تشدید نظارت‌های بر خدمات شرکت‌های حمل و نقل مسافر در جنوب کرمان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری جنوب کرمان از تقویت و افزایش گشت‌های کنترل ونظارت بر شرکت‌های حمل ونقل و ناوگان مسافربری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی محمودی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای جنوب کرمان در حاشیه جلسه مدیران شرکت‌های حمل و نقل مسافری جنوب استان در جیرفت از تقویت و افزایش گشت‌های کنترل ونظارت بر شرکت‌های حمل ونقل و ناوگان مسافربری خبر داد و گفت: با افزایش تعداد گشت‌های راهداری و بازرسی از این پس فضا برای اتوبوس‌ها، سواری‌های کرایه و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای متخلف در جاده‌های جنوب استان نا امن می‌شود.

مجتبی محمودی افزود: توجه به رصد لحظه به لحظه ناوگان از طریق سامانه سپهتن و پاسخگو بودن مدیران شرکت‌های حمل و نقل به تخلفات احتمالی گفت: هر گونه تخلف رانندگان و شرکت‌ها که سبب به خطر افتادن جان مسافران و غیر ایمن شدن سفر‌های حمل و نقلی شود قابل پذیرش نیست. 

او بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت بنزین، میزان استقبال مسافران از حمل و نقل عمومی جاده‌ای افزایش یافته است که می‌طلبد با توجه به این حجم استقبال و استفاده از ناوگان عمومی ظرفیت‌های خدمات رسانی و ایمنی بیشتر تردد‌ها در دستور کار ویژه شرکت‌های حمل و نقل مسافر قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل موظف به حضور در محل شرکت برای رصد و چک کردن آیتم‌های ایمنی، صدور و تائید صورت وضعیت هستند.

مجتبی محمودی با بیان اینکه رضایت مسافران از خدمات شرکت‌های حمل و نقلی یکی از اولویت‌های مهم این اداره کل در جهت ارائه خدمات به شرکت‌ها است افزود: از تمامی ظرفیت‌های نظارتی برای رصد فعالیت شرکت‌های حمل و نقلی به ویژه مسافر در نزدیکی پایان سال استفاده می‌شود لذا شرکت‌های حمل و نقلی جنوب کرمان برای جلوگیری از تعطیلی، تذکر کتبی و دیگر برخورد‌های قانونی موظف به رعایت آیین نامه‌های حمل و نقلی هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای جنوب کرمان از فعالیت ۳۵ شرکت حمل و نقل مسافر بین شهری در جنوب کرمان خبر داد و گفت: ۴۵۰ دستگاه سواری کرایه بین شهری و اتوبوس در حوزه حمل و نقل جنوب کرمان فعال هستند.

محمودی از ورود ۱۳۰ پرونده تخلف رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل از ابتدای امسال به کمیسیون‌های ۱۱ و ۱۲ خبر داد و گفت: در ماه‌های پایانی سال هیچ گونه توجیهی از شرکت‌های حمل و نقل به جهت رعایت نکردن قانون قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار