توزیع یکهزار و ۲۷۳ بسته غذایی در میان متاثرین برف وکولاک گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از توزیع یکهزار و ۲۷۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته (هربسته برای چهار نفر) در میان متاثرین و در راه ماندگان از برف و کولاک این استان خبر داد.

توزیع یکهزار و ۲۷۳ بسته غذایی در میان متاثرین برف وکولاک گیلانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی، ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به خدمات رسانی امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان گیلان به مسافران زمستانی متاثر از برف و کولاک در این استان تا ساعت ۶ روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ گفت: سلسله عملیات امداد و نجات با تلاش ۶۰۵ نیروی عملیاتی و ۱۲۱ دستگاه خودرو‌های عملیاتی برای امداد، اسکان و تغذیه اضطراری در راه ماندگان از برف و کولاک انجام شد.

او ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته با تلاش نیرو‌های امدادرسان هلال احمر این استان یکهزار و ۶۳۰ از مسافران زمستانی گرفتار در برف و کولاک در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای این استان اسکان یافتند و به پنج هزار و ۷۹۱ نفر از حادثه دیدگان و در راه ماندگان امدادرسانی شد، یکهزار و ۷۹۸ تخته پتو در میان آنان توزیع شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اضافه کرد: همچنین در مدت یادشده ۲ هزار و ۵۷۶ بطری آب معدنی، ۱۲ هزار و ۴۰۰ قرص نان، ۲ هزار و ۳۵۵ بسته بیسکویت، ۶۹۰ کیلوگرم خرما، ۷۰۰ قوطی تن ماهی، ۸۵۵ قوطی تن لوبیا، ۴۸ بطری روغن مایع، ۶ تخته موکت، ۲۴۰ عدد کلوچه، ۲ عدد چراغ فانوس، یک شعله چراغ والور، هشت عدد گالن آب و ۱۰ متر نایلون در بین متاثرین از برف و کولاک توزیع شده است.

ولی پور توضیح داد: سلسله عملیات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری متاثرین از برف و کولاک در جاده‌ها و مسیر‌های کوهستانی این استان ادامه دارد.

ارائه خدمات امداد هوایی هلال احمر گیلان از امروز

او با اشاره به خدمات امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: با مساعد شدن شرایط هوایی، علاوه بر امدادرسانی زمینی، امدادرسانی هوایی نیز برای کمک به حادثه دیدگان در برف و کولاک استان از امروز انجام می‌شود.

فعالیت ۲۴ ساعته تلفن امداد ۱۱۲ برای دریافت گزارش‌های مردمی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان همچنین به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد اشاره کرد و گفت: تلفن ۱۱۲ (ندای امداد) به‌صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارش‌های حوادث احتمالی از سوی مردم است.

ولی پور تاکید کرد: با توجه به یخ زدگی جاده‌ها و معابر، هموطنان حتی الامکان از سفر‌های غیرضروری خودداری کرده و برای ایمنی بیشتر به هشدار‌های پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه کنند.

بارش برف در گیلان از شامگاه یکشنبه آغاز شد. میزان بارش برف اندازه گیری شده در ایستگاه‌های هواشناسی گیلان تا اواخر سه شنبه شب در ارتفاعات تا یک و نیم متر اعلام شد.

طبق اعلام راهداری استان گیلان در ارتفاعات این استان بیش از دو متر برف بر زمین نشسته است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.