نماینده رودسر:

راه‌های روستایی گیلان مسدود است/ آب و برق برخی مناطق قطع است/مسئولان دست به کار شوند

نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به قطعی آب و برق و مسدود بودن راه‌های روستایی گفت: علی رغم این که بارش برف از قبل پیش بینی شده بود متاسفانه آمادگی لازم برای بازگشایی راه‌ها وجود نداشته است.

راه‌های روستایی گیلان مسدود است/ آب و برق برخی مناطق قطع است/مسئولان دست به کار شوندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اسدالله عباسی با اشاره به شرایط حوزه انتخابیه خود گفت‌: در بخش‌های زیادی از مناطق ما آب و برق قطع است، راه‌های فرعی روستا‌های املش، رانکوه، رحیم‌آباد، کلاچای و رودسر بازگشایی نشده، امکانات لجستیک بسیار کم است و این راه‌ها برف روبی نشده که باعث شده مردم با مشکلات زیادی مواجه شوند.

او افزود: البته مشکل سوخت و پخت نان در نانوایی‌ها با پیگیری‌های فرماندارن برخی مناطق مرتفع شده و در حال حاضر برخی نانوایی‌ها به پخت نان مشغول هستند، اما همچنان از بخش خصوصی برای بازگشایی راه‌های فرعی کمک می‌خواهیم تا رفت و آمد در جریان باشد. برخی از مردم مریض دارند و این در حالی است که راه مناطق روستایی کماکان مسدود است.

عباسی با انتقاد از نبود امداد رسانی فراگیر، در این مناطق یادآور شد: البته امداد رسانی در حد محدود انجام شده، ولی آنچه نیاز است این است که راه‌ها باز شود شبکه برق متصل شود. متاسفانه از لاهیجان و لنگرود به این سمت برق بخش زیادی از مناطق ما به خاطر تخریب شبکه‌های فرسوده، قطع شده و به تبع آن آب هم قطع شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «تاکنون گزارشی از تلفات انسانی در این منطقه دریافت نشده» تصریح کرد: ما از نظر لجستیک و بازگشایی راه‌های روستایی و اتصال شبکه برق دچار مشکل هستیم. البته از قبل پیش بینی شده بود که در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه بارش برف و یخبندان را داریم و این انتظار وجود داشت که آمادگی لازم به وجود می‌آمد البته برخی از اتفاقات مثل مشکل شکستن دکل‌ها و قطع برق ناگزیر است.

اما در خصوص برف روبی و بازگشایی جاده‌ها، استفاده از ماشین آلات سنگین خصوصا در مناطقی که تهدید برف سنگین داشتند از جمله آمادگی‌هایی بود که باید ایجاد می‌شد.

عباسی، با بیان اینکه «از وزارت‌خانه‌های راه و نیرو درخواست کمک شده» اضافه کرد: در حال حاضر تلاش‌هایی برای بازگشایی راه‌ها و برقراری روشنایی در حال انجام است، اما به دلیل این که از شب گذشته یخبندان اتفاق افتاده کار سخت‌تر شده.

ما از مسئولین استانی و کشوری انتظار داریم هر چه سریعتر دست به کار شوند تا رفت و آمد برقرار شود. دسترسی به شهر‌ها میسر شود و مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.