در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شکاف ۵۰ درصدی دستمزد تا هزینه معیشت جامعه کارگری

نماینده کارگری در شورای عالی کار گفت: امسال شکاف میان دستمزد و سبد معیشت کارگران حدود ۵۰ دردصد بود که تلاش داریم این رقم را در سال اینده کمتر کنیم.

محمدرضا تاجیک نماینده کارگری در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره زمان تعیین سبد معیشت کارگران اظهار کرد:هفته گذشته جلسه شورای عالی کار برگزار شد، اما مرکز آمار هنوز میزان تورم دی ماه را اعلام نکرده بود به همین دلیل مقرر شد هفته آینده براری تعیین سبد معیشت خانواده کارگری برگزار شود.

وی با اشاره به میزان تورم ۳۸.۵ درصدی در دی ماه گفت:ما سبد معیشت خانواده را براساس جمع تورم اقلام خوراکی، آشامیدنی، مسکن تعیین می‌کنیم. هر رقمی که برای سبد معیشت امسال تعیین شود نسبت به سال گذشته سنجیده می‌شود و در نهایت رقم نهایی اعلام می‌شود.

تاجیک در باره شکاف میان دستمزد و سبد معیشت کارگران گفت: امسال سبد معیشتی کارگران ۳ میلیون ۷۶۰ هزار تومان و میزان دستمزد کارگران بر روی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد که با بن و مسکن حقوق کارگران حدود یک میلیون  ۷۰۰ هزار تومان می شود که شکاف میان دستمزد و سبد معیشت حدود ۵۰ دردصد بود.

وی بیان کرد:ان شالله امسال تلاش داریم میزان شکاف دستمزد و سبد معیشت را با توجه به ارقام اعلامی کمتر کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار