست
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۰:۱۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
با سلام
علت گرونی فقط دلالان و دخالت اونا تو بازاره میرو تو نماشگاه دلال برای ی پراید تو دو روز به سود کمتر از 3 تا 5 میلیون رازی نیست 70 درصد مردم هم که حقوق بگیر و کارگر هستند نقدینگی ندارند که ببرن تو بازار و فقط اونا هستند که تو این آشفته بازار ضرر میکنن یه کارگر که درامد ماهیانه 3 تومن داره نقدینگی نداره که پراید 60 تومنی بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
خواهشا وقتی خودرو 500 تومن ارزون میشه تیتر نزنید.
هروقت ده تا بیست میلیون اومد پایین تیتر بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگ
۰۹:۵۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
از ماست که بر ماست !!!!!!!!! دیروز رفتم گل بخرم به مناسبت روز مادر دیدم شاخه گل 5 تومنی رو طرف میده 35 تومن خیلی هارو دیدم نداشتن و با شرمندگی از مغازه رفتن بیرون تا وقتی به خودمون رحم نکنیم از هیچ کس نباید توقع داشته باشیم حتی خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
همین جوری که مسئولین از ما مردم انتظار دارن حمایتشون کنیم و همیشه تو میدان باشیم
مسئولین هم باید تو میدان باشن همش حرف میزنن چرا ما چیزی تو عمل نمیبینیم.
حمایت از تولید داخل دلیل نمیشه که تولید کننده داخلی اینجوری به مردم ظلم کنه و ماشین های بی کیفیت رو به قیمت لوکس ترین ماشین ها به مردم بفروشن. اخرش هم میگن همش تقصیر دلاله انگار ما نمیدونیم دلال بازار خودشونن.
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۰۹:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
با سلام
این قیمت خودرو سازان با این کیفیت
واقعا جای تاسف دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
امیدواریم بازار خودرو به ثبات برسد و قیمت‌ها کاهش یابد
Kuwait
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
امید وار نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
شتر درخواب بیند پنبه دانه.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
دیگر نخواهدامدپایین. کارخانه تولید نمیکنه فقط ثبت نام چراشو ازکیا بپرسم. خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
لطفا مردم دلسوز سفرهای نوروزی مردم باشند
-
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
لطفا مبحث خودرو را به طور جدی پیگیری کنید در حال حاضر حق بسیاری از مصرف کنندگان ضایع شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
دستگاه قضا باید بصورت جدی و بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی به بحث خودرو ورود کنه .... اخه پراید 66 میلیون مگه داریم مگه میشه .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
فعلا میبینی که هم دارند همه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
کشوری که سربلند بود به زندگی آبرومندانه مردمش
امروز باید دنبال قیمت پراید و پژو باشند که چند میشه ؟؟؟
جالب اخبار 40 سال پیش رو با اخبار امروز مقایسه کنید تا ببینید چه اتفاقی برای مردم افتاد !!!
Germany
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
انتظار داریم خودروسازان پاسخگوی وضعیت موجود باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
علت نقدینگی نیست ، علت عدم توازن عرضه و تقاضا است ، خودرو عرضه نشد تقاضا بالا رفت قیمت آن شد چند برابر ، مگر این نقدینگی که شما از آن می گویید چند سال پیش هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
سال گذشته همین موقع دلار نوزده بیست هزار تومان بود پراید هم سی و پنج شیش میلیون بود حالا که دلار دوازده سیزده تومان هست پراید شده شصت دو سه میلیون تومان کجاش ربط به دلار داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
داشتن یه خودرو داخلی برامون آرزو شده
آخرین اخبار