حقایقی عجیب و رمزآلود از دنیای جن‌ها که شاید ندانید!

اگر شما عزیزان مایل هستید در مورد جن‌ها بیشتر بدانید این مطلب جالب را تا انتها بخوانید.

اطلاعاتی مفید در مورد جن‌هابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  همه چیز در مورد جن‌ها واژه «جنّ» ۲۲ بار در قرآن ذکر شده، و روی هم الفاظ «جنّ، جانّ و جِنّه ۳۲ بار در ۳۱ آیه آمده است. در کتاب‌های آسمانی دیگر نیز به نام‌های «جنّ، جانّ، ابلیس، شیطان و شیاطین» نام برده شده است.

جن در لغت

در مفردات، راغب اصفهانی در معنای جنّ آورده است: اصل کلمه جنّ «پنهان و پوشیده بودن شئ از حواسّ است. به کودک در شکم هم از آن جهت «جنین» گویند که ناپیداست و «مجنون» از آن جهت که آثار و نشانی از عقل در او دیده نمی‌شود، و «جُنّ» به معنی سپر که جنگجو سر و گردن خود را با آن می‌پوشاند.

آیات قرآن کریم درباره ویژگی‌های جن‌ها

«جن» چنانکه از مفهوم لغوى این کلمه به دست مى‌‏آید، موجودى است ناپیدا که مشخصات زیادى در قرآن براى او ذکر شده، از جمله اینکه:

۱- موجودى است که از شعله آتش آفریده شده، بر خلاف انسان که از خاک آفریده شده است، (وَخَلَقَ الْجَانَّ مِن مَّارِجٍ مِّن نَّارٍ) (الرحمن- ۱۵)

۲- داراى علم و ادراک و تشخیص حق از باطل و قدرت منطق و استدلال است. (آیات مختلف سوره جن)

۳- داراى تکلیف و مسۆولیت است (آیات سوره جن و سوره الرحمن).

۴- گروهى از آن‌ها مۆمن صالح و گروهى کافرند (وَأَنَّا مِنَّا الصَّالِحُونَ وَمِنَّا دُونَ ذَلِکَ کُنَّا طَرَائِقَ قِدَدًا). (جن ۱۱)

۵- آن‌ها داراى حشر و نشر و معادند (وَأَمَّا الْقَاسِطُونَ فَکَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَبًا). (جن ۱۵)

۶- آن‌ها قدرت نفوذ در آسمان‌ها و خبرگیرى و استراق سمع داشتند، و بعداً ممنوع شدند (وأَنَّا کُنَّا نَقْعُدُ مِنْهَا مَقَاعِدَ لِلسَّمْعِ فَمَن یَسْتَمِعِ الْآنَ یَجِدْ لَهُ شِهَابًا رَّصَدًا). (جن ۹)

۷- آن‌ها با بعضى انسان‌ها ارتباط برقرار مى‌‏کردند و با آگاهى محدودى که نسبت به بعضى از اسرار نهائى داشتند، به اغواى انسان‌ها مى‌‏پرداختند (وَأَنَّهُ کَانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ یَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقًا). (جن ۶)

۸- در میان آن‌ها افرادى یافت مى‏‌شوند که از قدرت زیادى برخوردارند، همانگونه که در میان انسان‌ها نیز چنین است (قَالَ عِفْریتٌ مِّنَ الْجِنِّ أَنَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أَن تَقُومَ مِن مَّقَامِکَ وَإِنِّی عَلَیْهِ لَقَوِیٌّ أَمِینٌ) «عفریتى از جنّ گفت: «من آن را پیش از آنکه از مجلس خود برخیزى براى تو مى‏آورم و بر این [کار]سخت توانا و مورد اعتمادم.»! (نمل ۳۹)

۹- آن‌ها قدرت بر انجام بعضى کارهاى مورد نیاز انسان را دارند
وَمِنَ الْجِنِّ مَن یَعْمَلُ بَیْنَ یَدَیْهِ بِإِذْنِ رَبِّهِ … یَعْمَلُونَ لَهُ مَا یَشَاء مِن مَّحَارِیبَ وَتَمَاثِیلَ وَجِفَانٍ کَالْجَوَابِ): «گروهى از جن پیش روى سلیمان به اذن پروردگار کار مى‏‌کردند، و براى او معبدها، تمثالها، و ظروف بزرگ غذا تهیه مى‌‏کردند» (سبا ۱۲- ۱۳)

۱۰- خلقت آن‌ها در روى زمین قبل از خلقت انسان‌ها بوده است (وَالْجَآنَّ خَلَقْنَاهُ مِن قَبْلُ مِن نَّارِ السَّمُومِ) (حجر ۲۷)

آیا پذیرفتن موجودی به نام «جن» عاقلانه است؟

در حالى که اگر موضوع وجود جن از این خرافات پیراسته شود، اصل مطلب کاملاً قابل قبول است، چرا که هیچ دلیلى بر انحصار موجودات زنده به آنچه ما مى‏‌بینیم، نداریم، بلکه علماء و دانشمندان علوم طبیعى نیز مى‌‏گویند: موجوداتى را که انسان با حواس خود مى‌‏تواند درک کند، در برابر موجوداتى که با حواس قابل درک نیستند ناچیز است.

تا این اواخر که موجودات زنده ذره بینى کشف نشده بود، کسى باور نمى‌‏کرد که در یک قطره آب، یا یک قطره خون، هزاران هزار بلکه میلیون‌ها و میلیارد‌ها موجود زنده باشد که انسان قدرت دید آن‌ها را نداشته باشد؛ و نیز دانشمندان مى‏‌گویند: چشم ما رنگ هاى محدودى را مى‏‌بیند، و گوش ما امواج صوتى محدودى را مى‏‌شنود، رنگ‌ها و صداهائى که با چشم و گوش ما قابل درک نیست بسیار بیش از آن است که قابل درک است.

وقتى وضع جهان، چنین باشد چه جاى تعجب که انواع موجودات زنده‌‏اى در این عالم وجود داشته باشند که ما نتوانیم با حواس خود آن‌ها را درک کنیم، و وقتى مخبر صادقى مانند پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله و قرآن کریم از آن خبر دهد چرا نپذیریم؟

به هر حال از یکسو قرآن کلام ناطق صادق، خبر از وجود جن با ویژگی هائى که در بالا ذکر شد داده است، و از سوى دیگر هیچ دلیل عقلى بر نفى آن وجود ندارد، بنابراین باید آن را پذیرفت، و از توجیهات غلط و ناروا باید بر حذر بود، همانگونه که از خرافات عوام در این قسمت باید اجتناب کرد. اصل وجود جن بنا بر آیات و روایات فراوان قابل انکار نیست.

خرافه‌های جن

جن از نظر آیات قرآن و روایات وجود دارد و درباره این موجود ناپیدا سخن گفته شده است ولى مى دانیم مردم عوام و ناآگاه خرافات زیادى درباره این موجود ساخته اند که با عقل و منطق سازگار نمی‌باشد و به همین جهت یک چهره خرافى و غیر منطقى به این موجود داده که وقتى کلمه جن گفته مى شود مشتى خرافات نیز با آن تداعى مى شود از جمله اینکه آن‌ها را با اشکال غریب و عجیب و وحشتناک، و موجوداتى دم دار و سم دار!، موذى و پر آزار، کینه توز و بد رفتار که ممکن است از ریختن یک ظرف آب داغ در یک نقطه خالى، خانه هایى را به آتش کشند! و یا کشتن و گرفتن آن‌ها و موهومات دیگرى از این قبیل.

موجودی که از نظر فیزیکی وجود ندارد چطور می‌تواند کشتن آن صورت بگیرد! این‌ها خرافه‌ها و شایعاتی است که با ماهیت جن سازگار نمی‌باشد. جن اصلا جسم ندارد و جسمانی نیست و همانطور که با توجه به آیات بیان شد از آتش است و این آتش از جنس آتش عنصرى نیست؛ زیرا از خود گرما برون نمى دهد.

به هر حال از یک سو قرآن کلام ناطق صادق، خبر از وجود جن با ویژگیهایى که در بالا ذکر شد داده است، و از سوى دیگر هیچ دلیل عقلى بر نفى آن وجود ندارد، بنا بر این باید آن را پذیرفت، و از توجیهات غلط و ناروا باید بر حذر بود همانگونه که از خرافات عوام در این قسمت باید اجتناب کرد.

مفهوم دیگر جن

این نکته نیز قابل توجه است که جن گاهى بر یک مفهوم وسیع‌تر اطلاق مى‏شود که انواع موجودات ناپیدا را شامل مى‏‌شود، اعم از آن‌ها که داراى عقل و در کند و آن‌ها که عقل و درک ندارند، و حتى گروهى از حیواناتى که با چشم دیده مى‌‏شوند و معمولًا در لانه‌‏ها پنهانند، نیز در این معنى وسیع وارد است.

شاهد این سخن روایتى است که از پیامبر صلى الله علیه و آله نقل شده است که فرمود: «خداوند جن را پنج صنف آفریده است: صنفى مانند باد در هوا (ناپیدا هستند) و صنفى به صورت مارها، و صنفى به صورت عقربها، و صنفى حشرات زمین‌‏اند، و صنفى از آن‌ها مانند انسانند که بر آن‌ها حساب و عقاب است.» «سفینة البحار» ج ۱ ص ۱۸۶ (ماده جن)

با توجه به این روایت و مفهوم گسترده آن، بسیارى از مشکلاتى که در روایات و داستان‌ها در مورد جن گفته مى‌‏شود، حل خواهد شد.

مثلاً در بعضى از روایات از امیرمۆمنان على علیه‌السلام مى‌‏خوانیم که فرمود: لا تشرب الماء من ثلمة الاناء و لا من عروته فان الشیطان یقعد على العروة والثلمة: «از قسمت شکسته ظرف و طرف دستگیره آن آب نخورید، زیرا شیطان، روى دستگیره، و قسمت شکسته مى‌‏نشیند»

با توجه به اینکه «شیطان» از «جن» است، و با توجه به اینکه جاى شکسته ظرف، و همچنین دسته آن محل اجتماع انواع میکروب‌ها است، بعید به نظر نمى‌‏رسد که «جن و شیطان» به «مفهوم عام» اینگونه موجودات را نیز شامل شود. (دقت شود)

کلام آخر:

اصل وجود جن بنا بر آیات و روایات فراوان قابل انکار نیست، ولی جزئیات وجودی و مباحث دیگر مرتبط با آن به گونه‌ای با خرافات و اوهام آمیخته است که اعتمادی بر آن‌ها نیست.


دانستنی های جالب امروز سرویس وبگردی

پیشنهاد‌های جذاب برای خرید هدیه روز مادر

واکاوی فیلم انگل بهترین اثر اسکار ۲۰۲۰/ داستان عجیب یک خانواده مرموز!

۱۰ رازی که باید برای درخشش در مجالس رسمی بدانید

قبل از سال نو این وسایل را دور بریزید

حقایقی عجیب و رمزآلود از دنیای جن‌ها که شاید ندانید!

مردی که برای نشنیدن صدای جویدن غذا مهاجرت کرد!

اصول پذیرایی از مهمانان خاص

روشی جالب و ساده برای پیدا کردن طلا و جواهرات گمشده

وقتی زنان تبریزی ۱۱۳ سال پیش انجمن حمایت از البسه وطنی به راه انداختند

طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی ساده +آموزش ترکیب سس و ادویه مخصوص

اندازه دور کمر درباره سلامت شما چه می‌گوید؟

حقایقی جالب از ارتباط علمی طول انگشت شست با اخلاق انسان

باور‌های غلط درباره‌ی خواب

دلیل آنکه پلک می‌زنیم چیست؟

این گربه لوچ دست به خیرش حرف ندارد!

چگونه در برف، باران و مه رانندگی کنیم؟

«فاجعه هسته‌ای کیشتیم» که کمتر درباره آن شنیده‌ایم

غافلگیری سارق با ضربه‌های کاریِ مادربزرگ شجاع! + عکس

تکلیف کسی که موضوع نذر خود را فراموش کرده است

طرز تهیه گلاب خانگی با روشی آسان

کاربرد‌های جالب پوست تخم مرغ که نمی‌دانید

چرا نباید شب‌ها پیش از خواب پیتزا بخورید؟

با این ترفندها صداقت همسر آینده تان را محک بزنید!

اگر مدعی هوش بسیار هستید، جواب این چیستان‌ها بدهید + پاسخ

منبع: ایران ناز

انتهای پیام/

برچسب ها: احکام شرعی ، جن ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
از نظر من انسان های باید زندگی و عقل خودشان را تحت شعاع قرار بدهند تا اینکه بخواهند تو زندگی جن ها فضولی کنید خوب اصلا به شما چه ربطی داره تا ما کار اونا نداشته باشیم و بهشون اهمیت ندیم اونا هم کارمون ندارند ولی دوستی با جن برای افراد جاهل چیزی جز دردسر نمی آورد برای انسان های پاک و دانا ممکن است سود بیاورد کلاً از لحاظ عقل موجودی مثل انسان است ولی قدرت های ماورایی دارد ولی بازم ما حق نداریم درباره آنها فکر های بد کنیم همه جن ها برای همه افراد وحشتناک نیستند آن شیاطین یا همان جن های کافر هستند که باید ازشون دوری کنیم و با جن های صالح هم نباید کاری داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
غرفه روحانیات و طب سنتی ابوحسین
۰۸:۰۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
در واقعیت جن هیچ شک و تردیدی نیست و در اینکه بعضی از انها ضرر مادی و معنوی میرسونن باز هم جای شک و تردیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
Ali afgan
۲۰:۳۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
موضع جن کاملان خرافی یک توهم ذهنی هست هیچگونه وجود خارجی ندارد اگر کسی هم میگوید دیده یا دوست شده یا دشمن شده بدانید که داره دورغ میگه فقط شما رو میترسانه یا کدام منظوری سواستفاده داره حقیقی جن همون توهم زهنی خود شما هست در زهن تون چیزی خلق میکنید ترسناک یا زیبا وجود خارجی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
همگی یه ۵ تا صلوات بفرستین،من ک خیلی ترسیدم
United States of America
سامان
۱۸:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
امام علی (ع) : ریشه ی ترس جهل است... والسلام ... این جمله روباید طلا گرفت
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۷:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
جن خونگی بدید بهمون غذاشم وارداتی نباشه...
Germany
ایران
۱۷:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اونایی که وجود جن رو انکار میکنن و منفی میدن. شما درواقع میخواین قرآن رو انکار کنین نه وجود جن رو. حداقل یکبار هم شده قرآن بخوانید. شاید خدا به راه راست هدایتتان کرد
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۴:۴۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
جن دیدین مارو هم خبر کنین
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۲:۳۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اگه جسم ندارند پس چطور شبیه انسانند آنان می خورند می نوشند وبدن آنها نیز حس دارند در بسیاری از ابعاد شبیه انسان هستند منهای برخی تفاوت‌ها قابلیت تغییر شکل دارند ولی طبق احادیث و روایات مطالب فوق صحیح است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
جسم فیزیکی ندارند بخاطر همین می توانند خود را به شکل هر موجودی در بیاورند
Japan
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
منم جن ماخام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
تشکر ...جالب بود ..پس معمای ساختن اهرام مصر حل شد .....توسط جنیان ساخته شده ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اگر کسی جن دیده یک بار اشکال نداره اما اگر چند وقت یک بار برایش پیش میاد باید توخونه زیاد قران خوانده بشه چونکه بعداز یک ماه چهل روز خانه ایکه داخل قران ودعا خوانده نشود جن وشیاطین حتما ورود میکنند واگر بازم هم توهم زد باید پیش دعانویس برود دعا نویس ایه های قران را مینویسند طرف باید جلد کنه همراهش باشه دیگه از این مشکل راحت میشود برای من پیش امده
Iran (Islamic Republic of)
نجیبه
۱۰:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
تمامی مسایل در باره جنیان در قران کریم بیان شده.ولی انسان نباید سعی کند که با انها ارتباط برقرار کند چون به ضرر خودش تمام خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
وای من از جن میترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
لطفا دیگه کنار سرتیتر خبر عکس ترسناک نزارید تا کسی که از این چیزا میترسه اگه نخواد نیاد تو ولی وقتی عکس ترسناک میزارید ادم نیومده زهره ترک میشه . به خدا دیشب به زور خوابیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
مجبوری؟؟ نیا این قسمت سایت!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
من وارد قسمت وحشت سایت که نشدم جن هم ندارم که بهم بگه این قسمت سایت این جور مطالبی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
خخخخخخ راست میگه خب عکس ارباب حلقه ها رو گذاشتن ترسیده دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
موافقم هر چند تصاویر اینچنینی رو از داخل فیلم ها و ... و مثل کارتون و انیمیشن ساختگی هستند اما آره این حداقل شفافیت رو میشه کمتر کرد بچه ها می ترسن
Germany
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
من یک جن هستم کاری داشتید در خدمتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اقتصادرادرست کن ماشین ودگرکالاها را ارزان کن
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۰:۲۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
منم میترسم وای وای وای
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۰:۱۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
موضوع جن کاملاً واقعیت دارد ماجراهای واقعی که اتفاق افتاده مثلاً یک جن در نیمه شب کسی را در شکل ظاهری دوستش همراهی و در کارش به او کمک کرده اما صبح مشخص شده که آن موجود جن بوده و دوستش کوچکترین اطلاعی از موضوع ندارد . افراد قدیمی زیادی را می شناسم که جن را در شکلهای مختلف به شکل یک انسان یا حیوان مشاهده کرده اند اما هیچکدام در آن لحظه واقعیت را نمی دانستند ، بعضی از مکانهایی که این افراد با جن ها برخورد داشته اند عبارتند از : حمامهای عمومی قدیمی ، آب انبارها ، چاههای قنات و گودالها ، من خودم یک بار جن را دیدم به این صورت که در خانه خوابیده بودم شخصی را دیدم که کنار چهارچوب در به دیوار تکیه کرده بود وقتی سرش را برگرداند دیدم دقیقاً شکل خود من است اما وقتی پاهایش را که سم داشتند دیدم فهمیدم جن هست با وحشت شروع به گفتن بسم ا... کردم و آن موجود غیب شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
به به چه رلکس من جات بودم صدتا کفن پوسونده بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام.من دیشب مطلب جن ودیدم ازترس نخودمش اماحالاکلی خندیدم....جن واقیعت داره من ازهمین تیریبون بهش میگم سلام جن عزیز.کارت دارم اگه وقت داری بیاپیشم میخوام یه کاری کنی که مادرشوهرم........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
مسخره نکن واقعا میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
خخخخخخخخ کلی خندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
جالب بود
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
به نظرم کسانی که جن می بینند دچار بیماری روانی توهم هستن
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۰۹:۱۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اولا فیزیک داره
اتش فیزیکیه
دوما تحت شرایطی دیدنی
سوما همه حرفها خرافات نیستن
برو بپرس که اتش هم فیزیک هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام جن هست وقدیمها بیشتر مردم باهاش مواجه میشدند من پدر بزرگ خودم تعریف میکرد او سالهاست که برحمت خدا رفته سالها قبل در روستایی زندکی میکردند که امکانات کم بود تعریف میکرد پدرش اون را فرستاده به روستایی چند کیلومتری بره آبنبات بخره میگفت من پیاده به راه افتادم تا اونجا رسیدم وآبنباتها را گرفتم به عصر خورد وهمینجور که داشتم میامدم نزدیکیهای غروب دیدم که فردی آمد کنار من وبه من گفت از آبنباتهایت کمی به من بده ومن بهش اعتنا نکردم ولی اون ولکن نبود واصرار میکرد ومن اصلا فکر نمیکردم تو ابن جاده خلوت چه کسی ابنجا هست کم کم ترس برمن غلبه کرد وبرسرعت خود افزدوم بطوری که به نزدیک روستایمان رسیدیم دیدم پدر ومادرم آمده اند ونگران شده بودند وتا مرا دیدند صدایم زدند تا اونا صدایم زدند دیدم آن فرد غیب شد پدر ومادرم گفتند کسی تورا اذیت نکرد من ماجرا را گفتم گفتند خدا به تو رحم کرد اگر به او چیزی میدادی آسیب به تو میزد او میگفت تا اون موقع من از قضیه جن خبر نداشتم واگر میدانشتم که او جن هست حتما سکته را زده بودم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
داستان خوبی بود اماکاش بیشتر رو قسمت پایانیش کار میکردی،مخصوصا اون سکانس ک پدر مادر نگران شده بودند.ببخشیدا حتی اگع داستانتون واقعیتم داشته باشه کارتون خیلی اشتباهه میاید تعریف میکنید.شاید کسی بترسه
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۰۹:۱۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اولا فیزیک داره
اتش فیزیکیه
دوما تحت شرایطی دیدنی
سوما همه حرفها خرافات نیستن
برو بپرس که اتش هم فیزیک هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
شیطان به معنای پلیدی است و بنابراین مراد از محل حضور میکروبها همان وجود پلیدی است و ربطی به جن ندارد چون خلقت جن از آتش و میکروبها از خاک هستند.
حال هر موجودی که دارای پلیدی باشد، خواه جن و انس، مصداق کلمه شیطان می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
قبلا از جن میترسیدم.با خواندن این مطلب دیگه نمیترسم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
باسلام من پنج بار توزندگیم جن دیدام چهار دفع بشکل همسرم یک بار به شکل دخترم اما نترسیدم یک بارش تو خانه رومبل دراز کشیده بودم سرم توگوشی بود یک ظهربود شوهرم وارد خانه شد رفت تواتاق لباس عوض کنه منم رفتم اشپزخانه غذاگرم کنم بخوریم اماهرچی صبر کردم نیامد اتاق دستشویی هرجاروگشتم نبود زنگش زدم گفنم اومدی خونه کجارفتی گفت اصلا من خونه نیومدم توباغ هستم اما اصلا نترسیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اون جن نبوده توهم زدی یکم کمتر برو تو گوشی حالت خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
کی بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
به این چیزها نباید فکر کرداما وجود دارد اگه نماز اول وقت خوانده بشه مرتب هم تو خونه قران خوانده بشه تو مشافرت و جاهای دیگه ایت الکرسی و چهار قل خونده بشه ادم یک عمر راحت زندگی میکنه و هیچ خطر و حادثه ای تهدیدش نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
شکی درش نیست که جن وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
ضمنا ما روایت داریم که آب جوش می ریزید مستحب است صلوات بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
واااااااای خدایا این نظرات مال کیاست ؟ آدم احساس میکنه بیسوادن.
خب تاحالا قرآن نخوندین؟
اگرم نخوندین که مطالب بالا همشو توضیح داده
انگار مردم خوششون میاد خرافات رو باور کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
هر دو گونه نباید کار به کار هم داشته باشیم فقط باید امر الله رو گوش و اطاعت کنیم..تمام
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۱:۳۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
تو این وادیها وارد نشید و اهمیت ندید فقط تا این حد بدونید که موجوداتی هستن که بدون اینکه دیده بشن ما رو میبینن و مثل هوا رقیقن شاید وقتی که خوابیم یا بیداریم به ما خیره شدن و نگامون میکنن همونطور که گفتم وارد این قضایا نشید و نترسید
Japan
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
از پری هم مطلب بگذارید .چون جن و پری کنار هم همیشه میان خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
من یه مدت با جن خوبه ارتباط داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
کات کردی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
وای ناشناس ۱۱:۱۲ خیلیییی باحال بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
آیا جن با ماده تاریک و انرژی سیاه ارتباط دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
بالاخره هست یا نیست.
Iran (Islamic Republic of)
Moeinmm
۲۳:۳۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
چرا دوتا جن روی زمین داریم یکی ترامپ با نتانیاهو که لعنت عالم بر هردوشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اون دوتایی که شما گفتین مربوط به هوا است دو تا جن هم داره یعنی اکسیجن
Iran (Islamic Republic of)
حسین فرح بخش
۲۳:۲۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
پدر بزرگم که کشاورز بود می گفت اتاقک های کوچکی قدیم کنار زمین های زراعی می ساختند و شب ها ی آبیاری برای گرم ماندن از این اتاق ها استفاده می کردند با خشت و گل ساخته میشدند به شکل کلبه های یخی اسکیموها و برای ورود به آنها می بایست رو چهار دست و پا حرکت کنیم چو درب کوچکی داشتند. گفت وقتی وارد شدم پیرمردی ته اتاقک نشسته بود لباس های عمویم را که چند سال پیش فوت کرده بوده به من نشان داده گفته این لباس ها رو می شناسی اینها مال عمویت هستند و بعد ناپدید شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
داستان های واقعی یا دروغ های زیبا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
مدتها قبل قبل خواب بدون گفتن بسم ا... و چهارقل که میخوابیدم مدام کابوس و خوابای عجیب دلهره آور میدیدم حس میکردم دارم خفه میشم یعنی انگلر یه نفر دست و پامو گرفته اصلا نمیتونستم داد بزنم صدام در نمیومد حتی نمیتونستم دست و پامو تکون بدم فقط تو دلم میگفتم بسم ا... خیلی بد بود خیلی من تو اتاق تنها بودم اما مامانمو که پشت در بود نمیتونستم صدا بزنم واقعا حس بدی بود بعد یه مدت تموم میشد یعنی واقعا فک میکردم دارم میمیرم
اما از وقتی حتی فقط یه بسم ا... قبل کارا یا خواب میگم هیچ مشکلی ندارم .
United States of America
مراد
۰۳:۳۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
یه شب با دوستم رفته بودیم قبرستان، یه چیزی خاک کنیم.یه صدایی اومد، هر2سرجامون میخکوب شدیم، هیچ کاری بلد نبودیم فقط اعوذباا.. را با قرائت بلند خوندم، بعدش همه ی اونا گفتن : الله ماشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اون جن نبوده ناشناس جان بختک بوده تو اتاقت یه ظرف سرکه بذار مشکلت حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اصطلاحا بهش میگن بختک ولی بختک ناشی از فشارهای عصبیته من و داییم هم اینجور میشیدیم فهمیدم از فشار اعصابه . واسه همین من شبها لامپ دستشویی و روشن نمیکننم اعصابم بهم میریزه بختک بهم میزنه
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۲۳:۱۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
جن،زیباترین زیبایی خلق شده خداوند متعاله.
Iran (Islamic Republic of)
Arm
۰۰:۰۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
بسم الله شما الان یک جن هستی که پیام گذاشتی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
بعضیها از هر راهی برای جلب توجه استفاده میکنن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
فتبارک ا... احسنت به شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
شوخی نکن با ما، ما طاقت این همه زیبایی رو نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
اره یگه بایدم از خودتون تعریف کنید،کی ب کیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۲:۴۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام این حرفهای خرافی را قبول نکنید انسان اشرف مخلوقات است و بر همه چیز احاطه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
یعنی شما بیشتر از خدا میفهمی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
انسان بر موجودات فیزیکی روی زمین احاطه دارد اما جن موجودی نامرعی است که به اراده خداوند از دایره درک و تسلط انسان خارج است .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام بر جن وانس نیکوکار و با معرفت.هوای ما رو هم داشته باشید.یا حق
Iran (Islamic Republic of)
&*****&
۲۲:۳۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
وای زیر تختممممممممممممممممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
قرن پیش رو قرن آمیخته شدن زندگی جن و شیاطین با انسان هاست؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
از جن چی میدونی بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
از عمد شب هم میذارید خواب ببینن ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
واقعا! من الان می‌ترسم پاشم برم دستشویی
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۳:۳۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
ای دمت گرم
چقدر باحالی تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
بسم الله الرحمن الرحیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
یه سوالی ک همیشه ازخودم دارم چطورجن وارد جسم ادم میشه واونو تسخیرمیکنه ومعمولا چرا سراغ چ کسایی میره وتسخیرشون میکنه ایا کسانی که بیماری اسکیزوفرنی دارند جنها اونها روتسخیرکردند وسوال بعدی من اینکع جنها چه نفعی میبرن که واردبدن ادم میشند؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
راد
۲۳:۰۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
جن ها توان وارد شدن به جسم انسان را ندارند .انسانها هستند که به سمت ارتباط با جن ها میروند ، آنهم برای استفاده از توانایی آنها ، در قبال آن باید کارهای خواسته شده نیز انجام شود .البته ایجاد این رابطه به این سادگی نیست که هر کسی بخواد بتونه این کار رو انجام بده .مدعی ارتباط با جن زیاد هست آنهم برای کلاه برداری ، اما شاید تعداد این افراد به تعداد انگشتان یک دست هم نباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
با تشکر. مطلب قابل استفاده بود.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۳۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
بند جن فقط در خواب دیدم ولی حضوری ندیدم یک بار داشتم تو خواب رانندگی میکردم که یه خانم بدون روسری به پشت ماشینم خورد بعد که پیاده شدم باهاش برخورد کنم دیدم روسری ندارد و چهار تا گوش داشت و دوتا سمت راست و دوتا سمت چپ، پاهاشم ، مثل پا گوسفند سُم داشت ولی خوش رفتار بود گفت حالا چی شد خسارت ماشین میدم بعد که فهمیدم جن است گفتم خیر ببینی سری خدا حافظی کردم و بسم الله الرحمن الرحیم گفتم به راهم ادامه دادم . واز خواب بیدار شدم .ولی همون شب هم تنها بودم کمی فکرش میکردم میترسیدم .یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
بخاطر همین میگن موقع خواب الودگی رانندگی نکنید،حالا اون خانم بدبخت ک زدی بهش کی بود؟؟
United States of America
قوام
۲۱:۳۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
صحیح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
من ارتباط داشتم خیلی خوب هستند مثل انسان به منفعتشان فکر نمی کنند و خیلی با حالند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
چندسال پیش من بطور جدی با این مشکل روبرو شدم و به بن بست رسیده بودم. بعد از مدتی پیش یک دعا نویس رفتم و بیشتر مشکلم حل شد. موضوع جن خرافی نیست و حقیقت دارد و با نام خدا باید از شر این موجودات رها شویم. چون دنیای آنها با ما متفاوت و برای ارتباط باما و خدمت به ما خلق نشده اند. وظایف و نیاز خاص خودشان را دارند.نباید کتب اسرار جن را بخوانیم و اسم آنها را ببریم که حتما گرفتار خواهیم شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
باشه تو خوبی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
دعا نویسی هم یعنی یه جن گیری سراغ این چیزا نرید.
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۲۱:۱۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
مطلب جالبی بود . ولی جن در خرابه ها و رودخانه های روستائی در قسمتهای شلوغ گیاهی و از این قبیل جاها بیشتر هست تا ابادیها . چون موارد مستندی از افراد قدیمی نقل شده و هم اکنون هم اثاری دیده می شود و در حیاط منزل در شب که ممکن هست جن باشد قبل از ریختن اب جوش باید بسم ا... گرفت تا دور شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
خوبه آب جوش رو الان گفتن
آخرین اخبار